2017-02-17, 10:51
Medlem
Är det bara jag som är så jävla trött på alla män här på FB och i det verkliga livet som whinar över hur kvinnor är så utseendefixerade och endast går efter utseende hos män?

Jag är själv kvinna och kan inte minnas en enda gång förutom när jag var 14 att utseendet hos en kille skulle vara någon sorts dealbreaker. Jag märker att jag ofta är attraherad av killar som mina vänner aldrig skulle ta i tång med och vice versa. Jag har en kompis nu som är tillsammans med en kille jag själv aldrig hade tagit i tång med men som för henne är en tia. Och så fortsätter det.

Jag ser dagligen par gå hand i hand där kvinnan är riktigt snygg medan mannen som bäst ser ut som en medelmåtta. Jag har aldrig eller väldigt sällan sett det omvända där kvinnan är medelmåttig och mannen är vrålsnygg.

Utifrån detta kan jag dra slutsatsen om att det är ni män som är gravt störda och utseendefixerade. För er är det bara utseendet som spelar roll. För er är det väldigt viktigt om kvinnan är blond/brunhårig, har stora bröst/rumpa och ett symmetriskt/attraktivt ansikte. Det spelar ingen roll om kvinnan har andra kvaliter, är hon inte snygg i era ögon förtjänar hon inte en chans. Ni är bara ute efter en tjej som kan tillfredsställa era sexuella begär och som passar in på eran kravlista.

Sanningen är att de flesta medelmåttiga killarna knullar snygga tjejer dagligen. Om du är en medelmåttig kille utseendemässigt som har svårt med tjejer så beror det på att du antingen är socialt inkompetent/har autism, ser ner på kvinnor och det märks hos kvinnorna eller har en riktigt vidrig personlighet.

Frågor på det?
Citera
2017-02-17, 11:01
Medlem
TrueCs avatar
Men snälla, förstår du inte att dom snubbar du pratar om, är blekfeta "gamers" med glest långt skägg som spenderar mer energi på hat mot omvärlden än sin egen hygien?
Citera
2017-02-17, 11:02
Medlem
Ja, det stämmer.

Män är visuellt stimulerade och går efter fysiskt attraktiva kvinnor.

Kvinnor attraheras av status och går därför efter män som besitter denna egenskap.

Detta grundar sig i evolutionspsykologi. Konstigt nog är detta fenomen helt främmande för majoriteten av människor trots att vi ser det överallt i samhället.

Frågor på det?
Citera
2017-02-17, 11:16
Medlem
Så sant. Väljer helt klart en mindre snygg människa med charm, intelligens osv före en "10a" som har en mindre bra insida. Förutsatt att det mindre snygga inte ser ut som ett träsktroll då...
Citera
2017-02-17, 11:19
Medlem
RagingHippies avatar
Är säker på att män aldrig lärt sig att bli utseendefixerade om ni inte själva varit så fixerade vid ert eget utseende.
Citera
2017-02-17, 12:23
Medlem
DeadByDawns avatar
Jag vet att TS har en del poänger med sin analys. Det är fan inte ofta man ser en snygg kille med en medelmåttig brud. Då händer det klart oftare att jag ser en pangbrud med en kille och tänker: Fan han är ju fulare än jag är, hur fan lyckades han med det?
Citera
2017-02-17, 12:44
Medlem
Thraxxs avatar
Av egen erfarenhet så går bägge könen på utseendet nästan fullt ut när dom är unga. Men desto äldre man blir så spelar utseendet mindre och mindre roll.

Men speciellt för kvinnor så tror jag dom kan kompensera en ful kille om han har det gott ställt och kan försörja och skämma bort henne. Vet många tjejer runt 20+ åldern som har killar som ser ut som grottmänniskor och är ganska mycket äldre medans dom själva ser ut som värsta skönhets modellerna. Men när dom sen kommer glidandes i deras fina bilar och dyra kläder så ser jag varför dom kan låta sig vara tillsammans med såna killar.

Men jag säger inte att alla kvinnor är sådana, Men jag tror ändå att innerst inne att utseendet alltid spelar en mer eller mindre roll. Man måste ju känna en viss attraktion till personen man vill inleda något med och det inkluderar både Män och Kvinnor.
Citera
2017-02-17, 14:05
Medlem
franges avatar
Frågan är ju då varför alla tjejers och kvinnors älskade pojkbandsidoler alltid ser ut som de gör? Justin Bieber?

Som fruntimrena (nej, inte bokstavligt talat alla fruntimmer - det finns alltid divere truckerflator som vill att deras flickvänner ska se ut som Bebop)
verkligen står på rad och ylar likt löptikar över?

Varför ser man aldrig någon sådan pojkbands(idol) eller annan liknande som kvinnor dreglar offentligt över, som ser ut som Jack Black? Han är ju trots allt både erkänd musiker, erkänd skådespelare, och djävligt humoristisk. Det är väl inte det faktum att han är kort, tjock, och ser ut som en småpervers slusk som gjort att han aldrig blivit någon riktig tonårsidol? Eller?
Citera
2017-02-17, 14:19
Medlem
Stämmer till viss del.

Du verkar utgå från att inga kvinnor är utseendefixerade bara för att du har gillat killar som dina väninnor anser vara fula och att din väninna dejtat en kille som du anser vara ful.
Så vi ska utgå från två brudar i Sverige? Finns väl ca 4 miljoner damer bara i Sverige.

Men jag håller med dig om att män är mer utseendefixerade än kvinnor. Men då utgår jag från min personliga observation att det finns fler "fula" killar med snygga tjejer än snygga killar med "fula" tjejer.
Och jag har själv tänkt flera gånger "hur fan kan hon vara med den killen, hon är ju snygg!".

Men jag anser dock att kvinnor i Sverige kräver en sorts utseende på män för att de ska kunna tänka sig ett förhållande med dessa. Jag menar att det är vanligare för svenska kvinnor än det är för kvinnor från andra länder.
Det du skriver kan främst appliceras på kvinnor i andra europeiska länder. Men ja det sker också i Sverige.

//Siegestor
Senast redigerad av Siegestor 2017-02-17 kl. 14:37. Anledning: Felstavning med min penis
Citera
2017-02-17, 14:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicyfin3
Så sant. Väljer helt klart en mindre snygg människa med charm, intelligens osv före en "10a" som har en mindre bra insida. Förutsatt att det mindre snygga inte ser ut som ett träsktroll då...
Men om valet står mellan en snygg människa med charm, intelligens osv och en mindre snygg människa med samma charm och så vidare... Så kommer människan, man som kvinna, i stort sett alltid välja den som är snyggare.
Citera
2017-02-17, 14:43
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är det bara jag som är så jävla trött på alla män här på FB och i det verkliga livet som whinar över hur kvinnor är så utseendefixerade och endast går efter utseende hos män?

Jag ser dagligen par gå hand i hand där kvinnan är riktigt snygg medan mannen som bäst ser ut som en medelmåtta. Jag har aldrig eller väldigt sällan sett det omvända där kvinnan är medelmåttig och mannen är vrålsnygg.

Utifrån detta kan jag dra slutsatsen om att det är ni män som är gravt störda och utseendefixerade. För er är det bara utseendet som spelar roll. För er är det väldigt viktigt om kvinnan är blond/brunhårig, har stora bröst/rumpa och ett symmetriskt/attraktivt ansikte.
Sanningen är att de flesta medelmåttiga killarna knullar snygga tjejer dagligen. Om du är en medelmåttig kille utseendemässigt som har svårt med tjejer så beror det på att du antingen är socialt inkompetent/har autism, ser ner på kvinnor och det märks hos kvinnorna eller har en riktigt vidrig personlighet.
Ja. Jag är så jävla trött på det verklighetsfrånvända svamlet. Inte för att yta och stil är betydelselöst. Vi attraheras ju till vissa, men sen är det ju inte utseende som avgör om man utvecklar känslor och för många vinner en bra personlighet över ett vackert utseende.

Men håller inte med om en grej. Vet flera fall där mannen är snyggare, enligt vårt sätt att se det där med skönhet. Sånt varierar.

Ang. gravt störda. Döm inte oss alla utifrån de utseendefixerade, porrskadade gnälliga trådskaparna i detta delforum.
Citera
2017-02-17, 14:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Ja. Jag är så jävla trött på det verklighetsfrånvända svamlet. Inte för att yta och stil är betydelselöst. Vi attraheras ju till vissa, men sen är det ju inte utseende som avgör om man utvecklar känslor och för många vinner en bra personlighet över ett vackert utseende.

Men håller inte med om en grej. Vet flera fall där mannen är snyggare, enligt vårt sätt att se det där med skönhet. Sånt varierar.

Ang. gravt störda. Döm inte oss alla utifrån de utseendefixerade, porrskadade gnälliga trådskaparna i detta delforum.
Dude. Om du tror att du skulle välja en ful person över en snygg om deras egenskaper i övrigt var lika så ljuger du bara för dig själv. Om du hade valet vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in