2017-03-04, 17:03
Medlem
Ingrid och Conrad #27 - med Johan Andersson 2016-01-15 berättar tydligt vad Granskning Sverige handlar om:
https://www.youtube.com/watch?v=gKKjk-ImRe0

Sammanfattningsvis från inslaget: Granskning Sverige är en folkrörelse som bygger på tanken att vi svenskar måste börja ställa frågor. Orsaken är att de offentliga verksamheterna inte fungerar på avsett vis. Det finns inga samhällsbyggare. Sverige är som en båt utan roder. Vi måste börja ifrågasätta vårt samhälle.

Men det är inte tillåtet att ifrågasätta. Oppositionella riskerar att få Expo, AFA och ett mediadrev på sig. Det som nu händer med Erik talar sitt tydliga språk.

Det som inte fungerar är, som jag uppfattar det, i allt väsentligt det som jag tar upp i mitt inlägg här:
(FB) Grundlagen säger: Vi ska främja etniska, språkliga och religiösa minoriteter

Våra lagar missbrukas med resultatet att medborgarna utsätts för ökat hot.

De människor som orsakar detta i Sverige behöver identifieras och ställas till svars. Det borde vara ganska lätt att åtgärda tycker vän av ordning.
Citera
2017-03-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Erik (Fabian) har ett publikt Swish-nummer nu när han är publik. Skickade själv precis en slant. Hans nummer är 0707730230 och finns i texten till hans egna uppladdning av Expressen-filmen https://www.youtube.com/watch?v=ybgwV2Y2vRc (så ni vet att det inte är ett scam).

Också skickat över en slant och uppmuntrar andra att göra detsamma. Livet måste underlättas för regimkritiker som ifrågasätter etablissemanget.

Ner med storebror!
Citera
2017-03-04, 18:05
Medlem
seksurobas avatar
Vilken skraj liten skit. Hur länge dröjer det tills "Johan Andersson" går samma öde till mötes? Ser fram emot det.
Citera
2017-03-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seksuroba
Vilken skraj liten skit. Hur länge dröjer det tills "Johan Andersson" går samma öde till mötes? Ser fram emot det.
Håller med! Vilken mes som värnar om sin familjs säkerhet.
Citera
2017-03-04, 18:14
Medlem
Ja de är ju tvingade till det, för att i enighet med de pressetiska reglerna ge personerna en chans att få komma till tals och bemöta påståendena.

När PK-flocken slutar svara i telefon, så kommer folkrörelsen istället att börja åka hem till dem.
Citera
2017-03-04, 18:43
Medlem
Enda anledningen till att man röjer journalistens identitet är för att man vill ställa till hans liv och statuera exempel. Han har rotat i saker man inte ska rota i. Att granska eller besvära makthavare genom att ställa frågor gör man helt enkelt inte i Sverige. Då kommer Drakarna på hembesök, och sedan är det i rullning. Avsikten med hembesöket tycks ännu en gång ha uppnåtts, då vi fått höra att svansen redan gett sig på familjen i syfte att få honom att rätta sig i ledet.

FRA och allt vad det heter som torgförts med syftet att bättra medborgarnas säkerhet kommer förmodligen enligt direktiv inte att användas för att jaga fatt på psykopaterna som hotar journalistens fru och barn. Systemet är just nu i en fas där allt handlar om att upprätthålla fasaden omtalad som ”Sverigebilden”.

Plötsligt kanske det sker att någon i systemet börjar arbeta för medborgarna istället för emot, så det är bara traggla på. Stå på dig ”Erik”.
Citera
2017-03-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seksuroba

Hej tuffing, ge mig din adress så kan jag komma och hälsa på dig. Du kan ta det via pm. Om du vägrar så bevisar det att du är ett långt värre fegt jävla as än Fabian eller Johan. Kom igen ingenting slår givande diskussioner om dittan och dattan face to face.
Citera
2017-03-04, 19:04
Medlem
Har Fabian flugit färdigt nu?
Citera
2017-03-04, 19:12
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad
Han kommer fortsätta som vanligt sa han i Ingrid & Conrad.
Citera
2017-03-04, 19:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag har inte swish. Finns det något annat sätt att stödja Erik?

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Svensk lag

[b]"2 kap. 1 § Upphovsmannen till ett radioprogram eller en teknisk upptagning är inte skyldig att röja sin identitet."

I brist på verkliga nazister så skapar EXPO dem ur tomma intet. EXPO är en vinstdrivande stiftelse. EXPO ger gärna sken av att vara en demokratisk rörelse, i verkligheten är det en oerhört sluten sekt som vägrar ta emot medlemmar tex. Styrelsen tillsätts av "högre makter" osv, osv. Hela EXPOs organisationsform ger scientologi-vibbar när man studerar den närmare. Trots detta så har de ett enormt förtroende hos journalister där de närmast betraktas som en ofelbar myndighet.

EXPOs systerorganiationer i Norge och Danmark, SOS rasisme och REDOX är nedslagna av polisen där pga illegal åsiktsregistrering, skatte och bidragsfiffel mm. Ingen journalist eller politiker i våra grannländer vill ens ta i dem i tång pga bla av att de "kommersialiserat och kapat antirasismen". Här i Sverige har de svängdörrar och hotlines till redaktioner och politiska partier.

Då borde det vara straffbart att "röja" någons anonymitet?

Intressant information med Expos systerorganisationer.

Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
intressant att så fort någon går på djupet i vad olika judar har för intressen i Sverige så kommer attackerna, Likt det som hänt GS nu. Väldigt viktigt att folk fortsätter granskningen om vad som försiggår i det dolda, de börjar känna sig mer och mer trängda.

Visst är de trängda. Personligen tror jag inte de själva begriper vilka krafter de sätter igång när de gör så här. Detta kommer slå tillbaka på dem själva förr eller senare på ett sätt som de sannolikt inte kalkylerat med.

Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Angående hans asiatiska fru:
Jag kan själv tycka det klingar illa om man oroar sig för att svenskar eller vita ska bli en minoritet i Sverige, dock är ju fakta alltid fakta, oavsett om man är för eller emot rasblandning så är ju judiska maktförhållanden fakta och ett medvetet försök att byta ut svenskarna ett faktum.
Det är ju inte direkt så att det är så kallad kärleksinvandring som är största orsaken till folkutbytet.

Många har vaknat sent. Äkta kärlek över gränser har jag inga problem med, men forcerad sådan och definitivt att hjärntvätta befolkningen till sådant är vidrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Theodor.Engstrom
Efterkrigstidens historiker och journalister gör här inte sitt jobb när det kommer till att behandla vissa tabubelagda historiska händelser objektivt, inklusive Andra Världskriget och Ryska Revolutionen. En roll Erik därför istället försökt fylla med sin fenomenala medborgarjournalistik, där han här också bl.a. granskat just de här historiska händelserna. Något Bonnier Expressen, Expo och resten av det mediala etablissemanget nu använder i sitt pågående angrepp på rivalen Granskning Sverige, påhejade av både "demokratiministern" och justitieministern. Eriks intressanta intervju med Förintelse-skeptikern Lasse Wilhelmsson utmålar man därför som "antisemitisk", men undviker att nämna att Wilhelmsson själv är av judisk börd. I äkta journalistik som Eriks så ignorerar man dock helt politiskt instiftade tabun och konsensus och står upp för yttrandefriheten, varvid man då även kan intervjua personer med andra perspektiv likt Wilhelmsson.

Uttalandet om judars ondskefulla inflytande från GS-intervjun, syftar bl.a. här på Eriks efterforskningar om den "ryska" revolutionen och de efterföljande bolsjevikiska massmorden, där han fann just detta, något som var vida känt när det pågick i början på 1900-talet, men som förstås nu blivit fullständigt tabu att ta upp. Tittar man t.ex. i de brittiska arkiven så finner man dock officiella myndighets rapporter, samt korrespondens och vittnesmål från västerländska ambassadörer om vad som pågick i Ryssland till brittiska myndighetsmedlemmar och ministrar. T.o.m. den nu så hyllade Winston Churchill höll med Erik i frågan, i en medvetet glömd och ouppmärksammad krönika han skrev i tidningen Illustrated Sunday Herald, den 8:e februari, 1920:

(Foto) (Text)

Erik har alltså helt rätt här, men det är förstås fortfarande väldigt vågat i dagens tankebrottsklimat, och något han helst uppenbarligen framförde under pseudonym. Beträffande Johan så har han väl tidigare försökt distansera sig lite med att det är just Eriks intresse och efterforskningar, men jag hoppas att Granskning Sverige står emot drevet, där de i alla fall vinner i reklam. Det kan dock försvåra relationerna med den ängsliga "nolltolerans" SD-falangen och deras nya åsiktskorridor, men jag har ändå varit av åsikten att Granskning Sverige skulle kunna göra större nytta om de faktiskt började granska vad även SD-ledningen sysslar med. Beträffande bl.a. SD:s liberalisering och ideologiska urvattning, samt deras kapitulation inför den fientliga demografiska omvandling av Sverige de kritiserat i alla år, men där de nu istället ska genomföra integration och slutföra instiftandet av mångkulturen genom att försöka söka samarbete med Alliansen. Även alternativmedia måste våga vara mer ifrågasättande här och ställa kritiska frågor också till SD företrädare.

Den intervjun har jag helt missat, men den ska jag lyssna på. Sannolikt var det denna som fick drevet* att gå. Ingen riktar 1000-wattaren åt det* hållet utan att straffas.

*här hade det varit bra att få sätta tre parenteser men FB regler förbjuder det.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Hej tuffing, ge mig din adress så kan jag komma och hälsa på dig. Du kan ta det via pm. Om du vägrar så bevisar det att du är ett långt värre fegt jävla as än Fabian eller Johan. Kom igen ingenting slår givande diskussioner om dittan och dattan face to face.

Komiskt att de som gör sig lustiga över folks anonymitet själva gärna är anonyma.
Citera
2017-03-04, 19:14
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Eftersom jag inte fått något svar på mina frågor om artikeln i Expo så har jag grävt lite själv.

Såhär skriver Expo: ”I ett GS-inslag intervjuar han Förintelseförnekaren Lars Wilhelmson. Fjälling håller genomgående med Wilhelmsson när han beskriver en antisemitisk världskonspiration. Han tar också del i samtalet och kallar Förintelsen för en lögn, och menar att det bildats en religion kring den.

Jag har inte hittat någon källhänvisning i Expos artikel men Erik har en intervju med Lars Wilhelmson här:
https://www.youtube.com/watch?v=WzUl3Vfh0pc

Det är en lång film på nästan en och en halv timme. Efter att ha lyssnat på samtalet mellan Lasse Wilhelmsson och Erik kan jag bara konstatera att Expos artikel kan vara bland det vidrigaste jag någonsin läst. Vad är skribenterna Jonathan Leman och Daniel Vergara egentligen för människor? Hur kan någon som förenklar och vinklar så vidrigt kalla sig journalist?

Alla som vet någonting om historia vet att den judiska frågan är mycket omfattande och mycket komplex.

Intervjun är ett långt och komplicerat filosofiskt samtal om olika judiska frågor, kommunism, religion, etik, konventioner och så vidare. Allt baseras på dokumenterad historia och olika författares infallsvinklar diskuteras. Det är uppenbart att Erik är mycket påläst och har funderat mycket på dessa omfattande och komplicerade frågor. Det är mycket hög nivå på samtalet såvitt jag kan bedöma (med reservation för bristande sakkunskap om detaljer).

Forskaren och läraren Lasse Wilhelmsson har judisk bakgrund och har studerat de judiska frågorna i många år. Mycket av det som diskuteras grundas i sambandet mellan Moses Hess och Karl Marx (vilket tydligen är en brännande fråga som jag inte kan bedöma i sak).

Samtalet är både brett och djupt. Bland mycket annat berörs Douglas Reeds böcker och antisemitism som företeelse ur ett filosofiskt perspektiv. Lasse Wilhelmson hänvisar också till boken ”The Jewish Century” av Yuri Slezkine som ett massivt verk med massor med fakta om det judiska inflytandet i Europa under 1900-talet.

Att kalla Lasse Wilhelmson för ”Förintelseförnekare” utifrån detta vetenskapliga samtal är direkt motbjudande och så lågt att det är ofattbart. HUR kan någon rimligen göra det?

Under samtalet kommer Erik in på sin syn på religion. Han säger att alla hans studier har lett honom till en insikt om att de kristna grundvärderingarna är de som kännetecknar stabila samhällen. Erik tar också tydligt avstånd från nazism (vilket kan vara bra att veta för de som hela tiden kommer med olika anklagelser mot GS).

Expos tydligt falska smutskastning av Lasse Wilhelmson och Erik gör mig mycket bekymrad. Jag kan inte släppa följande fråga:

Beror MSM:s hatkampanj mot Erik på att han uttrycker sin tro på kristna värderingar som vägledande normer i samhället?

Tillägg:
Sammanfattning av Eskilstuna-Kurirens skriverier om Petterssons blogg och Granskning Sverige under vecka 7:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

Om den dysfunktionella offentliga verksamheten i Sverige:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

Jag har lyssnat på många samtal där han kretsar kring att det inte har hänt och att judarna är så skickliga på att få oss alla att tro att det har hänt.

Det sjuka är att han har en väldigt förkärlek för vad Hitler gjorde:
"Jag tror att den nationella rörelsen tjänar mycket mer på att vara uttalat icke-våld… Precis som Hitler var", skriver han.
Förutom att Hitler såg till att åka hem till folk, slita ut människor från deras hem och sätta de på tåg och sen gasa ihjäl människor. Förutom kristallnatten. Förutom att han fängslade och dödade miljoner människor så var han väldigt fredlig. Han gillade ju dessutom hundar så då kan man ju inte vara elak.

Att läsa Trollfabrikens lögner på Pettssons blogg och Lyssna på Granskning Sverige där de klipper och klistrar som barn på dagis är otroligt, men det mest fascinerande, det är psykopater som sysslar med den typen av skriverier.. och det går inte att göra nåt åt, idioter finns överallt, men det som är mest fascinerande är att MEDLÖPARE som går på skiten och som försvarar det.
Om nån skulle äta Bajs och säga att det är godare så hade såna som du försvarat det med nått blogginlägg från nån Karlssons-blogg som hävdar det...
- Varför försvarar du det?
- Jo, för Karlsson röstar på SD och då är allt som sägs sant.
Citera
2017-03-04, 19:16
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad

Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Han kommer fortsätta som vanligt sa han i Ingrid & Conrad.
Lät t.o.m. som att han tog det positivt och som en lättnad. Han kanske inte var helt ärligt, eftersom han ändå valt vara anonym från början. Men det det är kul att se hur bra han hanterar situationen och inte låter sig brytas ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in