Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-27, 19:55
  #625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Men rent spelmässigt, om man bortser från längden då, är de ganska lika?

Inte alls fel! Fallout 3 lade jag flera hundratals timmar på...
Jo det får man nog säga, att spelidén och konceptet (att överleva och döda, genomföra uppdrag, skaffa tillverkningsmaterial för accessoarerna, öka kharma och färdigheter osv) är (mer eller mindre) identiskt. Samla på sig en uppsättning vapen man trivs med, använda olika sorters fordon och snabbresa. Upptäcka en växande karta/spelyta. Bergsmiljöerna, detaljrikedomen överhuvudtaget är mycket bra och naturtrogna i FC4.
Citera
2016-10-27, 21:38
  #626
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Nä. Spelar man i 16 månader har man spelat i drygt 11 500 timmar. När man snackar speltid går man så klart efter (någorlunda) effektiv speltid.

Om jag spelar ett spel 1 timme i veckan, och klarar det efter 12 veckor, har det tagit 12 timmar - inte 3 månader.

Inte riktigt det jag syftade på. Utan att han kanske inte spelar 10 timmar om dagen utan någon gång ibland. Så då kan ett spel räcka länge.
Citera
2016-10-27, 21:45
  #627
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Inte riktigt det jag syftade på. Utan att han kanske inte spelar 10 timmar om dagen utan någon gång ibland. Så då kan ett spel räcka länge.
Det förstod väl jag också att han inte gjorde. Jag kritiserade hans språkbruk, och gav ett ganska tydligt exempel:
Citat:
Om jag spelar ett spel 1 timme i veckan, och klarar det efter 12 veckor, har det tagit 12 timmar - inte 3 månader.
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jo det får man nog säga ...
Låter bra. Får ha tålamod till dess att något erbjudande dyker upp, men det blir nog att slå till.
Citera
2016-10-28, 17:53
  #628
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det förstod väl jag också att han inte gjorde. Jag kritiserade hans språkbruk, och gav ett ganska tydligt exempel:

Ah, läste aldrig det. Då förstår jag
Citera
2016-11-01, 13:14
  #629
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Det finns så mycket man kan göra och mycket sidequest och sidogöra.
Citera
2016-11-04, 11:44
  #630
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Men rent spelmässigt, om man bortser från längden då, är de ganska lika?

Inte alls fel! Fallout 3 lade jag flera hundratals timmar på...
Tycker att spelupplevelsen och grafiken är mycket bättre på far cry 4. Finns även underbart smyckade utrymmen att upptäcka. Jag skulle välja fc4 framför fc3 iaf.
Citera
2016-11-19, 23:40
  #631
Avstängd
ilpobres avatar
Har nu spelat klart spelet, alltså main storyn. Känns inte helt jättespännande att fortsätta leta brev, affischer och masker. Roamar man runt i världen så är det mesta man kan göra att sätta eld på saker och ting samt döda djur. Spelet var alldeles för lätt också, pengar var aldrig något problem som i gta v. Inte vidare realistiskt alltså alla gånger.
Citera
2017-01-07, 04:31
  #632
Medlem
Magiskt spel. Det kommer att ta mig 1½ år att spela färdigt detta. Far Cry 3 tog bara 2 veckor.

Jag har just avslutat alla psykedeliska uppdrag hos Yogi. Återstår ett uppdrag i Shangri-La och några kampanjer. Med mera...

Detta spelet är mycket imponerande i detaljrikedom och omfattning. Jag har ändå än idag Half-life som en favorit, även om det gått ungefär ett decennium sedan senaste episoden. Fall-out är episkt. Trots all konkurrens, så är det ändå ett spel som genom atmosfär, story och driv touchat mig djupast: Half-life.
Citera
2017-02-18, 18:15
  #633
Medlem
Isnatts avatar
Jag är i princip klar med spelet nu, tror jag. Om det inte plötsligt kommer en till värd som jag blev överraskad i trean att det gjorde, en till ö.

Mycket av det jag ogillade i trean var ordnat till fyran. Bland annat att hitta där huvudspåret mot målet är markerat är superbra så man slipper kolla var man ska. I exempelvis tvåan fick man ju till och med plocka fram kartan 'ur fickan' då det inte ens fanns en minimap..
Dom vandrande säljarna var också bra.
Vapnena och fordonen gillade jag verkligen. Buzzsaw var ju nästan för bra, en lätt dutt på nusen så var fienden passé
Moppen och helikoptern var mina favoriter, åkte ibland efter fiendebilar från luften och kastade granater.
Bra att man hade svetsen med sig hela tiden också. I trean fick man välja på att ha den eller ett vapen med sig, tror ingen gick runt med svetsen istället för ett hagelgevär direkt..
Väldigt fina miljöer och jag körde på högsta inställningar och det var fantastiskt, när jag stod uppe på nån topp och såg ett samhälle täckt i dimma nedtill och bergen med snö som tornade upp sig eller när månen gick ner, eller när helikoptern snuddade träd och det for flisor och träden svajade när man sänkte hellin, eller dammolnen när man brassade iväg massa skott rakt in i skogen efter hundar. Jättefint.
Samma småsaker som hände, som när jag stod på en mur och prickade fiender på håll. Då såg jag björnar slåss och äta av fiender och jaga ifatt en säljare, som det sen landade en fågel på som pickade lite, osv. Snyggt.
I trean hade jag några problem att ta mig upp i master men det hade jag inte i fyrat. Det var i trean bara ett störande moment att ramla ner eller inte veta hur man skulle ta sig upp. Det var åtgärdat och likaså att man inte dog vid för höga fall.

Shangri la och den delen gillade jag verkligen inte för det var ingen finess utan bara att orka ta sig igenom det och jag fick till och med googla hur i helvete jag skulle klara en boss där, nån jävla fågel man skulle skjuta ner 3 gånger, inte heller kamperna i 'ringen' gillade jag.

Helt klart värt att spela. Men jag spelade fc3 hela hösten och köpte ny dator för att kunna spela fyran så jag var lite mätt på far cry så var inte lika fäst som jag var vid trean, då hade jag ju dessutom spelat skitspelet fc2 innan..

Nån som vet om det är ett femte spel på G?
Citera
2017-02-23, 16:21
  #634
Medlem
Isnatts avatar
Finns det nåt kul att göra när man klarat spelet? Har några procent kvar men tror det är utmaningar i ringen med olika vapen och det orkar jag verkligen inte med.

Jag lät förresten Pagan leva tills jag lämnat urnan i det där båset, när jag kom ut därifrån var han på väg i sin helikopter men då sköt jag ner helikoptern så han dog. Sen var det ju bara stiltje, inget mer hände. Hade hoppats på lite mer krigande.

Nu då? Är det bara att återställa alla baser så jag får ta över dom igen? Kändes lite som 'jaha..?' när spelet var slut. Körde på svåraste hela tiden förutom vid 'jobbiga' delar som sangri la.
Citera
2017-02-23, 18:24
  #635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Finns det nåt kul att göra när man klarat spelet? Har några procent kvar men tror det är utmaningar i ringen med olika vapen och det orkar jag verkligen inte med.

Jag lät förresten Pagan leva tills jag lämnat urnan i det där båset, när jag kom ut därifrån var han på väg i sin helikopter men då sköt jag ner helikoptern så han dog. Sen var det ju bara stiltje, inget mer hände. Hade hoppats på lite mer krigande.

Nu då? Är det bara att återställa alla baser så jag får ta över dom igen? Kändes lite som 'jaha..?' när spelet var slut. Körde på svåraste hela tiden förutom vid 'jobbiga' delar som sangri la.

Jag skulle nog starta om spelet, efter sista uppdraget känns spelet som du säger rätt dött.
Om du bara spelat igenom en gång kan du få nya varianter av uppdragen om du väljer att stödja den av Amita eller Sabal som du inte stödde i förra genomspelningen.

Sen kan jag tipsa om Far Cry Primal i väntan på en ny titel i serien.
Jag var själv mycket skeptisk till Primal innan jag plockade upp den på Steams julrea. Men den är faktiskt riktigt trevlig och motorn är ju densamma som i FC4.
Citera
2017-02-27, 16:25
  #636
Medlem
Är spelet värt 149Kr på ps store då jag lira Far Cry Primal men stängde av efter 2tim spel. Gillade absolut inte spelet alls. Därför undrar jag om 4an är bättre och värt priset ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback