Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 20:59
  #2317
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ni spammade sönder ett kommentarsfält i Aftonbladet idag som handlade om ficktjuvar, varför gjorde ni det? Det fanns varken rasism, sexism eller nedsättande kommentarer i det kommentarsfältet.

Varför kan du inte bara erkänna vad den egentliga agendan är? Det är ju inte direkt så att ni lurar någon.

Dessutom så kommenderas ju ni nykommunister ut av K-amrat Dennert till specifika kommentarsfält redan innan det skrivits något i princip, spår ni i kaffesump eftersom ni tydligen vet att det kommer komma mycket hat och "rasism" i dessa kommentarsfält redan innan det skrivits?

Ja jävlar vilka dårar.


Kan jag inte svara på då jag inte var med på den där aktionen. Men jag tvivlar på att din bild av det är helt korrekt då du inte precis verkar opartisk.
Citera
2017-02-22, 21:20
  #2318
Medlem
Alltså, man är borta och läser inte tråden på över en månad men kommentarerna är precis de samma som för en månad sen. Har ni ingenting viktigare i era liv än att spionera på en FB-grupp för att sen dagarna i ända skriva om och om igen samma jävla skit?!?

De fick 1,2 miljoner för att någon anser att de är värda det. De snodde inte pengarna. Vad de kommer göra med pengarna är ingenting ni behöver bry er om. Pengarna går till föreningen och inte till själva gruppen.

Gnäll, gnäll och mera gnäll... Det får man inga miljoner för! Bara dålig hälsa.
Citera
2017-02-22, 21:21
  #2319
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Skillnaden är ju att vi är nästan 65 000 som håller utkik efter rasistiska, sexistiska eller andra nedsättande kommentarer. Då är det faktiskt inte svårt att hitta. Men jag kan själv också väldigt lätt hitta rasistiska eller sexistiska uttalanden. Beror ju helt på om du kollar efter det eller inte och vart.
Generellt sett är Sverige ett extremt tolerant land med bara en minoritet riktiga "rasister".

Vi har ju bevisligen tagit emot närmare 1,7 miljoner invandrare genom åren vilket är topp i Europa med flest asylsökande per capita. Om "rasismen" hade genomsyrat landet skulle detta knappast tillåtits (se ex. Ungern).

Men om man lägger ribban att alla som är kritiska till den höga invandringen är "rasister" - då förstår jag att ni har fullt upp...
Citera
2017-02-22, 21:42
  #2320
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Generellt sett är Sverige ett extremt tolerant land med bara en minoritet riktiga "rasister".

Vi har ju bevisligen tagit emot närmare 1,7 miljoner invandrare genom åren vilket är topp i Europa med flest asylsökande per capita. Om "rasismen" hade genomsyrat landet skulle detta knappast tillåtits (se ex. Ungern).

Men om man lägger ribban att alla som är kritiska till den höga invandringen är "rasister" - då förstår jag att ni har fullt upp...


Fast det är ju inte den typen av kommentarer som jag pratar om. Jag pratar om faktiskt rasistiska och/eller sexistiska uttryck.
Citera
2017-02-22, 22:20
  #2321
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Skillnaden är ju att vi är nästan 65 000 som håller utkik efter rasistiska, sexistiska eller andra nedsättande kommentarer. Då är det faktiskt inte svårt att hitta. Men jag kan själv också väldigt lätt hitta rasistiska eller sexistiska uttalanden. Beror ju helt på om du kollar efter det eller inte och vart.
Den som söker han finner. Hur generös är man i tolkningen av vad som är rasism? På senare tid så har vi fått se en perspektivförskjutning av hur termen rasism kan komma att tolkas. All form av kritik eller till och med diskussion kring invandringen tolkas av många som rasism, för att inte tala om diskussionen kring vissa gruppers överrepresentation i kriminalstatistiken.

Sen tillkommer det nya perspektivet (ett mycket märkligt perspektiv för övrigt) som säger att rasismen beror på avsändaren, där avsändarens hudfärg och eller härkomst avgör om det är rasism eller inte. Detta senaste perspektiv är naturligtvis rasistiskt i sig självt men är ändå ett vanligt sätt att resonera inom vänstergrupper.

Att man aktivt ger sig in för att hitta rasism kan leda till att om där inte hittas någon riktig rasism så hittas det på nya perspektiv och vinklar där det som tidigare inte var ett dugg rasistiskt, med det nya perspektivet blir till rasism. Målet är ju att hitta så mycket rasism som möjligt att förfasas över.
Citera
2017-02-22, 22:38
  #2322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Fast det är ju inte den typen av kommentarer som jag pratar om. Jag pratar om faktiskt rasistiska och/eller sexistiska uttryck.

Fast varför är det då precis den typen av kommentarer och människor du inte pratar om som JÄH i nio fall av tio går in och vrålar rasist åt?
Citera
2017-02-23, 14:52
  #2323
Medlem
Citat:
Berit Berglund
- Kan man inte utvisa Jimmie och Mattias? Jag är så trött på knäppskaften....

Citat:
Ulla Larsson
- Så väldigt tråkigt att SD fortsätter att spä på osanningar om Sverige till yänkarna. Nu krävs av alla goda krafter, traditionella medier, politiker och alla oss vanliga att visa hur fel SD och Trump har. Alla kort på bordet för att berätta sakligt och konkret hur det ser ut i Sverige. jagärhär

Citat:
Sonny Bergkvist
- Vad var fel i deras uttalanden? Varför vill inte DN. se och skildra verkligheten? Sverige vill vara en humanitär "stormakt", men är inte det längre, i och med den okontrollerade invandringen. Att måla en bild som inte stämmer, gagnar inte Sverige. Det som händer i vårt land kan inte bara sopas under mattan för omvärlden. Svenska politiker, samt media reagerar med rädsla för att tappat kontrollen. Utländsk media skriver om verkligheten i Sverige utan överslätande formuleringar.
Kommentar av verklighetsfrånvarande JÄH medlem...:

Kent som är känd JÄH:are som älskar asylaktivism...

Citat:
Kent Hallberg
- https://kit.se/.../nya-fel-om-sverig...rikansk-tv.../
Lögnerna från Trump krossas med fakta. Att SD stödjer myter konspirationsteorier beror på att dom själva sprider samma dynga om Sverige

Citat:
Marie-louise Hjelm
- Heja Trump och SD som visar i vilken kris landet befinner sig i.
Detta om något borde få regeringen att kliva upp ur sandlådan och sluta bete sig som strutsar. Nu tvingas de upp ur hålorna av utländsk media, hoppas det leder till att de erkänner problemen och på riktigt gör allt för att åtgärda dem.

Och så kommer en vanligt förekommande och väldigt skrämmande kommentar från JÄH på Marie-louise Hjelm inlägg:


----

Hade jag suttit och kliat mig i huvudet så hade jag inte haft något hår kvar på huvudet!

Hur kan man förneka att det finns problem i Sverige och dessutom förminska dom? Och sen be människor att emigrera för man inte vill acceptera att problem ökar istället för att minska i sitt födelseland?

För mig är Sverige något bra, något jag är stolt att jag är född i, jag vill inte se ett land som jag vuxit upp i fortsätta bli sämre.

Jag har varit sjukskriven sedan 2011 pga utmattningsdepression och har haft ett rent helvetet med att ta mig ur allt skit som har hänt på vägen, under Moderaternas tid hade jag det som bäst, det var raka rör, jag visste vilka regler som fanns när det gällde sjukpenning och när jag skulle infinna mig på AMS efter ett visst antal dagar och om jag inte var tillräckligt frisk för arbetsmarknaden så fick jag återgå till Försäkringskassan efter 3 månader.

Sedan Sossarna tagit över så har allting blivit en jävla soppa, handläggare som aldrig hör av sig, inte ringer tillbaka, försöker med alla medel att utförsäkra sjukskrivna genom att inte ta ansvar för sina egna arbetsuppgifter och skyller på den sjukskrivne i slutändan när det är dom som har felat.

Nä jag är så jävla trött måste jag säga, jag önskar att regeringen prioriterade oss som har jobbat och betalt skatt framför alla andra människor som kommer utifrån och aldrig har bidragit med skatter och arbetsgivaravgifter osv.

Även psykologer säger till sina patienter att man inte kan hjälpa andra förrän man själv är frisk nog att kunna ta hand om sig själv!

Mvh

En jävla parasit för samhället.
Citera
2017-02-23, 16:23
  #2324
Medlem
TransitGlorias avatar
#jagärhär - profilen Mats Leijon publicerar en intressant debattartikel på SVT Opinion:

Citat:
Jag är för en generös flyktingmottagning. Jag är motståndare till ID-kontroller som hindrar människor att söka asyl. Jag anser att välfärden är hotad, inte av invandring, utan av skattesänkningar, skattesmitande, och privatisering.

Men hur kan jag vara så säker på att jag har rätt och andra har fel?

Det första jag insåg var att alla mina åsikter har ett ursprung i en känsla. En irritation, glädje, eller obehagskänsla. För att rättfärdiga och kunna förklara min känslobaserade åsikt började jag sen leta efter stöd i fakta.

Jag läste böcker, forskningsrapporter (ja, faktiskt, jag gör sånt). Problemet var att jag bara lyssnade på andra som tyckte som jag. Jag sorterade bort alla som inte höll med.

Jag ville ju ha en bekräftelse, inte ett besvärligare liv. Med andra ord så byggde jag en åsiktsbubbla.

http://www.svt.se/opinion/lamna-filt...skt-kan-ha-fel

Bra jobbat Mats. Ett steg i rätt riktning.

Men bara 39 delningar på Facebook…håller inte #jagärhär med?
Citera
2017-02-23, 20:03
  #2325
Avstängd
AkoBakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Det där visar ju bara hur historielös du är. Hur såg det inte ut med rasismen för 100 eller 50 år sedan? Skulle vi kommit hit vi är idag i utvecklingen mot rasism och sexism om vi bara låtit rasister arbeta fritt? Det går inte säga att det vi gör mot rasister inte har någon mening för det har vi historiska bevis på att aktioner, protester och demonstrationer visst gör skillnad.
Sedan att högervridna makter får lite kraft igen ser jag bara som ett svar på hur långt vi kommit. Såklart kommer rasisterna inte ge sig utan strid. Men som sagt, vi har historien och tiden vi lever i på våran sida.

DItt iNlägg var ett av de mest korkade och bakåtvända hitills. Hur rasismen såg ut för 50-100 år sedan har inget atr göra med hur vänstern lyckas polarisera världen på exakt alla fronter nuförtiden och ni som deras nyttiga idioter gör saken värre genom att tysta något som hade kunnat lösas med transparens och samarbete. En sak är att verka mot ondska och förtryck en annan sak är att med sin ideologi som slagträ mörda debatter med floskler och faktaresistens. Finns inget värre än idioter som väljer ideologi/religion framför pragmatism. Jag respekterar folk från vänstern, höger och allt däremellan men föraktar folk som låter känslor få före logik.
Citera
2017-02-25, 23:47
  #2326
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Espero
Om #jagärhär gör så att människor som normalt sitter bakom tangentborden och sprider sina rasistiska åsikter i stället ger sig ut i verkliga livet är väl det jättebra!

Hur skulle det vara möjligt, då gruppen i stort sett endast består av antivita rasister, var av många dessutom får betalt för att på heltid sprida sin rasism? Ta bara en sådan sak att Martin Aagård är medlem...
Citera
2017-02-26, 08:33
  #2327
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
#jagärhär - profilen Mats Leijon publicerar en intressant debattartikel på SVT Opinion:



http://www.svt.se/opinion/lamna-filt...skt-kan-ha-fel

Bra jobbat Mats. Ett steg i rätt riktning.

Men bara 39 delningar på Facebook…håller inte #jagärhär med?

#jagärhär folk har väl svårt att nu tänka själva. De lever i sin egen lilla bubbla mest och kallar alla andra för rasister. #jagärhär folk borde väl fundera över om nu deras vision faktiskt blev verklighet fri invandring så skulle det liksom inte ta lång tid innan nu de faktiskt inte kunde orera på FB om saker och ting.
Citera
2017-02-27, 11:56
  #2328
Medlem
DN Lördag har ett uppslag över flera sidor om denna grupp

http://mobil.dn.se/arkiv/lordag/sa-s...-trakasserier/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback