Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-11, 13:02
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Att ditt barn är mördat. Ge fan i att sätta nått offerperspektiv på knivmördare eller deras familjer. De är avskum och deras känslor kan bortses ifrån. Allt annat är ett hån mot offret och hans/hennes familj.
I det här fallet är det värst att få sitt barn mördat
I andra fall kan det vara lika illa att plötsligt få reda på att ens barn är en bestialisk massmördare.
Citera
2017-03-11, 13:04
  #218
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
En mördare kan ju också vara ett offer.
Exempelvis offer för mobbing.
Absolut. Men när någon är mördad är det oerhört respektlöst att diskutera det. Att säga att en mördare "har haft det svårt" är oerhört kränkande för offrets familj. Man kan diskutera vad som kännetecknar mördare, vilka faktorer som ökar sannolikheten för att bli mördare etc. i generella termer för att lära sig mer. Men i det enskilda fallet ger man fan i att ursäkta, bortförklara eller avskriva ansvaret för det gärningsmannen har gjort.

Det hör inte hemma i diskussionen. Tar man upp det är man en som bäst en fitta och som värst en relativist som vill "tala de stackars pojkarna till rätta".
Citera
2017-03-11, 13:05
  #219
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I det här fallet är det värst att få sitt barn mördat
I andra fall kan det vara lika illa att plötsligt få reda på att ens barn är en bestialisk massmördare.
Hänvisar till mitt svar ovan. Det är lika taktlöst att ta upp som att ställa sig på en begravning och påpeka att den döde fortfarande är skyldig dig pengar för varmkorven du la ut för 1992.
Citera
2017-03-11, 13:19
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidiot
Polisen nyss:
Citat:
[...]
Polispatrull har också varit på Norrevångsskolan och Nordenbergsskolan under stora delar av fredagen för att skapa trygghet hos elever och personal.
[...]
Citat:
Ursprungligen postat av bregott911
Pojkarna ska ha gått i samma klass och varit nära vänner enligt en polare.
Varför var polisen på två olika skolor om killarna gick i samma klass?
Citera
2017-03-11, 13:29
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Varför var polisen på två olika skolor om killarna gick i samma klass?

Dom har nu ändrat det från Norrevångsskolan till Högavångsskolan. Dom skrev fel först

Högavångsskolan är högstadiet i olofström
Nordenbergsskolan är gymnasie i olofström

Norrevångsskolan är högstadie i mörrum, ett par mil från olofström, så den som skrev inlägget på polisen blandade nog ihop namnen bara.
Citera
2017-03-11, 15:37
  #222
Medlem
bregott911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Varför var polisen på två olika skolor om killarna gick i samma klass?
Det vet jag inte, men polaren är en säker källa då dennes pappa arbetar på skolan.

Förövrigt ska även B.Os mamma gått bort i cancer för inte så jätte länge sedan.
Citera
2017-03-11, 17:37
  #223
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Mest troligt, knivmord = kränkt svenne. Olofström måste vara en väldigt tråkig stad att bo i , inget att göra. leka med kniv kanske är en grej där?

/SS

Kanske ju också vara nån slags hedersgrej. Offret snackade skit om killens morsa som dog i cancer.
Kanske sa han nåt om Din morsa förtjänade att dö.
- Ingen snackar skit om min familj och min morsa.
*stick med kniv*

Eller så kanske det var att ena killen tyckte att Sverigedemokratna är ett skitparti och *stick med kniv* - Du... SD är bäst 2018!

eller så var den ene killen kär i den andra och *stick med kniven*
- Du säger inte nej till min kärlek
eller
- Ingen bög stöter på mig.

eller
- xx är min tjej, vi var ihop först *Stick med kniven*

eller:
- Kom vi kollar här borta.
Springer med kniven och ramlar *kniven åker in i kroppen*

Andra alternativ?
Citera
2017-03-11, 17:54
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Kanske ju också vara nån slags hedersgrej. Offret snackade skit om killens morsa som dog i cancer.
Kanske sa han nåt om Din morsa förtjänade att dö.
- Ingen snackar skit om min familj och min morsa.
*stick med kniv*

Eller så kanske det var att ena killen tyckte att Sverigedemokratna är ett skitparti och *stick med kniv* - Du... SD är bäst 2018!

eller så var den ene killen kär i den andra och *stick med kniven*
- Du säger inte nej till min kärlek
eller
- Ingen bög stöter på mig.

eller
- xx är min tjej, vi var ihop först *Stick med kniven*

eller:
- Kom vi kollar här borta.
Springer med kniven och ramlar *kniven åker in i kroppen*

Andra alternativ?

Sjukaste jag läst, va fan är det för scenarion
Citera
2017-03-11, 18:40
  #225
Medlem
Cedderiks avatar
Jag tror i alla fall inte att LS mobbade OS. Hästkille och en massa vuxna och släktingar som kommenterat hans FB, det stämmer inte med en mobbare, isåfall var han nog mobbningsoffret som tröttnade.
Citera
2017-03-11, 18:40
  #226
Medlem
Jag tycker det låter som något scenario med mobbning. Det ska bli mycket intressant att se i FUP om skolan har helt enkelt skitigt i någon som blivit mobbad. I ett sådant scenario har jag väldigt lite sympati med BO.

Klart det är värre att få sitt barn mördat än att ha ett barn som mördare. Men omständigheterna kan ju också vara så att man tycker att barnet inte hade många valmöjligheter. Att bli mobbad, om det var så, kan var väldigt destruktivt och lämna djupa sår resten av livet.
Citera
2017-03-11, 19:05
  #227
Medlem
PTHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Jag tycker det låter som något scenario med mobbning. Det ska bli mycket intressant att se i FUP om skolan har helt enkelt skitigt i någon som blivit mobbad. I ett sådant scenario har jag väldigt lite sympati med BO.
Tror du verkligen att FUP släpps när det gäller trettonåringar?
Citera
2017-03-11, 19:08
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Att ditt barn är mördat. Ge fan i att sätta nått offerperspektiv på knivmördare eller deras familjer. De är avskum och deras känslor kan bortses ifrån. Allt annat är ett hån mot offret och hans/hennes familj.

ingen har mördats med kniv. Har du inte läst på ordentligt?!

Läs trådarna igen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback