Citat:
100% korrekt!
Det är eller snarare var tidningarnas uppgift att granska våra politiker, våra myndigheter och företag så inga skumma saker skedde bakom ryggen på medborgarna. DÄR hade journalister en nisch. Eftersom tidningarna sedan decennier svikit sitt uppdrag och därmed svikit medborgarna så uppstod ett vakuum. Det vakuumet har tex Erik och Johan på GS fyllt. Julia Caesar är en annan som fyllt det vakuumet. Det finns så klart fler - i princip all alternativ media.
GS är ingen redaktion med miljoner i ryggen och en stab av advokater och rådgivare utan de kör som jag förstått det solo. En blog som "talar" om man så vill.
Eftersom det är förknippat med fara, ibland livsfara att kritisera makthavare eller nya företeelser i vårt land tex invandringen, islam, sionismen osv valde GS etc att vara anonyma. Vem kan klandra dem?
Jag undrar om det finns en underliggande plan hos Mattson, Helin, Wolodarski osv eller om det är "play as we go" som gäller?
De har tagit oerhört många som jag uppfattar det fel beslut senaste året. Vi är väl en del som anar att det är panik och desperation som driver dem, men vem vet - de har kanske en plan. Provocera fram en svensk Breivik för att sedan staten på olika vis ska kunna "plocka" dissidenter. Den utländska mediebevakningen hade varken MSM eller 7K räknat med, det är uppenbart.
Det är eller snarare var tidningarnas uppgift att granska våra politiker, våra myndigheter och företag så inga skumma saker skedde bakom ryggen på medborgarna. DÄR hade journalister en nisch. Eftersom tidningarna sedan decennier svikit sitt uppdrag och därmed svikit medborgarna så uppstod ett vakuum. Det vakuumet har tex Erik och Johan på GS fyllt. Julia Caesar är en annan som fyllt det vakuumet. Det finns så klart fler - i princip all alternativ media.
GS är ingen redaktion med miljoner i ryggen och en stab av advokater och rådgivare utan de kör som jag förstått det solo. En blog som "talar" om man så vill.
Eftersom det är förknippat med fara, ibland livsfara att kritisera makthavare eller nya företeelser i vårt land tex invandringen, islam, sionismen osv valde GS etc att vara anonyma. Vem kan klandra dem?
Jag undrar om det finns en underliggande plan hos Mattson, Helin, Wolodarski osv eller om det är "play as we go" som gäller?
De har tagit oerhört många som jag uppfattar det fel beslut senaste året. Vi är väl en del som anar att det är panik och desperation som driver dem, men vem vet - de har kanske en plan. Provocera fram en svensk Breivik för att sedan staten på olika vis ska kunna "plocka" dissidenter. Den utländska mediebevakningen hade varken MSM eller 7K räknat med, det är uppenbart.
Tror inte på en sekund att dessa individer har en plan längre. Några av dessa är dessutom helt och totalt ovetandes om hur politik och ekonomi faktiskt ser ut, dessa lever i en såpa där bubblorna inte syns längre för vattnet från kranen har börjat avta och ytan stabiliseras och dessa är helt chockade att skurhinken hade en atmosfär ovanför. "Hur i helvete kunde vi missa att ta upp detta i podcasten" säger en vit priviligerad bubbla.
Sakta och säkert börjar dem i hinken förstå att vi allesammans är i samma sörja. Bubblorna var bara illusioner. Några vispade ihärdigt och förgäves för att spegelbilden i hinken skulle fortsätta, men till slut så blandas såpan såpass att det i princip blir tråkigt och svårare att greja bubblorna.
Frågan är om hur vi ska städa rent som kollektiv i fenomenet. Jag tror inte på att tvätta bort historia, det är okej med fläckar och dessa blir till slut en inredning, jag tror vissa får vänja sig att få samtal på frågor som kommer vara obekväma om dessa känner med sig eller rentav undermedvetet, att dem nog ljugit för sig själv där i hinken.
Jag tror också att folk får finna sig i fläckar från andra länder med andra kulturer som breder ut sig på vissa håll, vissa saker kan jämna ut sig efter par tvättar, speciellt kläder från threadless.com
Senast redigerad av raxmouse 2017-03-05 kl. 01:41.
Senast redigerad av raxmouse 2017-03-05 kl. 01:41.
Att reportern hälsade på kan knappast räknas som trakasserier. Då skulle ju även alla samtal som Erik Johansson spelat in räknas som trakasserier. Att hans fru hotats är synd, men knappast ovanligt att folk hotas på Flashback.