2017-02-18, 17:43
Medlem
OrganGrinders avatar
Hur är det med kaffepodar kompatibla med Nespresso-maskiner? Vågar man använda andra märken än de officiella? I sådana fall, vilka är bäst?
Citera
2017-02-18, 18:10
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrganGrinder
Hur är det med kaffepodar kompatibla med Nespresso-maskiner? Vågar man använda andra märken än de officiella? I sådana fall, vilka är bäst?

ex 50 st för 200spänn, oftast står det i annonsen
http://www.ebay.com.au/itm/50-NESPRESSO-COMPATIBLE-COFFEE-CAPSULES-PODS-TEA-CHOCOLATE-BLENDS-/291532059539?var=&rmvSB=true
Citera
2017-02-18, 18:34
Medlem
OrganGrinders avatar
Tack. Men nu gällde inte frågan var man får tag på podar, utan om det är värt att köpa andra än tillverkarens egna.
Citera
2017-02-18, 18:39
Medlem
OrganGrinders avatar
Det jag alltså undrar är om det finns några som smakar ok, inte huruvida de funkar i min maskin. Jag kanske var lite otydlig.
Citera
2017-02-18, 19:07
Medlem
sasos avatar
Citat:
Tack. Men nu gällde inte frågan var man får tag på podar, utan om det är värt att köpa andra än tillverkarens egna.

Citat:
Det jag alltså undrar är om det finns några som smakar ok, inte huruvida de funkar i min maskin. Jag kanske var lite otydlig.

jag kanske var otydlig med, menade att man kunde hitta i beskrivningen och gav ett exempel.
Citera
2017-02-18, 20:10
Medlem
Feadogs avatar
Citat:

Har testat ett par Nespressokompatibla kapslar av andra fabrikat, och de har varit ok. Dock inte samma kvalitet som de riktiga, Nespresso är trots allt ganska anala med sin tillverkningsprocess och kvalitetssäkring. Piratkapslarna är väl mer Dolce Gusto/Tassimo-klass.
Citera
2017-02-18, 21:42
Medlem
Lidls är värda att testa! Inte världens utbud men helt ok och mycket billiga.
Citera
2017-02-19, 09:36
Medlem
Det bästa är väl att prova själv, för smaken varierar kraftigt.

Jag provade kompatibla kapslar när min maskin var ny. Vare sig smaken eller priset var någon sensation.
Citera
2017-02-19, 10:39
Medlem
OrganGrinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Lidls är värda att testa! Inte världens utbud men helt ok och mycket billiga.

Är det de av märket Bellarom du pratar om?

http://testagram.se/0815_lidl/
Citera
2017-02-19, 10:41
Medlem
OrganGrinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det bästa är väl att prova själv, för smaken varierar kraftigt.

Det är det som är planen. Jag ville bara ha lite tips om i vilken ända jag ska börja.
Citera
2017-02-19, 13:40
Medlem
Citat:
Det är det som är planen. Jag ville bara ha lite tips om i vilken ända jag ska börja.

Jag förstår inte riktigt idéen med detta. Nespresso kapslar finns i massa olika smaker, så där borde finnas någon eller några smaker som passar dig.
Är det priset du hänger upp dig på eller vad?
Sedan borde du väl ha lite hum om vad ska söka efter själv.
Citera
2017-02-19, 20:14
Medlem
Citat:
Är det de av märket Bellarom du pratar om?

http://testagram.se/0815_lidl/

Japp, de kan finnas i lite olika varianter men 2 verkar vara standard att de har. Ofta 20kr, så klart värda att testa tycker jag.

Sen Bellarom eller allt vad det heter är lidls egna produkter, de har få andra märken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in