2017-03-05, 01:37
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
100% korrekt!

Det är eller snarare var tidningarnas uppgift att granska våra politiker, våra myndigheter och företag så inga skumma saker skedde bakom ryggen på medborgarna. DÄR hade journalister en nisch. Eftersom tidningarna sedan decennier svikit sitt uppdrag och därmed svikit medborgarna så uppstod ett vakuum. Det vakuumet har tex Erik och Johan på GS fyllt. Julia Caesar är en annan som fyllt det vakuumet. Det finns så klart fler - i princip all alternativ media.

GS är ingen redaktion med miljoner i ryggen och en stab av advokater och rådgivare utan de kör som jag förstått det solo. En blog som "talar" om man så vill.

Eftersom det är förknippat med fara, ibland livsfara att kritisera makthavare eller nya företeelser i vårt land tex invandringen, islam, sionismen osv valde GS etc att vara anonyma. Vem kan klandra dem?

Jag undrar om det finns en underliggande plan hos Mattson, Helin, Wolodarski osv eller om det är "play as we go" som gäller?

De har tagit oerhört många som jag uppfattar det fel beslut senaste året. Vi är väl en del som anar att det är panik och desperation som driver dem, men vem vet - de har kanske en plan. Provocera fram en svensk Breivik för att sedan staten på olika vis ska kunna "plocka" dissidenter. Den utländska mediebevakningen hade varken MSM eller 7K räknat med, det är uppenbart.

Tror inte på en sekund att dessa individer har en plan längre. Några av dessa är dessutom helt och totalt ovetandes om hur politik och ekonomi faktiskt ser ut, dessa lever i en såpa där bubblorna inte syns längre för vattnet från kranen har börjat avta och ytan stabiliseras och dessa är helt chockade att skurhinken hade en atmosfär ovanför. "Hur i helvete kunde vi missa att ta upp detta i podcasten" säger en vit priviligerad bubbla.

Sakta och säkert börjar dem i hinken förstå att vi allesammans är i samma sörja. Bubblorna var bara illusioner. Några vispade ihärdigt och förgäves för att spegelbilden i hinken skulle fortsätta, men till slut så blandas såpan såpass att det i princip blir tråkigt och svårare att greja bubblorna.

Frågan är om hur vi ska städa rent som kollektiv i fenomenet. Jag tror inte på att tvätta bort historia, det är okej med fläckar och dessa blir till slut en inredning, jag tror vissa får vänja sig att få samtal på frågor som kommer vara obekväma om dessa känner med sig eller rentav undermedvetet, att dem nog ljugit för sig själv där i hinken.

Jag tror också att folk får finna sig i fläckar från andra länder med andra kulturer som breder ut sig på vissa håll, vissa saker kan jämna ut sig efter par tvättar, speciellt kläder från threadless.com
Senast redigerad av raxmouse 2017-03-05 kl. 01:41.
Citera
2017-03-05, 01:45
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Han och hans familj trakasseras av medierna. En torpedliknande, hånflinande vapenbrottsling ofredade honom i hemmet. Expo, Expressen och Ekuriren skriver lögner. Och så vidare. Läs mer här:
http://www.granskningsverige.se/

Tycker du det är ”granskning” är du inte riktigt klok eller genuint ond IMHO.

Enligt "Erik" är "judarna bakom allt ont i världen" så tja, jag måste vara en jude då. Att reportern hälsade på kan knappast räknas som trakasserier. Då skulle ju även alla samtal som Erik Johansson spelat in räknas som trakasserier. Att hans fru hotats är synd, men knappast ovanligt att folk hotas på Flashback.
Citera
2017-03-05, 02:09
Medlem
KreugerGulds avatar
Eftersom de mesta politiska våldet idag kommer från facistvänstern , så kan det Ju det ske rätt allvarliga saker! Tycker personligen att expressen och journalisten som ligger till grund för det här har brustit något förjävligt! Händer det något minsta där borta hos denna familj kommer vi få se det här eskalera till något större. Då sitter inte expressen så tryggt kvar.
Citera
2017-03-05, 02:13
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Enligt "Erik" är "judarna bakom allt ont i världen" så tja, jag måste vara en jude då. Att reportern hälsade på kan knappast räknas som trakasserier. Då skulle ju även alla samtal som Erik Johansson spelat in räknas som trakasserier. Att hans fru hotats är synd, men knappast ovanligt att folk hotas på Flashback.

