Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-24, 00:05
  #1897
Medlem
gollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Kör också Nvidia shield rena drömmen
Har gått i tankarna kring en nvidia shield men är den värd sitt pris? Klart bäst prestanda av android boxarna som jag fattat det. Vad är erat ändamål med boxen? Enbart IPTV eller hur trollar ni upp den?
2017-02-24, 00:18
  #1898
Medlem
Någon som testat nya TVIP S-Box 410 ?

Går det spela in på boxen kan man pausa programmen ?
2017-02-24, 01:13
  #1899
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golly
Har gått i tankarna kring en nvidia shield men är den värd sitt pris? Klart bäst prestanda av android boxarna som jag fattat det. Vad är erat ändamål med boxen? Enbart IPTV eller hur trollar ni upp den?

Jag kör alla filmer och IPTV och även alla spel i min så den är väl värd sina pengar tycker jag iallafall. Du kan inprincip optimera den hur du vill och ladda ner vad du vill till den. Betalar hellre lite extra och kör grymma grejer än nått billigt skäp.
2017-02-24, 03:27
  #1900
Medlem
wagisbloms avatar
En fråga om dehär
Är det bara att betälla en sån box på nätet, sen hämtar jag ut den och installera den till TV:n så har jag alla kanaler?
2017-02-24, 06:22
  #1901
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrToyboy69
Sorry, var lite otydlig. Jag har köpt en ny Mag 254 box, och sen har jag köpt en månad hos Camd. Efter fick jag bara en länk som jag antagligen skall lägga in i boxen för att få det att funka. IPTV king har ju utförliga instruktioner på sin sida men inte hos Camd som jag kan hitta.

https://youtu.be/LN3shZgJRKQ

Denna video körde jag efter
2017-02-24, 07:52
  #1902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
En fråga om dehär
Är det bara att betälla en sån box på nätet, sen hämtar jag ut den och installera den till TV:n så har jag alla kanaler?

Du måste även köpa "abonnemang" från någon av leverantörerna som nämns tidigare här.

Man kan bara köpa en månad/tre månader i taget om man vill prova.

exempel, IPTVking eller Camdserver
__________________
Senast redigerad av TheBankMan 2017-02-24 kl. 07:54.
2017-02-24, 07:55
  #1903
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBankMan
Du måste även köpa "abonnemang" från någon av leverantörerna som nämns tidigare här.

exempel, IPTVking eller Camdserver

Tack har kollat på IPTVKing redan men nu komm nåt om dehär på nyheterna??!! nåt nytt om dehär eller nya lagar som ska skapas?
2017-02-24, 09:09
  #1904
Medlem
millekillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
IPTV stödjer terrorism lol att dom bara orkar på tv4

Tydligen nån EU-dom i avvaktande , om att även innehav av IPTV-box ska bli förbjudet.
Liknande Dreambox alltså...
Bara att vänta och se vad som händer.
2017-02-24, 09:17
  #1905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Hur gick det då jag missade att kolla nyheterna. Jaga de folk med IPTV?

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/se...agligt-3807372
2017-02-24, 09:41
  #1906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
IPTV stödjer terrorism lol att dom bara orkar på tv4
Ja alltså. Det hade väl visat sig att en specifik leverantör hade skickat ner pengar till ett konto som har länkar till terrorism. Det är ju ganska vanligt att man kan köpa IPTV över disk i vissa typer av "turkdatorbutiker/tvbutiker" och vad dom gör med sin vinst som återförsäljare av en IPTV-tjänst är väl upp till dom - därmed kan också pengarna gå till terrorister.

Frågan är vilken? Antingen så är det bara nån lokal turkdatorbutik eller så är det en av de större som även omskrivs på detta forum.
2017-02-24, 09:53
  #1907
Medlem
Lär väl inte vara något olagligt att köra utan box heller? det enda är ju att man tar emot en m3u-playlist.

Men jag tycker ändå att det på något sätt "känns" som att det är värre än att ladda ner en film via t.ex. torrent som man annars gör dagligen.

Jag kör via Necroiptv, och kör Kodi på en RPI. Fungerar klockrent.
2017-02-24, 10:03
  #1908
Medlem
Vilken androidbox fungerar bra med WiFi? Orkar inte dra kabel runt hela jävla huset för att koppla in boxen till internet+tv.

Har kollat lite på denna boxen:
YOKATV KB2 PRO Android 6.0 TV Streaming Box 3GB DDR4 + 32GB eMMC
http://m.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_596705.html

Tittar man på hårdvaran verkar det vara en rejält kraftfull box för den pengen. Wifi 5GHz är väldigt önskvärt när man ska ha snabba hastigheter. Men hur bra presterar den i verkligheten?
__________________
Senast redigerad av Bensindunken 2017-02-24 kl. 10:15.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback