Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-27, 19:10
  #1993
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Jag har just nu "Connection Problem" med min MAG box hos Camdserver och har haft så ett tag idag.
Någon mer som har samma problem?

Jag kommer in men många svenska kanaler som ligger nere hos mig nu.
2017-02-27, 19:14
  #1994
Medlem
Tyrranics avatar
Seriöst!? Bänkar mig framför C More Fotboll HD för att se DIF - BP och fram tills just när avsparken ska slås så fungerar kanalen klanderfritt. När domarn blåser i pipan så lägger kanalhelvetet av. Zappar mellan de andra kanalerna och ser att de visar matchen på vanliga C More Sport men 4 minuter in i matchen byter mupparna kanal till den hockeymatch som ska visas på C More Sport (Även HD).

Håller Camdserver på såhär ofta?
2017-02-27, 19:40
  #1995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Seriöst!? Bänkar mig framför C More Fotboll HD för att se DIF - BP och fram tills just när avsparken ska slås så fungerar kanalen klanderfritt. När domarn blåser i pipan så lägger kanalhelvetet av. Zappar mellan de andra kanalerna och ser att de visar matchen på vanliga C More Sport men 4 minuter in i matchen byter mupparna kanal till den hockeymatch som ska visas på C More Sport (Även HD).

Håller Camdserver på såhär ofta?

De hockeymatcherna jag har kollat på så har 3 av 4 lagt av ca: 10-15 minuter under matchen.
Rekommender att man kontaktar supporten att det ofta dör under vissa tider.
2017-02-27, 20:07
  #1996
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
De hockeymatcherna jag har kollat på så har 3 av 4 lagt av ca: 10-15 minuter under matchen.
Rekommender att man kontaktar supporten att det ofta dör under vissa tider.


Okej. Då är det inte bara jag som har problem då. Jag har skrivit till dem på Skype utan något svar ännu, men det kanske finns andra sätt att nå dem på snabbare?
2017-02-27, 20:12
  #1997
Medlem
roteras avatar
Testar Camdserver en månad men hittar inga s.k XXX kanaler bl.a. Har dom inga via IPTV?
2017-02-27, 20:22
  #1998
Medlem
Tyrranics avatar
Fick snabbt svar på om de mottagit några fler problem från svenska kunder. Hänvisade till mitt problem med C More Fotboll HD i mitt fall.

"Hi sir, it Works normally here, I do not know what your issue might be."

Svaret gav ju knappast någon hjälp.
2017-02-27, 20:25
  #1999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Fick snabbt svar på om de mottagit några fler problem från svenska kunder. Hänvisade till mitt problem med C More Fotboll HD i mitt fall.

"Hi sir, it Works normally here, I do not know what your issue might be."

Svaret gav ju knappast någon hjälp.

Jag kommer inte ens in till portalen ikväll...
2017-02-27, 20:25
  #2000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajzo
Någon som har en fungerande epg till rapid? Får inte igång min jag hade tidigare.

Skulle även någon kunna PM:a mig info om hur jag kontaktar Boyette? Tack!

Jag använder den här
Http://estiptv.site/epg/iptv_guide.xml
2017-02-27, 20:31
  #2001
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Jag kommer inte ens in till portalen ikväll...

Minst sagt bedrövligt!
2017-02-27, 20:41
  #2002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Minst sagt bedrövligt!

Nu är det problem med några Cmorekanaler. Har inte testat några andra kanaler dock, så kanske det är lika med de övriga också?

Är det någon som är insatt i IPTV branschen som kan förklara vad som händer när en kanal går "temporärt" ner?
__________________
Senast redigerad av SEoHOER 2017-02-27 kl. 20:49.
2017-02-27, 20:45
  #2003
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qweqer
Ingen har påstått det heller
Indirekt jo. Alternativt är han som svarade bara efterbliven. Kanske båda delarna.

Ganska tydlig och enkel fråga som är ställd.
2017-02-27, 20:52
  #2004
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Nu är det problem med många Cmorekanaler. Har inte testat några andra kanaler dock, så kanske det är lika med de övriga också?

Har zappat runt nu i minst en kvart. Många kanaler som inte fungerar till och från. Vanliga (SD) SVT 2, TV 4 fakta, Kanal 11, Viasat Nature t.ex. Det är dock störande att nästa gång man försöker gå in på kanalen så kan den helt plötsligt fungera.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback