Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-02, 19:58
  #2077
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskbracket2
Ahh ok. Jag har ingen box, utan kör via Smart IPTV appen på min LG tv och som sagt, via Rapid. Vet du hur man går tillväga för att få ordning på det?

Tyvärr går det ej att få text via tv appen.
2017-03-02, 21:20
  #2078
Medlem
Är det någon stor skillnad bildkvalitémässigt mellan alla olika typer av sätt att kolla på? (Androidbox, Apple tv, smart tv, VLC på pc, etc). Isåfall vilket sätt har bäst Kvalité?
2017-03-02, 22:21
  #2079
Medlem
hur får jag kanaler fria kanaler so ngn skrev om i tråden var hittar jag de här listorna finns alla kanaler med då?
2017-03-02, 22:24
  #2080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Tyvärr går det ej att få text via tv appen.

Smart IPTV har stöd för text efter senaste uppdateringen som gjordes denna vecka.
Märkte själv att det var undertext när jag zappade igår på min LG Smart TV.
2017-03-02, 22:32
  #2081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfmovie
Är det någon stor skillnad bildkvalitémässigt mellan alla olika typer av sätt att kolla på? (Androidbox, Apple tv, smart tv, VLC på pc, etc). Isåfall vilket sätt har bäst Kvalité?

Jag kör m3u med Androidbox, Apple TV 4 och Smart IPTV på min LG Smart TV.
Funkar absolut bäst med Smart TV, tycker det är betydligt bättre flyt i sportsändningarna. På 2:a plats säger jag Apple TV, för den funkar klockrent med wifi, dock är appen inte jättebra och saknar stöd för undertexter t.ex.
På 3:e plats säger jag Androidboxen. Nu har jag ingen superbox utan den som det tidigare skrivits om i tråden. Wifi funkar inte bra alls, utan jag behöver en sladd från routern vilket inte känns så superkul. Sen tycker jag att Kodi inte flyter helt bra heller, och de övriga har så fult gränssnitt.
Detta är ju dock helt och hållet mina åsikter
2017-03-02, 22:36
  #2082
Medlem
4thqtds avatar
För de som har problem med wifi o inte har ork eller möjlighet att spika kabel så kan jag rekomendera https://www.netonnet.se/art/dator/na...k/238970.8934/

Funkar riktigt bra
2017-03-02, 22:38
  #2083
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Jag kör m3u med Androidbox, Apple TV 4 och Smart IPTV på min LG Smart TV.
Funkar absolut bäst med Smart TV, tycker det är betydligt bättre flyt i sportsändningarna. På 2:a plats säger jag Apple TV, för den funkar klockrent med wifi, dock är appen inte jättebra och saknar stöd för undertexter t.ex.
På 3:e plats säger jag Androidboxen. Nu har jag ingen superbox utan den som det tidigare skrivits om i tråden. Wifi funkar inte bra alls, utan jag behöver en sladd från routern vilket inte känns så superkul. Sen tycker jag att Kodi inte flyter helt bra heller, och de övriga har så fult gränssnitt.
Detta är ju dock helt och hållet mina åsikter

När man lik gärna köper en Android box så ska man inte snåla lägg på en hundring extra och köp en bra då dom inte är speciellt dyra. Android S912 med 2gb ram och 16gb minne & Android 6.0 och uppåt med dualband wifi är hur bra som helst kör själv med dessa med WIFI och jag har adsl hemma 9/mbit
2017-03-02, 22:40
  #2084
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Smart IPTV har stöd för text efter senaste uppdateringen som gjordes denna vecka.
Märkte själv att det var undertext när jag zappade igår på min LG Smart TV.

Jaså? hur får man fram dom då är det subtitles knappen på tv dosan kanske?
Har faktiskt inte kört den på ett bra tag.
2017-03-02, 22:44
  #2085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
När man lik gärna köper en Android box så ska man inte snåla lägg på en hundring extra och köp en bra då dom inte är speciellt dyra. Android S912 med 2gb ram och 16gb minne & Android 6.0 och uppåt med dualband wifi är hur bra som helst kör själv med dessa med WIFI och jag har adsl hemma 9/mbit

Nu med facit i hand så har du helt rätt där!
Dock så funkar ju faktiskt Prog TV helt OK, och är glad att jag valde m3u så jag kan använda fler enheter.
2017-03-02, 22:45
  #2086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Jaså? hur får man fram dom då är det subtitles knappen på tv dosan kanske?
Har faktiskt inte kört den på ett bra tag.

Skall testa imorgon, kommer inte riktigt ihåg nu. Använder den tvn som extra och inte alltför ofta 😆
2017-03-02, 22:46
  #2087
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Nu med facit i hand så har du helt rätt där!
Dock så funkar ju faktiskt Prog TV helt OK, och är glad att jag valde m3u så jag kan använda fler enheter.

Ja progtv är bäst fast det kunde ju ha sett bättre ut än vad det gör med interface osv.
Som du säger så är m3u bäst då man kan köra det inprincip överallt.
2017-03-02, 23:06
  #2088
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Skall testa imorgon, kommer inte riktigt ihåg nu. Använder den tvn som extra och inte alltför ofta 😆

Testade nu på min Samsung får upp subtitles men dom funkar ej. Testade alla C more & Viasat ingen funkade.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback