Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-21, 19:23
  #2305
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Det där visar ju bara hur historielös du är. Hur såg det inte ut med rasismen för 100 eller 50 år sedan? Skulle vi kommit hit vi är idag i utvecklingen mot rasism och sexism om vi bara låtit rasister arbeta fritt? Det går inte säga att det vi gör mot rasister inte har någon mening för det har vi historiska bevis på att aktioner, protester och demonstrationer visst gör skillnad.
Sedan att högervridna makter får lite kraft igen ser jag bara som ett svar på hur långt vi kommit. Såklart kommer rasisterna inte ge sig utan strid. Men som sagt, vi har historien och tiden vi lever i på våran sida.
Det är ju intressant att du nu plötsligt bekräftar att vi som sagt att det är en politisk aktionsgrupp som vill ha bort vissa åsikter har haft rätt hela tiden och att "näthat" bara varit ett svepskäl.

Ni strider mot rasister - för att använda dina egna ord.

Bra där.
Citera
2017-02-21, 19:31
  #2306
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är ju intressant att du nu plötsligt bekräftar att vi som sagt att det är en politisk aktionsgrupp som vill ha bort vissa åsikter har haft rätt hela tiden och att "näthat" bara varit ett svepskäl.

Ni strider mot rasister - för att använda dina egna ord.

Bra där.

Nope, tyvärr inte
Jag svarade ju där när han påstår att antirasism föder mer rasism. Och vi är ju faktiskt mot rasism i kommentarsfälten och det är ju inget som helst hymlande kring. Så vad du hurrar över vet jag inte då det är det jag sagt hela tiden i den här tråden att vi är emot.

Nu får du faktiskt lugna dig med de utfall du gjort på senaste tiden för du börjar verka desperat på att hitta något


Btw så fick nu #jagärhär in 1 185 000 kr från aktionen på Bukowskis av Kents sista tavlor som kommer stärka oss i vårat arbete.
__________________
Senast redigerad av Greeder 2017-02-21 kl. 19:35.
Citera
2017-02-21, 19:43
  #2307
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Nope, tyvärr inte
Jag svarade ju där när han påstår att antirasism föder mer rasism. Och vi är ju faktiskt mot rasism i kommentarsfälten och det är ju inget som helst hymlande kring. Så vad du hurrar över vet jag inte då det är det jag sagt hela tiden i den här tråden att vi är emot.

Nu får du faktiskt lugna dig med de utfall du gjort på senaste tiden för du börjar verka desperat på att hitta något
Jag är inte ett dugg desperat eller gör några utfall.

Bara konstaterar att det är trevligt att någon slutar upp med ljugandet och faktiskt erkänner vad det handlar om. Det du säger, att ni strider mot det ni kallar rasism, stämmer ju helt och hållet med vad vem som helst kan se genom att se era aktioner. Det stämmer ju med att ni omhuldar kända näthatare som ju också driver en sådan agenda. Det är ju värt lite bajsrunkande i munnen om man kan sabotera de hemska rasisternas diskussioner...

Tack för din ärlighet till slut, det var ett välkommet inslag i debatten och nu kan den ju föras på ett bättre sätt här framöver också.
Citera
2017-02-21, 21:02
  #2308
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det hela rör sig givetvis om ett desperat försök att stämpla all kritik mot samhällsförstörande postmarxism som "hat". Ett desperat & futilt försök att behålla det övertag i media som man nu är på väg att förlora. Rent trams med andra ord. Att försöka upprätthålla narrativet att all kritik mot mångkulturen är "rasism" är väl numera så uttjatat att det närmast är löjeväckande & kontraproduktivt.

"Rasism" uppstår när en sinnessvag vänstermänniska får slut på argument. Då får man ta till kraftåtgärder, såsom att skapa en tag på sociala medier.
Citera
2017-02-21, 22:10
  #2309
Medlem
TransitGlorias avatar
Jag måste gratulera makarna Dennert till deras lukrativa idé, med rätt kompisar blir ju gruppen en riktig kassako!


Förutom de fina nomineringarna till olika priser i hundratusenkronorsklassen har nu idag Bukowskis hållit en välgörenhetsaktion.

Citat:
Välgörenhetsauktionen ”Om du var här” arrangeras till förmån för den ideella föreningen och facebookgruppen #jagärhär som arbetar aktivt för att motarbeta näthat. Bakom initiativet står Martin Renck och Saurabh Sinha.

https://www.bukowskis.com/sv/news/1136

I mitt flöde ser jag att man fått in över en miljon kronor för tre Kent-fotografier, pengar som går till #jagärhär

Jag undrar hur dessa pengar skall fördelas?
Citera
2017-02-22, 13:29
  #2310
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Jag undrar hur dessa pengar skall fördelas?

Rakt ner i herr & fru Dennerts ficka som tidigare vinster.
Citera
2017-02-22, 14:37
  #2311
Medlem
Citat:
Pengarna som auktionen drog in kommer bland annat att gå till opinionsbildning och kunskapsbyggande insatser som föreläsningar och utbildningar.

– Vi har precis startat en ideell förening och genom den har vi nu möjlighet att nå ut till ännu fler. Och utanför sociala medier genom samtal och möten, säger Mina Dennert.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/hal...-kent-bilder-1
Citera
2017-02-22, 18:47
  #2312
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/hal...-kent-bilder-1

Det innebär att dom kan använda pengarna som "lön" till personer som på "arbetstid" kan spamma facebook.
En trollfabrik drivs inte av frivilliga, någon form förtjänst ligger garanterat bakom engagemanget hos medlemmarna.
Citera
2017-02-22, 19:08
  #2313
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/hal...-kent-bilder-1

Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Det innebär att dom kan använda pengarna som "lön" till personer som på "arbetstid" kan spamma facebook.
En trollfabrik drivs inte av frivilliga, någon form förtjänst ligger garanterat bakom engagemanget hos medlemmarna.


Alltså ärligt vad ska en "facebookgrupp" ha dessa pengar till egentligen??
Gruppen är frivillig, spamandet är frivilligt, hatet mot oliktänkande är frivilligt, plattformen är gratis.
Så vad ska pengarna användas till?????
Citera
2017-02-22, 19:25
  #2314
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Det där visar ju bara hur historielös du är. Hur såg det inte ut med rasismen för 100 eller 50 år sedan? Skulle vi kommit hit vi är idag i utvecklingen mot rasism och sexism om vi bara låtit rasister arbeta fritt? Det går inte säga att det vi gör mot rasister inte har någon mening för det har vi historiska bevis på att aktioner, protester och demonstrationer visst gör skillnad.
Sedan att högervridna makter får lite kraft igen ser jag bara som ett svar på hur långt vi kommit. Såklart kommer rasisterna inte ge sig utan strid. Men som sagt, vi har historien och tiden vi lever i på våran sida.

Vad är det för rasister du pratar om hela tiden? Jag ägnar otaliga timmar i veckan åt kommentarsfälten på Facebook och jag ser aldrig någon där som diskuterar människovärde utifrån rasbiologiska utgångspunkter, inte en enda gång har jag stött på rasism där om jag ska vara ärlig.

Men du och dina gelikar lyckas se detta precis hela tiden? Så ofta att ni känt er nödgad att starta en gigantisk nätmobb på 60.000 personer för att stoppa denna påstådda rasism?

Jag tycker detta är ganska så fantastiskt, för att inte tala om märkligt. Eller kan det vara så enkelt att ni på grund av okunskap och vänsterextrem ideologi blandat ihop rasism med helt vanliga åsikter som folk i allmänhet har, tex. att man är utled på kostsam massinvandring, importerad kriminalitet, tiggeri och muslimers usla kvinnosyn?

Jag tror helt ärligt att väldigt många i er sekt är i behov av professionell hjälp och det säger jag inte för att vara elak. Det ni håller på med är sjukligt.
Citera
2017-02-22, 20:38
  #2315
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Vad är det för rasister du pratar om hela tiden? Jag ägnar otaliga timmar i veckan åt kommentarsfälten på Facebook och jag ser aldrig någon där som diskuterar människovärde utifrån rasbiologiska utgångspunkter, inte en enda gång har jag stött på rasism där om jag ska vara ärlig.

Men du och dina gelikar lyckas se detta precis hela tiden? Så ofta att ni känt er nödgad att starta en gigantisk nätmobb på 60.000 personer för att stoppa denna påstådda rasism?

Jag tycker detta är ganska så fantastiskt, för att inte tala om märkligt. Eller kan det vara så enkelt att ni på grund av okunskap och vänsterextrem ideologi blandat ihop rasism med helt vanliga åsikter som folk i allmänhet har, tex. att man är utled på kostsam massinvandring, importerad kriminalitet, tiggeri och muslimers usla kvinnosyn?

Jag tror helt ärligt att väldigt många i er sekt är i behov av professionell hjälp och det säger jag inte för att vara elak. Det ni håller på med är sjukligt.


Skillnaden är ju att vi är nästan 65 000 som håller utkik efter rasistiska, sexistiska eller andra nedsättande kommentarer. Då är det faktiskt inte svårt att hitta. Men jag kan själv också väldigt lätt hitta rasistiska eller sexistiska uttalanden. Beror ju helt på om du kollar efter det eller inte och vart.
Citera
2017-02-22, 20:50
  #2316
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Skillnaden är ju att vi är nästan 65 000 som håller utkik efter rasistiska, sexistiska eller andra nedsättande kommentarer. Då är det faktiskt inte svårt att hitta. Men jag kan själv också väldigt lätt hitta rasistiska eller sexistiska uttalanden. Beror ju helt på om du kollar efter det eller inte och vart.

Ni spammade sönder ett kommentarsfält i Aftonbladet idag som handlade om ficktjuvar, varför gjorde ni det? Det fanns varken rasism, sexism eller nedsättande kommentarer i det kommentarsfältet.

Varför kan du inte bara erkänna vad den egentliga agendan är? Det är ju inte direkt så att ni lurar någon.

Dessutom så kommenderas ju ni nykommunister ut av K-amrat Dennert till specifika kommentarsfält redan innan det skrivits något i princip, spår ni i kaffesump eftersom ni tydligen vet att det kommer komma mycket hat och "rasism" i dessa kommentarsfält redan innan det skrivits?

Ja jävlar vilka dårar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback