Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-14, 13:24
  #1
Medlem
Hej,jag undrar om ni vet några företag som sponsrar esport?,jag är inte pro än och har bara nyss börjat men jag är dedikerad att bli en av dom bästa för jag älskar spel och det betyder mycket för mig.Jag tänkte börja streama på Youtube/Twitch när jag har en ny dator och blogga om spel också sån vill ha sponsorer eventuellt när jag blir bättre.
Citera
2017-02-14, 13:39
  #2
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Don't quit your dayjob...
Citera
2017-02-14, 13:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butch.Cassidy
Don't quit your dayjob...

Har inge jobb,hoppade av skolan för några år sen och har bara haft ett jobb som jag slutade.
Citera
2017-02-14, 14:04
  #4
Medlem
Är det inte 18-årsgräns här?
Citera
2017-02-14, 14:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Är det inte 18-årsgräns här?

lol jag är snart 23
Citera
2017-02-14, 14:17
  #6
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EfaStromberg
Hej,jag undrar om ni vet några företag som sponsrar esport?,jag är inte pro än och har bara nyss börjat men jag är dedikerad att bli en av dom bästa för jag älskar spel och det betyder mycket för mig.Jag tänkte börja streama på Youtube/Twitch när jag har en ny dator och blogga om spel också sån vill ha sponsorer eventuellt när jag blir bättre.
Det kan nog vara klokt att börja streama innan du jagar sponsorer. Skaffa tittare/prenumeranter så du har något att visa upp dina tilltänkta sponsorer.
Citera
2017-02-14, 14:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det kan nog vara klokt att börja streama innan du jagar sponsorer. Skaffa tittare/prenumeranter så du har något att visa upp dina tilltänkta sponsorer.

Jo jag tänkte det undrar bara för framtiden,skulle va bra att veta var man ska vända sig när den tiden kommer
Citera
2017-02-14, 14:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EfaStromberg
Jo jag tänkte det undrar bara för framtiden,skulle va bra att veta var man ska vända sig när den tiden kommer

Om du är bra behöver du inte leta sponsorer, de hittar dig.
Citera
2017-02-14, 14:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Om du är bra behöver du inte leta sponsorer, de hittar dig.

Får väl vänta då och jobba på att bli en av dom bästa,är dedikerad på att komma upp i rank inom esport.
Citera
2017-02-14, 14:40
  #10
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Om du är bra behöver du inte leta sponsorer, de hittar dig.
This. Sponsorer hittar dig, inte tvärtom. Sen är det klart att det går ju alltid att ta kontakt med till exempel Razer eller Benq själv och fråga om de är intresserade av att ge dig hårdvara i utbyte mot reklam.

Citat:
Ursprungligen postat av EfaStromberg
Får väl vänta då och jobba på att bli en av dom bästa,är dedikerad på att komma upp i rank inom esport.
Vilket spel?
Citera
2017-02-14, 14:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
This. Sponsorer hittar dig, inte tvärtom. Sen är det klart att det går ju alltid att ta kontakt med till exempel Razer eller Benq själv och fråga om de är intresserade av att ge dig hårdvara i utbyte mot reklam.


Vilket spel?

Jag har tänkt mig mest att spela Dota 2 och kanske lite LoL också ett spel som inte finns inom esport men jag tänkte höra med det företaget om dom kan börja hosta events,spelet heter Shaiya och det är många som spelar det,jag har också tänkt att kontakta Razer för sponsring med saker och kanske lite pengar så jag kan hålla på med det jag älskar medans jag jobbar att bli en av dom bästa vet att det är en long shot men man kan ju alltid testa.
Citera
2017-02-14, 15:45
  #12
Medlem
Commodores avatar
För att faktiskt svara på din fråga och inte bara bli irriterad på folk som inte fattar något om esport så är mitt tips att bygg upp en stadig tittarbas på ca 1000 prenumeranter (säg ex YouTube och klarar du det så kommer det troligen rulla på sen) sen ska du satsa kvalite från första klippet. Bra redigerat och seriöst, ingen alkohol och inga droger. Är du duktig behöver du inte söka sponsor, dom söker dig. Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback