Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-11, 12:45
  #1
Medlem
johnussss avatar
Tjena, som alla vet låter första generationen av PS4an enormt mycket. För ett tag sedan skruvade jag av chassit och rengjorde med tryckluft. För en dag lät konsolen som ett jetplan, dagen efter lät det som en rymdraket igen. Jag är väldigt intresserad utav att köpa PRO då vi nyligen köpte en 4k tv. Men hur är hårdvaran gällande fläkt/fläktar i PRO? Låter det lika hemskt ifrån systemet på PRO?
Citera
2017-03-11, 14:56
  #2
Medlem
D1VAs avatar
Om du hade en PS4 som lät så mycket så var din defekt. Min började låta efter 2,5 år men var knäpptyst innan. Skruvade loss och såg hur mkt damm som helst på fläkten så det var därför den hade börjat tjuta lite.
Min väns PS4 lät från köp så han hade en defekt men orkade inte lämna in den.

Har en PRO nu och den låter endast när den ska läsa in, installera och kanske i spel när det är mycket som ska läsas in. T.ex om jag går in på kartan i Horizon, då går fläkten igång som fan men slutar direkt när jag går ur kartan. Annars är den tyst.
Citera
2017-03-11, 15:27
  #3
Medlem
Min är helt tyst låter knapt alls och jag har haft min i 2 år!
Citera
2017-03-11, 16:04
  #4
Medlem
johnussss avatar
Tack för svar. Jag har haft mitt PS strax över 2 år. Det var först förra sommaren det började låta dock. Men de sista månaderna har det fan låtit enormt mycket. Konstigt nog låter det som sagt fortfarande efter det att jag rengjorde det

Vet ni om dom kör samma fläkt i Pro som i vanilla konsolen?
Citera
2017-03-11, 23:09
  #5
Medlem
D1VAs avatar
Min lät fortfarande efter att den rengjordes tyvärr. Vet ej vad det beror på, kan vara allmänt trött?

Jag skulle gissa på att det är mer eller mindre samma. Dock så är PRO större i höjd, saker och ting kanske ligger bättre till och har bättre luftflöde ut? Eftersom den är designad till att kunna köra spel i bättre grafik/fps. Min låter mer i Horizon och typ Uncharted 4 (4k tv, HDR + pro på ihop, tror det tar lite på ps4an) medans den är helt tyst när jag kör Overwatch.
Citera
2017-03-12, 00:38
  #6
Medlem
swebarbs avatar
Pro ska vara betydligt tystare än den gamla ps4 versionen, även slim också ska dra mindre ström och låta mindre.
Citera
2017-03-12, 19:14
  #7
Medlem
johnussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Pro ska vara betydligt tystare än den gamla ps4 versionen, även slim också ska dra mindre ström och låta mindre.

Fan vad glädjande att höra. På dagarna när det är liv runtomkring märker jag inte av det så mycket. Men på kvällarna när ungjäklarna sover är det hemskt. Överröstar för fasen tv:en, som man för övrigt inte vill ha hur högt som helst iom sovande barn :P
Citera
2017-03-27, 23:04
  #8
Medlem
Sha R'Taes avatar
Spelar inte så mycket på min PS4 (i de fall det går så föredrar jag att spela på Xboxen) men tycker PS4an låter rätt mycket, väldigt mycket mer än Xboxen faktiskt.
Citera
2017-04-01, 02:41
  #9
Medlem
Har faktiskt aldrig haft problem med fläktljud på original PS4.

Både jag och polaren bytte in våra mot PS4pro.
När vi satt och gejmade i samma rum med varsin ps4pro och Battlefield One kom det en laddningsskärm.

Båda våra PS4 Pro började då låta ganska högt i fläkten samtidigt.
De blev naturligtvis tysta när den laddat färdigt.

Aldrig upplevt det på original ps4 alltså.
Citera
2017-04-15, 13:09
  #10
Medlem
Svampspors avatar
Min första generations PS4 lät som en jäkla jetmotor så fort jag skulle göra något på den, så det slutade med att jag skaffade en knäpptyst Xbox One S och har aldrig tittat tillbaka igen.
Citera
2017-09-11, 06:58
  #11
Medlem
CashMan-s avatar
Så jävla störande med alla dessa tv spel apparater med hög fläkt ljud .

Vad kan man göra ? Mitt ps4 låtit sen start. Har ps4 slim , ingen direkt varm lya. Inga element på. Står rätt öppen. Men ändå så låter den jäveln . Ett störande obekvämt ljud., den blir väldigt varm där bak sladden sitter .

Några tips ?
Kan ej öppna skiten , den lät från början . Helt ny

Palla behöva köpa Xbox one liksom
Citera
2017-09-11, 23:37
  #12
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashMan-
Så jävla störande med alla dessa tv spel apparater med hög fläkt ljud .

Vad kan man göra ? Mitt ps4 låtit sen start. Har ps4 slim , ingen direkt varm lya. Inga element på. Står rätt öppen. Men ändå så låter den jäveln . Ett störande obekvämt ljud., den blir väldigt varm där bak sladden sitter .

Några tips ?
Kan ej öppna skiten , den lät från början . Helt ny

Palla behöva köpa Xbox one liksom

har själv en slim, visst den kan låta lite och bli lite varm men vilken konsoll idag blir inte det? då är ändå slim tystare än den gamla ps4 eller ps4 pro vad jag förstår. Jag bryr mig faktiskt inte, när man väl spelar och höjer volymen eller kör med hörlurar så tänker man inte på det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback