17 674 besökare online
1 082 028 medlemmar • 56 571 306 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Samhälle Utbildning och studier
Svara på ämne
Ämnesverktyg
nisseisnice
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av FX5000
För er som just nu pluggar Civilekonom- och Ekonom-utbildningar, vad har ni för tankar framåt?
Vad är era mål?

precis skrivit kontrakt som revisionsekonom så börjar där iaf examen i juni

Mekael
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av FX5000
För er som just nu pluggar Civilekonom- och Ekonom-utbildningar, vad har ni för tankar framåt?
Vad är era mål?

Förhoppningsvis Management Consulting. Ska påbörja mastern nu till hösten och då läsa Industrial Management.

grovN
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av grovN
Jag är fundersam..

Är det någon som har erfarenhet/tankar kring att läsa en master efter en civilekonomexamen? Jag har fått upp ögonen för masterprogrammet i redovisning vid SU då jag vill öka mina chanser till ett hyfsat jobb i framtiden. Jag är framförallt intresserad av att ta anställning på en Big 4 i Stockholm för att senare röra mig mot en roll som controller. Jag är tyvärr inne i slutet på min fyra-åriga utbildning på ett av de mindre populära lärosätena, och det blir lite krångligt att ta ut en kandidatexamen. Pratade dock med en studievägledare på SU som sa att man är behörig att söka till deras masterprogram även med en civilekonomexamen.

- Vad tänker ni kring civilekonomexamen + master? På SU har man även möjligheten att ta ut en ett-årig master.

- Är det någon som har läst programmet som kan dela med sig av sina erfarenheter?

bump

Mekael
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av grovN
bump

Låter onödigt? Vad är din magister i för ämne? Generellt kräver big 4 bara att du läst en magister så om du har hyfsade betyg och meriter hade jag satsat på att söka direkt och se om du landar något jobb någonstans.

grovN
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Mekael
Låter onödigt? Vad är din magister i för ämne? Generellt kräver big 4 bara att du läst en magister så om du har hyfsade betyg och meriter hade jag satsat på att söka direkt och se om du landar något jobb någonstans.

Jag har också fått uppfattningen om att civ.ek + master är relativt onödigt då man redan har läst ett år på "avancerad nivå". Läser med inriktning mot redovisning och ekonomistyrning.

I mitt fall så undrar jag dock om det ändå kan boosta mitt CV, då jag tar min examen från en mindre skola med medelmåttiga betyg. Har dock arbetat vid sidan av studierna samt varit engagerad ideellt i ett idrottslag.

Svara på ämne
Svara Topp Dela