Priset är runt samma för bägge bilarna med 1.2 motorn dock är alla 1.2 Kia automater, som det ser ut nu är det nog mest upp till vilken bil man tycker ser bäst ut och möjligen köregenskaper.
Får nog ta mig tiden att gå provköra dessa bilar så jag vilken jag känner mig bekvämast i, tycker Hyundai i10 ser bäst ut både utvändigt och inredning.
Låt oss säga jag kliver in hos Bilhandlaren med tillräckligt med kontanter för en småbil, ingen inbytes bil och intresserad av 1år gammal eller förra årets modell med 0 mil på mätaren. Vad kan jag pruta eller säga att jag vill ha med i köpet? V-däck är ju ett måste hur jag än vrider och vänder, fri service? Antar de heller ger ut extra tillbehör än går ner i pris.
--
Citat:
Ursprungligen postat av
Iclypso
Du har inte funderat på att leasea med tanke på din extremt korta körsträcka? Du hamnar ju långt under 1000mil per år om du endast kör den sträckan.
1500kr månaden i 3år, 1500mil, för en
Citat:
Ursprungligen postat av
Iclypso
Du har inte funderat på att leasea med tanke på din extremt korta körsträcka? Du hamnar ju långt under 1000mil per år om du endast kör den sträckan.
1500kr månaden i 3år, 1500mil, för en Toyota Aygo.
Aygo.
Ska lämna tillbaka en leasad Nissan Leaf snart, gillade bilen men för kort körsträcka.
3år är en lång tid och har ingen lust att bli sittandes med en bil jag kanske inte behöver i framtiden, min Leaf blev rätt dyr per mil i drift så jag tröttnade lite att betala 3k i månaden för en bil som jag inte äger eller kommer behålla.