Öhh... Hur tänkte du där, på vilket sätt är att knacka dörr och trakassera folk som inte har något med saken att göra (Eriks fru) samma sak som att ringa och ställa frågor till journalister som är i tjänst?
Citera
2017-03-05, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Eva Burman på Eskilstunakuriren står mycket nära EXPO. Det ser man i denna artikel. Sannolikt är hon en "duktig idiot" till den vinstdrivande stiftelsen EXPO. EXPO är mycklet skickliga på att få andra att driva deras budskap om nazimens snara övertagande. Hon citerar EXPO så mycket att man misstänker att hon kopierat text direkt från EXPOs Daniel Phools email. Hon kan omöjligt komma ihåg alla detaljer så detaljerat från "ett tidigare möte" med Daniel Phool. Hon framstår som en papegoja åt Expo-nätverket.

(läs hela artikeln)

"Eva Burman i det stora reportage om Granskning Sverige som reportern Mathias Ståhle gjort och som vi också publicerat här i Katrineholms-Kuriren. Ett reportage om en del av extremhögerns nya metoder, att via nätet sprida hat mot betalning och där medierna ofta är måltavla, eftersom media ses som en makthavare som förtiger ”sanningen".

Sanningen? Vad är det för "sanning" som mannen efterfrågar? Vad är det för "sanning" som han menar att media inte berättar?

Nyligen hörde jag Daniel Poohl förklara. Han är chefredaktör för Expo, stiftelsen som upplyser allmänheten om rasism och främlingsfientlighet.

Han förklarar att näthatet är en tydlig del i en ideologi: extremhögerns politiska mobilisering. Och han binder ihop dagens nättroll, sådana som Janne, med 1930-talets högerextremister och nazister, visar att det här som de kallar ”sanningen” är samma berättelse som då, men i ny form.""

http://www.kkuriren.se/katrineholm/vi-kommer-aldrig-att-acceptera-rasismen/

Detta är mycket intressant. Jag uppfattar Eva Burman och Alex Voronov som fanatiska. Se exempel i mitt inlägg här (den senare delen):
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Alex Voronov avfärdar ekonomiska resonemang och tycks vara fullständigt oförmögen att se den verklighet som präglas av arbetslöshet, utanförskap, parallellsamhällen och en alltmer omfattande brotts- och våldsspiral.

Eva Burman lovar i sin årskrönika att kämpa mot alla som hatar och föraktar ”journalister, media, eller Eskilstuna-Kuriren för den delen”.

Problemet, som jag uppfattar det, är att Burman och Voronov tolkar ALLA invändningar mot invandring som hat och rasism. Därmed uppstår en totallåsning som DESSUTOM stärker deras känsla av kamp. De tycks ta varje avvikande uppfattning som bevis på att de har rätt – ju mer motstånd, desto mer växer de. Det är mycket olyckligt.

Eva Burman tycks också vara fixerad vid J A Selanders kamp mot nazismen, se mitt inlägg här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

J A Selander var chefredaktör för Eskilstuna-Kuriren under andra världskriget. Han var en modig publicist som trotsade både den svenska regeringen och Hitler. Alltså det då politiskt korrekta. J A Selander betraktades som ett hot mot rikets säkerhet och ställdes inför rätta.

Här har jag en teori: Jag tror att Eva Burman vill kämpa mot nazismen på samma sätt som J A Selander. Därför betraktar hon de som är mot invandring som rasister och nazister som måste bekämpas.

Det tragiska med detta är ju att Burman har fått alltihop om bakfoten. J A Selander bekämpade dåtidens PK, alltså det som Burman nu försvarar. Ekuriren var ju alternativmedia under nazi-tiden. Man kan bli snurrig för mindre.

Tillägg:
Med detta synsätt blir det lätt att förstå att Eva Burman betraktar Petterssons blogg och Granskning Sverige som onda. Då blir hennes krig mot ”Trollfabriken” helt logiskt. Det är skrämmande att hon så lätt har fått med sig övriga PK inklusive regeringen.
Senast redigerad av Polu 2017-03-05 kl. 02:28. Anledning: Tillägg
Citera
2017-03-05, 02:15
Medlem
Citat:

Du larvar dig, jag svarar inte på trams.
Citera
2017-03-05, 02:23
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Öhh... Hur tänkte du där, på vilket sätt är att knacka dörr och trakassera folk som inte har något med saken att göra (Eriks fru) samma sak som att ringa och ställa frågor till journalister som är i tjänst?

Att knacka på hos någon är inte trakasserier....
Citera
2017-03-05, 03:07
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Fabian borde prata med Tim Poole nu när han gör reportage om Sverige för infowars.

Om vad konsekvensen är att bryta PK-normen och hur etablissemanget attackerar vanliga svenskar för att skrämma dem till tystnad.
Citera
2017-03-05, 05:09
Medlem
zorzes avatar
Ni som klagar på att GS vill vara anonym och använder sig av anonyma uppringare.

GS är enligt mig en form av Wallraffande.
Citat:
Wallraffa är en svenskspråkig beteckning för en journalistisk arbetsmetod där en reporter uppträder under falsk identitet för att på så sätt få material till reportage eller böcker. Begreppet syftar på den tyske journalisten och författaren Günter Wallraff som sedan 1970-talet har publicerat en mängd reportage och böcker som bygger på att han, ofta utklädd, har levt en tid i den miljö som han vill skildra. På så sätt har han skaffat sig erfarenheter och underlag till reportage som till exempel beskriver situationen på teletjänstcentraler där arbetare instrueras att lura kunder och sanitära missförhållanden på snabbmatskedjan McDonalds.[1]

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Wallraffa
Citera
2017-03-05, 06:46
Medlem
0.999...s avatar
Oavsett var man står nu politiskt så måste man erkänna att Fabian har hanterat ett intrång på sitt privatliv på ett sätt som inte tidigare är sett. Det är vad man kallar en "game changer" när någon står på sig mot ett repressivt samhällsklimat och även kan artikulera sig.

I början på mångkulturexperimentet gav man sig på arbetarklassen som både tidigt såg och upplevde vart det barkade. Dessa människor kunde inte alla gånger tala för sig och deras missnöje var ofta utåtagerande. Man valde att idiotförklara dem, detta är oförlåtligt.

Sedan har man attackerat medelklassen och talat till dess dåliga samvete. Resultatet ser vi nu och det är bara början på en problematik vi inte ens kan se slutet på ännu.

Personer som Diamant används som ett infantilt verktyg i ett större sammahang som enbart verkar till att skada svenskar. Ser man inte detta så har man knappast tänkt till.
Citera
2017-03-05, 08:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Eskilstuna Kuriren som istället för kolla Muslim Brotherhood anslutna personer på sin egen reaktion jagar allt för frågvisa medborgare, så pass att man inte pixlar sönder skiten och man förklarar även varför, det är ju intressant jag trodde de här pressetiska reglerna var närmast religiöst.

Citat:
Eskilstuna-Kuriren med Strengnäs Tidning väljer att publicera namn och bild på en av Gransknings Sveriges grundare och frontfigurer. Din Mamma har själv under flera år använt falsk identitet för att ringa upp politiker, opinionsbildare och journalister. Dessa inspelningar från dolda telefonnummer har klippts på ett oseriöst och icke pressetiskt sätt. Personerna i fråga har också fått namn och bild publicerade i samband med inspelningarna som gjorts i smyg. Det är ett bedrägligt beteende. Därför anser vi att allmänintresset och felet som begåtts sammantaget väger tyngre än personens rätt till anonymitet.
Eva Burman, chefredaktör och ansvarig angivare.
http://archive.is/1ZEVy

Det var ju en tung jävla motivation.
Ännu en jakt där Massmedia både låter som, i de samtal jag har hört, som någon bizarre blandning av snuten och förskolelärare (https://youtu.be/O63gnqVqy24 Erik och "Mathias Ståhle") och de agerar som det också.

Alldeles för frågvis ens för de pressetiska reglerna.
Citera
2017-03-05, 08:09
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:

"-Religiösa bevekelsegrunder ligger bakom det mesta som sker i världen."

https://www.youtube.com/watch?v=WzUl3Vfh0pc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in