Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-16, 09:56
  #1585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Går inte TVIP-boxen via mac adressen ?. Då ligger bollen hos dom.

ja och nej, man kan köra den med MAC-adressen mot portalen men jag använder m3u varianten, d.v.s. man lägger en m3u-länken i boxen.
2017-02-16, 10:04
  #1586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
ja och nej, man kan köra den med MAC-adressen mot portalen men jag använder m3u varianten, d.v.s. man lägger en m3u-länken i boxen.

Den stora fördelen med att köra m3u-länk istället för med MAC-adressen är att man kan använda m3u-länken på andra enheter. Kör man med MAC-adressen är abonnemanget i princip låst till just den boxen.

Fungerar det lika bra oavsett om man använder m3u eller kör med MAC-adressen?
2017-02-16, 10:51
  #1587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thagust
Den stora fördelen med att köra m3u-länk istället för med MAC-adressen är att man kan använda m3u-länken på andra enheter. Kör man med MAC-adressen är abonnemanget i princip låst till just den boxen.

Fungerar det lika bra oavsett om man använder m3u eller kör med MAC-adressen?

Det borde det göra rent tekniskt. Skillnaden är vilken hårdvara och mjukvara man kör med m3u.
__________________
Senast redigerad av BHD 2017-02-16 kl. 10:56.
2017-02-16, 11:14
  #1588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thagust
Den stora fördelen med att köra m3u-länk istället för med MAC-adressen är att man kan använda m3u-länken på andra enheter. Kör man med MAC-adressen är abonnemanget i princip låst till just den boxen.

Fungerar det lika bra oavsett om man använder m3u eller kör med MAC-adressen?


Precis, jag tycker det funkar bättre med m3u istället för MAC till och med. Kanalbytena och navigering i kanallistan är snabbare tycker jag. Dock saknas ju EPG på m3u men det ska ju gå att lägga in, har inte provat bara.
Nu så fungerar det ju inte alls tyvärr, vete fasen vad det är som gör att den inte hittar kanalerna.
2017-02-16, 14:07
  #1589
Medlem
Hej alla!

Jag köpte en mnd IPTV på: http://www.camdserver.com/en/9-iptv-service.html
Det fungerar perfekt under tiden 24:30 - 19:00, men mellan ca 19-24 går det inte se på några kanaler då det "fryser"

Fick svaret från dom "sir, this may be about your isp hidden bandwidth limitations, because I have got many Swedish and Nordic customers and it is fine with them.
You know better, to verify the problem, I suggest you to try with a vpn from NL or France.
"
Jag har inga problem när jag testar andra IPTV leverantörer.... Mistänkar att de köper tjänsten av några andra. Dom flesta är jo ett stort skämt..

Är camdserver.com en underleverantör för http://bilosatccam.com/index.php/ ??? Halva priset där, men inga som svarar på mail eller support....

Ni som kör via camdserver.com, hur fungerar det för er på kvällen
2017-02-16, 14:28
  #1590
Medlem
Nån som vet om secureiptv är reseller till rapid ?
2017-02-16, 14:38
  #1591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraols
Hej alla!

Jag köpte en mnd IPTV på: http://www.camdserver.com/en/9-iptv-service.html
Det fungerar perfekt under tiden 24:30 - 19:00, men mellan ca 19-24 går det inte se på några kanaler då det "fryser"

Fick svaret från dom "sir, this may be about your isp hidden bandwidth limitations, because I have got many Swedish and Nordic customers and it is fine with them.
You know better, to verify the problem, I suggest you to try with a vpn from NL or France.
"
Jag har inga problem när jag testar andra IPTV leverantörer.... Mistänkar att de köper tjänsten av några andra. Dom flesta är jo ett stort skämt..

Är camdserver.com en underleverantör för http://bilosatccam.com/index.php/ ??? Halva priset där, men inga som svarar på mail eller support....

Ni som kör via camdserver.com, hur fungerar det för er på kvällen

det är garanterat något fel hos dig, jag har inte haft det minsta problem överhuvudtaget samt till de ca 20 personer som jag vet använder tjänsten från camdserver... det är garanterat något hos din bredbands leverantör.. har läst om liknade problem hos andra som tex haft bahnhof..

går o läsa mer här om liknade problem du upplever, och varför det fungerar med andra IPTV leverantörer kan jag inte svara på, här fungerar det utan problem, kollat Champions League matcherna utan minsta lagg eller avbrott.

https://iptvking.me/forum/viewtopic.php?t=200
__________________
Senast redigerad av SIKERIM 2017-02-16 kl. 14:40.
2017-02-16, 15:30
  #1592
Medlem
Kör rapid. Nu funkar ju inga cmore alls....
2017-02-16, 16:52
  #1593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matztt
Kör rapid. Nu funkar ju inga cmore alls....
testade lite snabbt med camdserver o här funkar alla cmore iaf..
2017-02-16, 17:17
  #1594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matztt
Kör rapid. Nu funkar ju inga cmore alls....
Funkar för mig, iptvking
2017-02-16, 17:18
  #1595
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matztt
Kör rapid. Nu funkar ju inga cmore alls....

Alla fungerar för mig på Rapid.
2017-02-16, 18:00
  #1596
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Dom började funka nyligen efter att jag lagt in 277 klagomål och tickets och bombat dom på skype och forumet. Fan på tiden.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback