Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 21:16
  #1885
Medlem
Har funderingar på att köpa följande tv: http://www.elgiganten.se/product/lju...t-tv-65pus6521


Undrar hur iptv fungerar genom android smart-tv? Någon som kör på det som kan dela med sig av erfarenheter?
2017-02-23, 21:18
  #1886
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiming-HIGH
Har funderingar på att köpa följande tv: http://www.elgiganten.se/product/lju...t-tv-65pus6521


Undrar hur iptv fungerar genom android smart-tv? Någon som kör på det som kan dela med sig av erfarenheter?
Kör Samsung på övervåningen och det funkar klockrent.
2017-02-23, 21:20
  #1887
Medlem
Sikerim, hur fungerar filmerna hos Camdserver?

Det utbud som finns, VOD och filmer, är det en lista som byggs på eller en lista som byts ut? Tycker mig enbart se nya filmer och den fylls på allt eftersom, men försvinner gamla filmer från listan då i plats för nytt?
2017-02-23, 21:20
  #1888
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Jag beställde den som rekommenderades i tråden från samma sida som du länkade.
Varför är Perfect Player bättre?

Hade problem med att det laggade då o då med kodi o det försvann med perfect player och progtv. Sen tycker jag kanalbytena går snabbare och gillar att det ger mer känsla av en "riktig" tvbox.

Smaken e som baken o naturligtvis ska man använda det som känns bäst.
2017-02-23, 21:32
  #1889
Medlem
Om man kör via smart tv. Har rapid. Kan man köpa box och köra via den istället eller är abonemanget kopplat till just smart tv. Kan ändra undertexter på mag boxar?
2017-02-23, 21:35
  #1890
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
TV 4-nyheterna tog upp "problemet" med denna typ av IPTV i sjunyheterna. Kommer säkert kl 22 med för den som vill se.

IPTV stödjer terrorism lol att dom bara orkar på tv4
2017-02-23, 21:37
  #1891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Hade problem med att det laggade då o då med kodi o det försvann med perfect player och progtv. Sen tycker jag kanalbytena går snabbare och gillar att det ger mer känsla av en "riktig" tvbox.

Smaken e som baken o naturligtvis ska man använda det som känns bäst.

Är Prog TV också en IPTV app som Kodi och Perfect Player?
2017-02-23, 21:39
  #1892
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Är Prog TV också en IPTV app som Kodi och Perfect Player?

Ja, den bästa jag provat, riktigt snabb och stödjer dessutom undertexter om man vill ha det.
2017-02-23, 21:40
  #1893
Medlem
trenbiffs avatar
Vad krävs för ip tv? En kompis har bara mobilt bredband.
2017-02-23, 21:41
  #1894
Medlem
Jag har ett tre månadersabonnemang med Rapid och det funkar mer eller mindre klanderfritt - förutom när det är Champions League-fotboll live. 90 % av kanalerna som sänder börjar hacka förr eller senare och jag har aldrig kunnat se en hel CL-match på Viasat-kanalerna utan att det förr eller senare börjar hacka ganska rejält.

Jag kör via wifi då jag har stationär dator med internetkabel. Kan det vara orsaken till hackandet; har ni andra upplevt samma problem just vid CL-matcherna eller live sport i allmänhet? Funderar på om man kan använda två internetkablar till samma effekt, nån som vet?

Sen undrar jag även om subtitles till Viasat och Cmore-filmerna då jag på min TV inte har några. Är det någon som lyckats lösa subtitles till dem och i så fall hur?

Uppskattar all hjälp!
2017-02-23, 21:42
  #1895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Ja, den bästa jag provat, riktigt snabb och stödjer dessutom undertexter om man vill ha det.

Kanske skulle ha testat den appen innan jag beställde nya boxar 🙈
2017-02-23, 23:12
  #1896
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
TV 4-nyheterna tog upp "problemet" med denna typ av IPTV i sjunyheterna. Kommer säkert kl 22 med för den som vill se.

Hur gick det då jag missade att kolla nyheterna. Jaga de folk med IPTV?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback