Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-07, 03:42
  #1
Medlem
WhatsGuccis avatar
Undrar hur det är att jobba hos Postnord?
Åker man runt i bil och levererar brev och paket ibland? För jag antar att man får åka runt i bil och dela ut etc?
Och är det svårt att få "jobbet" hos de?
Kan någon förklara lite närmre som jobbat där på senaste tid eller jobbar där?
Tack på förhand!
Citera
2017-02-07, 05:03
  #2
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Hmm... vet inte om du är seriös

Jobbar inte där själv men om du vill dela ut post ska du ha byxorna på arslet, småpunda och även gärna ha flottigt hår och köra lite oaktsamt. Dessutom är det viktigt att du lägger posten i fel brevlådor och knosar paket/brev. Vill du jobba administrativt krävs utdrag från belastningsregistret har jag för mig.
Citera
2017-02-07, 10:21
  #3
Medlem
UncleBerts avatar
En företagsförmån är att man kan sno paket som ser värdefulla ut.
Citera
2017-02-07, 11:19
  #4
Medlem
dreggells avatar
Följer! Tror seriöst detta är ett roligt jobb
Citera
2017-02-07, 11:25
  #5
Medlem
Helt ok jobb, gillar du att köra bil hela dagen så passar det nog dig. Men tro inte att det är slappt, kan bli stressigt.
Citera
2017-02-07, 11:25
  #6
Medlem
RonnyRasks avatar
Ja antingen jobbar du som brevbärare och delar således ut post i folks brevlådor. Detta kan göras med bil eller moped, kanske även cykel. Annars kan du också jobba på någon av postnords terminaler med att typ sortera post och paket.

Sedan finns det säkert en del administrativa jobb också inom typ logistik och sådant.

Huruvida det är "kul" vet jag inte, låter inte speciellt kul i mina öron direkt.
Citera
2017-02-07, 11:58
  #7
Medlem
Ergolins avatar
Jobbar du bara med utdelning så har du förmånen att få ta rast/gå hem när du är färdig med din runda. T.ex som idag började jag kl 9, blev jag klar med morgonpasset 10:45 och har nu rast till 12:30. Jag siktar på att klara nästa pass på ca 1h 45m vilket betyder att jag isåfall jobbat 3h 30m och haft 1h 45m rast.
Citera
2017-02-07, 12:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergolin
Jobbar du bara med utdelning så har du förmånen att få ta rast/gå hem när du är färdig med din runda. T.ex som idag började jag kl 9, blev jag klar med morgonpasset 10:45 och har nu rast till 12:30. Jag siktar på att klara nästa pass på ca 1h 45m vilket betyder att jag isåfall jobbat 3h 30m och haft 1h 45m rast.

Hur kan du börja klockan 9? Måste du inte gå upp i ottan för att sortera post innan?
Citera
2017-02-07, 13:29
  #9
Medlem
Ergolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Hur kan du börja klockan 9? Måste du inte gå upp i ottan för att sortera post innan?


Har en 80% tjänst och jobbar bara med utdelning.
Citera
2017-02-07, 13:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergolin
Jobbar du bara med utdelning så har du förmånen att få ta rast/gå hem när du är färdig med din runda. T.ex som idag började jag kl 9, blev jag klar med morgonpasset 10:45 och har nu rast till 12:30. Jag siktar på att klara nästa pass på ca 1h 45m vilket betyder att jag isåfall jobbat 3h 30m och haft 1h 45m rast.

Var jobbar du? På de flesta ställen är det hårt jobb 8 timmar om dagen och ofta övertid.
Citera
2017-02-07, 15:04
  #11
Medlem
Ergolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle1961Sth
Var jobbar du? På de flesta ställen är det hårt jobb 8 timmar om dagen och ofta övertid.

Hemligt inom storgöteborg, säger inte mer. Nu jobbar jag ju såklart också hårt och första månaden hade jag övertid varje dag men har arbetat in ett bra flyt sedan dess. Är det dessutom reklam så har jag i alla fall dubbelt så mycket effektivt arbete.

Men visst, jag har hört att det är riktigt långa dagar på vissa depåer så lite flax har jag väl haft.
Citera
2017-02-08, 15:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergolin
Jobbar du bara med utdelning så har du förmånen att få ta rast/gå hem när du är färdig med din runda. T.ex som idag började jag kl 9, blev jag klar med morgonpasset 10:45 och har nu rast till 12:30. Jag siktar på att klara nästa pass på ca 1h 45m vilket betyder att jag isåfall jobbat 3h 30m och haft 1h 45m rast.
Jag jobbar på PostNord.
Där vi jobbar har vi för vana att hjälpa kamrater om man blir klar tidigt med "sitt". Att ligga och slöa när andra har fullt upp...............är inte trevligt OCH det hjälper inte företaget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback