Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-09, 17:47
  #1
Medlem
Ni som arbetar med webbutveckling eller programmering, hur mycket tjänar ni per månad? Vill bara få ett hum om vad som är normalt för någon med min erfarenhet kontra någon med mkt mer erfarenhet etc. Speciellt intressant att höra vad någon senior med säg 10 års erfarenhet tjänar.

Så, vad tjänar ni per månad, hur länge har ni jobbat och med vad jobbar ni?

Jag börjar ny tjänst som front-end utvecklare inom kort och får då 35.000/mån, en av Sveriges tre största städer efter STHLM och GBG. Har cirka tre år i yrket. Är detta bra, medel eller dåligt?
Citera
2017-01-09, 18:12
  #2
Medlem
Sitkins avatar
Jag tjänar 29'kr och har jobbat i 1,4 år. Blir nog någon ökning på våren. Jobbar som back-end utvecklare.
Tycker du tjänar bra.
Citera
2017-01-09, 18:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Jag tjänar 29'kr och har jobbat i 1,4 år. Blir nog någon ökning på våren. Jobbar som back-end utvecklare.
Tycker du tjänar bra.

Okej det låter ungefär som mig efter den tiden, kanske att du har något bättre.
Citera
2017-01-09, 19:18
  #4
Medlem
Trillskes avatar
"Frontend-utvecklare" betyder inget. Sitter du och pillar lite med HTML och vanilla JS för GUI, utan övriga kompetenser/teknisk utbildning osv? Då ska du vara oerhört lycklig över din löneförhandling, och passa på att utveckla dig nu medans marknaden är defekt*, innan mattan rycks bort under dig. Har du däremot robust teknisk kompetens och har hamnat i en sits där ni behandlar business-logik i frontend är det en helt normal lön. Finns de som ligger lägre och de som ligger högre.