Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon vill bara hata. Vad hade hänt om hon i första gruppen för Stockholms Marathon hade sagt det är många svarta män här så vet inte hur det kommer gå... Svar hon hade fått sparken bums. Men vita speciellt män är ok att hata så mycket det bara går.
Ifall BZ nu kommer från det röda Västerbotten med det Röda Ume, så kan väl detta förklara en hel del?
Är inte det pågående Svenska Samhällsexperimentet, samt den påföljande "Sveas undergång" till åtminstone 50% orkestrerad just från Ume och dess Universitet??
Citera
2017-03-05, 22:55
Medlem
stone_sleepers avatar
Att det fortfarande finns så många vita i Sverige år 2017 visar bara att rasismen inte är besegrad. Kämpa på Brita!!!1
Senast redigerad av stone_sleeper 2017-03-05 kl. 22:59.
Citera
2017-03-05, 23:00
Medlem
Ser inte att någon länkat till vasaloppet på svt play, där kameran är från motsatt håll.
Där ser ni även en mystisk vit man stå och flina lite otäckt bredvid.
Spola fram tills det står 22 min kvar till start i nedre, vänster bildkant.
(7:50 min in i klippet)

http://www.svtplay.se/video/12565088/langdskidor-vasaloppet/langdskidor-vasaloppet-2017-5-mar-08-00

Edit: vill ni komma exakt till uttalandet om vita män hoppar ni tills det står 21:20 kvar till start i nedre vänster hörn.

Edit 2: Två saker är uppenbara.
1. Snubben bredvid tycker det är ordentligt pinsamt och ler med lite fjolligt och generat.
2. Det är helt klart så, att Fitta har planerat detta i förväg, för att "skapa en storm" bland de vita arga männen.
Och nu sitter hon och gottar sig åt all arg respons. "Vad var det jag sa: Vita män är lättkränkta, kvinnoförnedrande idioter."
Senast redigerad av argahannen 2017-03-05 kl. 23:31.
Citera
2017-03-05, 23:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Att det fortfarande finns så många vita i Sverige år 2017 visar bara att rasismen inte är besegrad. Kämpa på Brita!!!1

Jo senaste jag läste var hela nära 80% i Sverige vita! och utav det då mer än 50% är hemska vita svenska män! Bara hoppas det snart blir i Sverige som det är i typ Kenya att det är 100% svarta.
Citera
2017-03-05, 23:07
Någon som anmält detta till granskningsnämnden?
Citera
2017-03-05, 23:13
Medlem
klitterss avatar
Jag tror SVT skjuter sig i foten här. Jag tror inte att detta lockar till sig nya tittare från andra grupper än de som brukar se Vasaloppet, jag tror snarare att de sombrukar se programmet irriteras av henne. Alltså ett slutresultat med färre tittare...

Om det var viktigt att det var en kvinna som var åkande reporter - kunde de då inte valt någon som är lite trevlig och glad? Jag gillar alla tjejerna på SVT sport, iofs var de ju redan upptagna med att stå vid kontrollerna osv... men nån från vädret eller nyheterna då? Pia Hultqvist kunde väl vara meterolog och åkande reporter samtidigt?
Citera
2017-03-05, 23:14
Medlem
Studsbolls avatar
Brita verkar vara en felrekrytering av SVT. Hon är visserligen en snackpåse av rang, men hon har inte den där äkta galenskapen i blicken som krävs för en stark kvinna i SVT-sekten. Vad de behöver är Anna Book så att de kan få bekräftat att det är alldeles för många män och för mycket snö och alldeles otroligt för lite Anna Book i tävlingen.
Citera
2017-03-05, 23:20
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
https://www.facebook.com/wilma.nord.923/posts/664545827081444
Citera
2017-03-05, 23:21
Medlem
Vad säger hon när hon ska klämma en neger ???
Citera
2017-03-05, 23:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klitters
Jag tror SVT skjuter sig i foten här. Jag tror inte att detta lockar till sig nya tittare från andra grupper än de som brukar se Vasaloppet, jag tror snarare att de sombrukar se programmet irriteras av henne. Alltså ett slutresultat med färre tittare...

Om det var viktigt att det var en kvinna som var åkande reporter - kunde de då inte valt någon som är lite trevlig och glad? Jag gillar alla tjejerna på SVT sport, iofs var de ju redan upptagna med att stå vid kontrollerna osv... men nån från vädret eller nyheterna då? Pia Hultqvist kunde väl vara meterolog och åkande reporter samtidigt?

Ja jo. Ta programledaren här hon är trevlig och märks direkt är lite frågande WTF. Anna-Maria Jansson till exempel kunde de valt som löpande reporter. Extremt trevlig dam som nu inte blir politiskt. Men de var liksom tvungna att välja Brita som de visste skulle säga något olämpligt och ytterligare öka polariseringen i samhället.
Citera
2017-03-05, 23:27
Medlem
boll-svantes avatar
Typisk modern svensk kommunistsosse som hört mantrat "allas lika värde" och tror att det betyder att alla är exakt likadana.

Att folk som kommer direkt från öknen har ett ringa intresse av skidåkning är svårbegripligt för sådana. Alla i hela världen är ju egentligen exakt som svenskar om bara den vite mannen slutar förtrycka dem.
Citera
2017-03-05, 23:50
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo senaste jag läste var hela nära 80% i Sverige vita! och utav det då mer än 50% är hemska vita svenska män! Bara hoppas det snart blir i Sverige som det är i typ Kenya att det är 100% svarta.

Hittade en bild från Kilimanjaro Marathon.
http://encompassafrica.com.au/wp-content/uploads/02b-wd0709-Mt.-Kilimanjaro-Marathon.jpg

"Usch, vad många svarta män", hade såklart Brita stönat med avsmak.

Det känns som att Svt i full fart gör sig själva till ett ännu större skämt. Allt ska politiseras och man ska inte ens komma undan på Vasaloppet.

INGEN VETTIG MÄNNISKA BETALAR TV-AVGIFT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in