Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-12, 12:39
  #1285
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Vilken annan tjänst har du?

Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Gärna också intresserad av att veta.

Själv testade jag en månad av Camdserver som många här rekommenderade men tycker att kvaliteten är sämre samt att många svenska HD-kanaler fattas.

Använder Camdserver atm. Men utvärderar samtidigt två andra tjänster.

https://www.reddit.com/r/IPTV/commen...oviders_their/

Där finns en del nyttigt att läsa på om.
2017-02-12, 12:41
  #1286
Medlem
Testade Camdserver innan jag stack hemifrån för 30 min sen, snurra på som vanligt....
2017-02-12, 12:42
  #1287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Så det finns ingen anledning till att välja IPTV King över Rapid? Använder King i nuläget men om det är så pass så byter jag när kanalpaketet går ut.
Nej. På sin höjd svensk support men eftersom att IPTVKing för vidare dina budskap om det behövs till Rapid IPTV så kan du lika gärna kontakta dom för support direkt. (Om Rapid IPTV kommer upp igen).

Kollar man whois för rapidiptv.net och clientportal.link(som är deras sida för att ladda ner m3u filen samt där dom hanterar konton, lastbalanserare m.m) så använder dom cloudflare. Ganska felsäkert med andra ord, dom går knappast ner av en brand.

Kör man "nslookup" för att kolla vilket IP som är kopplat till clientportal.link respektive rapidiptv.net så får man följande svar:
Citat:
*** Can't find clientportal.link: No answer

Det vill säga, det verkar som att någon har medvetet tagit bort IP-adresserna till deras webbserver så att man inte ska nå den.

Varför? Någon polismyndighet? Fick dom kalla fötter efter följande nyhet: https://torrentfreak.com/spanish-pol...siness-170210/
2017-02-12, 12:43
  #1288
Medlem
Frågan är väl om detta är slutet för iptv, känns väldigt konstigt detta.
2017-02-12, 12:56
  #1289
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikfred
Frågan är väl om detta är slutet för iptv, känns väldigt konstigt detta.

Varför skulle det vara det? Finns hur många andra providers som helst.

För att förklara hur de flesta IPTV-nätverken fungerar så kan man väl börja uppifrån i trädet:


TV-Bolaget
---------
Bulk-Försäljare av TV-streams, köper kanalpaket eller använder sig av cardsharing för att få tillgång till kanalerna och säljer sedan strömmar till providers. (Lämnar ofta "watermark" i varje ström, se "S" eller en jordglob eller liknande i vänstra hörnet.)
---------
IPTV-Providers (Som Rapid, SmoothStreams, AceIPTV, Orbit osv osv., köper in streams och arrangerar servrar som klarar av storleken av sin kundbas, vissa har även egen decoding för kanaler)
---------
Resellers Köper bara tillgång till försäljning hos providern och får en kickback på varje sålt "abonnemang".


Detta är inget som kommer gå att stoppa om man inte slutar sända konventionell TV som är Broadcast. TV-bolagen har alltså ingen möjlighet att individuellt sända ut "ID-koder" eller liknande till varje kund för sig så man ser vems abonnemang strömmen kommer ifrån. Utan alla mottagare får exakt samma bildrutor.
__________________
Senast redigerad av Mastodontish 2017-02-12 kl. 13:00.
2017-02-12, 12:59
  #1290
Medlem
En fråga bara hur funkar Camdserver lite ny på detta måste man köpa nån box eller please help me ny på detta
2017-02-12, 13:00
  #1291
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Varför skulle det vara det? Finns hur många andra providers som helst.

För att förklara hur de flesta IPTV-nätverken fungerar så kan man väl börja uppifrån i trädet:


TV-Bolaget
---------
Bulk-Försäljare av TV-streams, köper kanalpaket eller använder sig av cardsharing för att få tillgång till kanalerna och säljer sedan strömmar till providers. (Lämnar ofta "watermark" i varje ström, se "S" eller en jordglob eller liknande i vänstra hörnet.)
---------
IPTV-Providers (Som Rapid, SmoothStreams, AceIPTV, Orbit osv osv., köper in streams och arrangerar servrar som klarar av storleken av sin kundbas, vissa har även egen decoding för kanaler)
---------
Resellers Köper bara tillgång till försäljning hos providern och får en kickback på varje sålt "abonnemang".

Vilka skulle du säga drar in mest stålar?

Bulk försäljarna eller Providers?
2017-02-12, 13:02
  #1292
Medlem
Grabbar kolla in detta

https://torrentfreak.com/spanish-pol...siness-170210/
2017-02-12, 13:02
  #1293
Medlem
Fick testkod av camdserver för ca 1h sedan nu. suttit och testat nu.
Flyter på bra men tyvärr inga 1080p kanaler vad jag kunde se av dem svenska.
Och deras hd/720p kanaler kändes som sd kanaler när man är van med rapid.
och 2.0 ljud..
Men kommer inte rapid upp igen så har man väl inget val än att skaffa camdserver.
2017-02-12, 13:03
  #1294
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
En fråga bara hur funkar Camdserver lite ny på detta måste man köpa nån box eller please help me ny på detta

Förstår mig inte på dessa inlägg. Camdserver fungerar precis likadant som Rapid för guds skull. Det är enbart en annan leverantör med ett annat namn.
2017-02-12, 13:05
  #1295
Medlem
redhotchilis avatar
Vad har hänt med Rapid? Någon som vet? Surt när det är matcher idag och jag inte memorerat min m3u-fil :/
2017-02-12, 13:06
  #1296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Använder Camdserver atm. Men utvärderar samtidigt två andra tjänster.

https://www.reddit.com/r/IPTV/commen...oviders_their/

Där finns en del nyttigt att läsa på om.

Verkar som de som listade i länken inte levererar svenska kanaler.

Vilka två andra är det du utvärderar?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback