Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 15:20
  #709
Medlem
Sqeptisks avatar
Netonnet har ju historiskt sett varit en hyfsad butik. Vi får se om de lyckas behålla det gamla konceptet. Får hålla ögonen på dom, glider de bara aningen så lite åt siba-hållet, ja då har de raskt förlorat åtminstone en kund!
Citera
2017-01-11, 19:50
  #710
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Netonnet har ju historiskt sett varit en hyfsad butik. Vi får se om de lyckas behålla det gamla konceptet. Får hålla ögonen på dom, glider de bara aningen så lite åt siba-hållet, ja då har de raskt förlorat åtminstone en kund!
Ja. Siba är ju värst av alla tre ( MM, Elgig) Ska Net on Net bli lika dryga om Siba så lär det gå åt helvete för dem rätt snabbt. Netonnet har för min del varit lätta att ha att göra med, men Siba är skit. Tänker på garantiärenden och reklamationer .
Citera
2017-01-11, 20:21
  #711
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DackKnallen
Flertalet butiker omvandlas till NetonNet snart. Enligt en polare på SIBA så slår företaget igen butiken i Frölunda/Järnbrott (den bakom flyktingboendet där en bomb small härom veckan) pga dålig lönsamhet (lite försäljning och mycket stölder)

De kommer antagligen att flytta på sikt eftersom läget inte är så bra, men man testar lagerkonceptet som netonnet ett tag. Men på sikt etablerar man nog sig i Sisjön istället eftersom kunderna finns där. Det kan också hända att de flyttar in till Frölunda torg om de hittar rätt lokaler där.
Citera
2017-02-06, 12:30
  #712
Medlem
godboys avatar
Kollade för skoj skull på Sibas hemsida och det verkar nu som att Göteborgsbutikerna klappat igen.Det var väl i o f tanken efter den senaste utförsäljningen. Det jag tycker är knepigt är att man inte skriver ett ord om det på sin hemsida, www.siba.se

Ska det bli Netonnet i deras gamla butiker? Tänker att Backaplan är lite nära till den befintliga Netonnet i Backa Industriområde. Blir det NetOnNEt i Järnbrott? Har ju varit grava lönsamhetsproblem och stöld i den butiken.

Personligen får gärna Siba gå i graven för gott!
Citera
2017-02-12, 09:16
  #713
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Kollade för skoj skull på Sibas hemsida och det verkar nu som att Göteborgsbutikerna klappat igen.Det var väl i o f tanken efter den senaste utförsäljningen. Det jag tycker är knepigt är att man inte skriver ett ord om det på sin hemsida, www.siba.se

Ska det bli Netonnet i deras gamla butiker? Tänker att Backaplan är lite nära till den befintliga Netonnet i Backa Industriområde. Blir det NetOnNEt i Järnbrott? Har ju varit grava lönsamhetsproblem och stöld i den butiken.

Personligen får gärna Siba gå i graven för gott!


det stod på deras butik på backaplan senast igår att den ska bli en netonnet affär
Citera
2017-02-12, 12:33
  #714
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
det stod på deras butik på backaplan senast igår att den ska bli en netonnet affär
Okej, såg förresten själv att den i Järnbrott håller på och skylta om till NetOnNet. Med tanke på att Backaplan ska bli NetOnNet med så gissar jag väl att man flyttar butiken i Backa ind.omr dit. Känns lite nära annars.
Citera
2017-02-16, 22:04
  #715
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Okej, såg förresten själv att den i Järnbrott håller på och skylta om till NetOnNet. Med tanke på att Backaplan ska bli NetOnNet med så gissar jag väl att man flyttar butiken i Backa ind.omr dit. Känns lite nära annars.

Både butiken i backaplan och backa kommer att flytta till en ny butik i nya backaplan men det är väl inte helt klart hur det kommer att se ut där ännu. Hela området skall omvandlas till inomhusköpcenter med bostäder ovanpå så i stort sett alla butiker som finns där kommer att få flytta på sig till nya lokaler. Det är bara butikerna öster om backavägen som kommer att vara kvar som tidigare (biltema, blomsterlandet etc) då de utgör barriär mot lundbyleden. Parkeringen närmast kanalen vid Rusta och Sibahuset skall bli grönområde (man bygger grönområde ca 20-30 meter på varje sida av kanalen).
Citera
2017-02-17, 09:47
  #716
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Både butiken i backaplan och backa kommer att flytta till en ny butik i nya backaplan men det är väl inte helt klart hur det kommer att se ut där ännu. Hela området skall omvandlas till inomhusköpcenter med bostäder ovanpå så i stort sett alla butiker som finns där kommer att få flytta på sig till nya lokaler. Det är bara butikerna öster om backavägen som kommer att vara kvar som tidigare (biltema, blomsterlandet etc) då de utgör barriär mot lundbyleden. Parkeringen närmast kanalen vid Rusta och Sibahuset skall bli grönområde (man bygger grönområde ca 20-30 meter på varje sida av kanalen).

Okej. Då kommer de säkert låta butiken i Backa Ind. omr ligga kvar till det nya är färdigbyggt om de inte i senare skede ändrar sig p g a höga hyror. Den i industriområdet lär ju kosta en tiondel av en ny på Backaplan.
Citera
2017-02-17, 19:15
  #717
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Den i industriområdet lär ju kosta en tiondel av en ny på Backaplan.
Men den har kanske inte ens 1/10 av vad en fräsh butik som ligger lokalt skulle ha, svårt att komma dit kollektivt.
Citera
2017-02-19, 21:46
  #718
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Okej. Då kommer de säkert låta butiken i Backa Ind. omr ligga kvar till det nya är färdigbyggt om de inte i senare skede ändrar sig p g a höga hyror. Den i industriområdet lär ju kosta en tiondel av en ny på Backaplan.

Jag vet dock inte om lokalen i backa ägs av siba eller bara hyrs, men nuvarande i backaplan ägs av sibagruppen som även hyr ut lokaler till andra butiker och vad jag förstår så är sibakoncernen en av de större investerarna i nya backaplan.
Citera
2017-02-24, 17:20
  #719
Moderator
Arne.Ankas avatar
Besökte siba's gamla lokal på backaplan idag, ljusare och mer tilltalande men lite småsjaskigt och fullt av folk så här på premiärdagen
Citera
2017-04-05, 20:10
  #720
Medlem
olasvenssons avatar
Siba på köpcentret Kungsmässan i Kungsbacka läggs ner - hänvisas till Net On Net.

Jag besökte Siba i Kungsbacka. Hyllorna gapade tomma.

Jag frågade personalen:
Bygger ni om eller ska ni stänga?
- Vi stänger butiken. Besök Net On Net istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback