Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 20:00
  #1
Medlem
Köpt en platta som hade spräckt skärm, (Ipad mini 2). Lagade skärmen, men det visar sig att den är låst. Har försökt slå in koden ett antal gånger och nu är den låst till Itunes. Och när jag kopplar den till Itunes säger den att jag ska slå in koden....

Och får såklart inte tag på säljaren (har inga uppgifter kvar).

Ringde till Apple idag och dom kan inte hjälpa mig utan serienr på plattan, som jag inte kommer åt.

Finns det något att göra förutom att kasta plattan?
Citera
2017-02-14, 20:42
  #2
Medlem
skicka in bild på kvittot så löser de upp den. Antar att du har originalkvittot? Annars är det bara att slänga den
Citera
2017-02-14, 20:45
  #3
Medlem
Hur då kommer inte åt? Serienumret står ju längst ned på baksidan.
Citera
2017-02-14, 20:56
  #4
Medlem
Ja det såg jag nu att det gjorde, serie nr längst ner. Men är det samma som står på kartongen? Eller det finns olika serienummer?

Nåt originalkvitto finns inte, fick dock ett skrivet kvitto, men utan serienr.

Serienr frågade dom efter på applesupporten, sa då att jag inte hade det. Konstigt att hon inte sa att det står på baksidan av plattan.
Citera
2017-02-14, 21:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genes161
Ja det såg jag nu att det gjorde, serie nr längst ner. Men är det samma som står på kartongen? Eller det finns olika serienummer?

Nåt originalkvitto finns inte, fick dock ett skrivet kvitto, men utan serienr.

Serienr frågade dom efter på applesupporten, sa då att jag inte hade det. Konstigt att hon inte sa att det står på baksidan av plattan.

Samma nummer på kartong, baksida och under inställningar/allmänt/om.
Citera
2017-02-14, 21:10
  #6
Medlem
Ok, konstigt tjejen inte sa det. Att serienummret stog där, då kanske allt löser sig, Tack för hjälp.
Citera
2017-02-15, 08:15
  #7
Medlem
Kan garantera dig att om du inte får tag i orginalkvittot så finns det inget du kan göra tyvärr :/
Citera
2017-02-15, 12:47
  #8
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genes161
Ok, konstigt tjejen inte sa det. Att serienummret stog där, då kanske allt löser sig, Tack för hjälp.
Nej, det kommer inte att lösa sig om du inte kan uppvisa kvittot.
Citera
2017-02-15, 20:18
  #9
Medlem
Du måste maila ett kvitto på den där det står serienummer,var den är köpt.
Apple är jobbiga med det,hade ett liknande problem för några månader sen.
Citera
2017-02-16, 07:20
  #10
Medlem
SirKnasens avatar
Återställ den i återhämtningsläge för att komma förbi skärmlåset.
https://support.apple.com/sv-se/HT201263

Det låser dock inte upp Hitta min iPad/iPhone om nu det är aktiverat vilket kräver Apple-ID och lösen för att komma förbi. (Samma Apple-ID som det aktiverades med)
Detta kan Apple låsa upp om du kan fixa fram originalkvittot
Citera
2017-02-17, 09:24
  #11
Medlem
Hade sån tur.

Hörde av mig till blocket och dom hjälpte mig att hitta den raderade annonsen. Fick då ett telefonnr till säljaren som lovat att hjälpa mig. Dock verkar hon vara lika teknisk som min 90-åriga mormor. Så det blir väl en annan story!

Men hur som, så finns det ett hopp nu.

Tackar för era svar.
Citera
2017-02-17, 09:50
  #12
Medlem
Bra de löste sig med annonsen👌🏼
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback