2017-02-08, 22:20
Medlem
von_Ss avatar
Här dröjer det till slutet på april (som tidigast) innan banorna öppnar och då är min hemmabana en leråker (grymt fin från mitten på sommaren och sent in på hösten dock)

Var iväg och spelade i en sån där simulator men det var värdelöst förutom att spela range-mode. Är så snuskigt spelsugen och det rycker i lädret för att köpa nya klubbor även fast jag vet att jag inte kommer spela bättre med dem. Spelade ner mig under 16 i somras men det pga vissa extremrundor. Hade bara en runda under 90 slag (par 72) och då fick jag 82... Så målet är nu solklart att sänka min score och ligga stabilt under 90 istället för typ 92-94 som ungefär är standard.

Om ni fick ge mig ett tips för att lyckas med detta, vad skulle det vara? Och kom nu inte och säg åt mig att lämna drivern hemma
Citera
2017-02-09, 01:11
Medlem
hagsatras avatar
Enklaste borde vara att slipa på närspelet, själv jag ska nöta chippar och puttar hela året.

Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Här dröjer det till slutet på april (som tidigast) innan banorna öppnar och då är min hemmabana en leråker (grymt fin från mitten på sommaren och sent in på hösten dock)

Var iväg och spelade i en sån där simulator men det var värdelöst förutom att spela range-mode. Är så snuskigt spelsugen och det rycker i lädret för att köpa nya klubbor även fast jag vet att jag inte kommer spela bättre med dem. Spelade ner mig under 16 i somras men det pga vissa extremrundor. Hade bara en runda under 90 slag (par 72) och då fick jag 82... Så målet är nu solklart att sänka min score och ligga stabilt under 90 istället för typ 92-94 som ungefär är standard.

Om ni fick ge mig ett tips för att lyckas med detta, vad skulle det vara? Och kom nu inte och säg åt mig att lämna drivern hemma
Citera
2017-02-15, 19:49
Medlem
När brukar banorna öppna i stockholmsområdet? Exempelvis kungsängen.
Citera
2017-02-15, 22:21
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz

Generellt i början på april. Tidigast jag varit med om är, i modern tid, var mitten-slutet på mars. Tidigast brukar vara Brollsta och Mälarö, men Kungsängen brukar vara tidiga också.

Förra året var premiärrundan för mig 28:e mars på Kungsängen Kings.
Citera
2017-02-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Generellt i början på april. Tidigast jag varit med om är, i modern tid, var mitten-slutet på mars. Tidigast brukar vara Brollsta och Mälarö, men Kungsängen brukar vara tidiga också.

Förra året var premiärrundan för mig 28:e mars på Kungsängen Kings.

Ajajaj, ett tag kvar alltså.
Citera
2017-02-16, 18:32
Medlem
mteds avatar
Citat:

Kungsängen, Brollsta och International öppnade omkring 15 mars förra året. Annars finns ju exempelvis Salems 9-hålare (fullängd) Högantorpsbanan som har öppet året runt med sommargreener. Brukar vara i väldigt bra skick på vintern med tanke på omständigheterna.
Citera
2017-02-17, 20:02
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ajajaj, ett tag kvar alltså.

Mälarö är också öppen redan, polare spelade i onsdags och vi ska kanske köra på söndag. Men sannolikt med vintergreener.
Citera
2017-02-20, 14:39
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Enklaste borde vara att slipa på närspelet, själv jag ska nöta chippar och puttar hela året.

Exakt. Man kan iof sträcka sig till "alla slag från 100 m och nedåt". Lär dig att slå 30 - 60 meter med 9:an, pitchen och sandklubban.
Citera
2017-03-07, 16:25
Medlem
hagsatras avatar
När man drömt om att våren ska komma och tittar ut genom fönstret idag... Premiären är många veckor bort än
Citera
2017-03-09, 00:11
Medlem
Citat:
När man drömt om att våren ska komma och tittar ut genom fönstret idag... Premiären är många veckor bort än

Den stora nackdelen med att bo i Sverige och älska golf. Det känns som att detta händer varje år, solen skiner och det är 5 grader varmt och nästa dag är det 10 minus och snöstorm..
Citera
2017-03-09, 22:58
Medlem
Citat:

Ser ju ut att bli bra väder nästa vecka. Förhoppningsvis börjar banor öppna lite här o var inom 2-3 veckor
Citera
2017-03-10, 12:15
Medlem
Citat:
Den stora nackdelen med att bo i Sverige och älska golf. Det känns som att detta händer varje år, solen skiner och det är 5 grader varmt och nästa dag är det 10 minus och snöstorm..

Frågan är vart ska man bo? Är du neråt medelhavet så är det 35-40 grader på sommaren. Inte så kul att spela golf då heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in