2017-02-07, 15:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon var inte "lösaktig" under äktenskapet. Hon lämnade sin man - och träffade sen en ny.

Det vet väl inte du? I själva verket kan hon ha haft hemliga älskare vid sidan om och helt försummat hemmet och sina äktenskapliga löften till sin make.

Den nya mannen borde se om sitt hus innan han ingår äktenskap med denna märkliga kvinna.
Citera
2017-02-07, 15:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det vet väl inte du? I själva verket kan hon ha haft hemliga älskare vid sidan om och helt försummat hemmet och sina äktenskapliga löften till sin make.
Hur vet du vad jag vet?

Skillnaden på dig om mig är att jag inte sitter och spekulerar fritt - som du gör.

Citat:
Den nya mannen borde se om sitt hus innan han ingår äktenskap med denna märkliga kvinna.
Ja men visst .. det är ju bara mycket "märkliga kvinnor" som kan skilja sig/separera ...
Citera
2017-02-07, 16:23
Medlem
Allt är tydligen möjligt i denna värld. Var ju en här i Sverige som polisanmälde för att han fått en brandgul tröja i julklapp Har svårt att tro att polisen går vidare med sånt här ...
Citera
2017-02-07, 17:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hur vet du vad jag vet?

Skillnaden på dig om mig är att jag inte sitter och spekulerar fritt - som du gör.

Du har läst lite text och utgår ifrån att allt är 100% sanning, jag spekulerade lite, det är sant.
En sak borde vi dock kunna enas om, kvinnan var en usel hustru som misskötte det mesta.

Citat:
Ja men visst .. det är ju bara mycket "märkliga kvinnor" som kan skilja sig/separera ...

Kvinnan insåg antagligen att eftersom hon misskötte hemmet å det grövsta så var det lika bra att skilja sig så att mannen kunde hitta en betydligt bättre hustru, hon riskerade ju dessutom fängelse och det hade nog varit en stor skam för mannen och hans övriga familj om hon fick skaka galler, kanske tog hon hänsyn till honom och hans framtida väl och ve?
Citera
2017-02-07, 17:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du har läst lite text och utgår ifrån att allt är 100% sanning, jag spekulerade lite, det är sant.
Jaså, har jag?
Du vet väl inte vilken min källa är - eller hur`..

Citat:
En sak borde vi dock kunna enas om, kvinnan var en usel hustru som misskötte det mesta.
Nej, det kan vi inte vara överens om, eftersom det inte är sant.

Citat:
Kvinnan insåg antagligen att eftersom hon misskötte hemmet å det grövsta så var det lika bra att skilja sig så att mannen kunde hitta en betydligt bättre hustru, hon riskerade ju dessutom fängelse och det hade nog varit en stor skam för mannen och hans övriga familj om hon fick skaka galler, kanske tog hon hänsyn till honom och hans framtida väl och ve?
Hans anmälan kom EFTER att hon lämnat honom -- som ett svartsjukt försök till hämnd
Citera
2017-02-07, 20:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hans anmälan kom EFTER att hon lämnat honom -- som ett svartsjukt försök till hämnd

Hur vet vi att det var fråga om hämnd? Den stackars maken hade kanske inte kraft att anmäla tidigare?

Det är lätt att föreställa sig hans trauma och oerhörda besvikelse efter hustruns svek?

Med din logik så är alla som anmäler i efterhand bara hämndlystna och det kan ju omöjligt stämma, eller hur?
Citera
2017-02-07, 20:39
Avstängd
Citat:
Hela fallet är en komisk klassiker av svartsjukt ex.

AdB lämnade sin ex.man 2014 och träffade en ny man. Han anmäler henne sedan för misstreatment - eftersom hon under de sista två åren ägnat tid åt sitt utseende, gått ner i vikt och börjat interagera med andra på internet - och nekat honom sex, icke att förglömma.

Hon blev givetvis friad och har fortfarande en kärleksrelation med den man hon träffade 2014.

Nej, det handlar om att barnen (och mannen) fick leva i misär och blev utsatta för psykisk misshandel. En feminist som du tycker väl att det är helt ok, girl power liksom, men det italienska rättsväsendet ansåg att det var tillräckligt allvarligt för att pröva fallet.
Citera
2017-02-07, 21:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, det handlar om att barnen (och mannen) fick leva i misär och blev utsatta för psykisk misshandel. En feminist som du tycker väl att det är helt ok, girl power liksom, men det italienska rättsväsendet ansåg att det var tillräckligt allvarligt för att pröva fallet.
Nej, det handlar om att hon lämnade honom - inget annat ...

Det Italienska rättsväsendet friade och gav henne en "stor seger" ..
Citera
2017-02-07, 21:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur vet vi att det var fråga om hämnd? Den stackars maken hade kanske inte kraft att anmäla tidigare?

Det är lätt att föreställa sig hans trauma och oerhörda besvikelse efter hustruns svek?

Med din logik så är alla som anmäler i efterhand bara hämndlystna och det kan ju omöjligt stämma, eller hur?
¨
Nej, du och NI vet inte - ni visste inte ens att det var ett äkta fall och att hon friats före jag berättade det ..

JAG vet däremot - och delgav den informationen här - eftersom tråden väcktes till liv igen.

Hur jag vet - vet däremot inte DU och NI
Citera
2017-02-07, 21:58
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
¨
Nej, du och NI vet inte - ni visste inte ens att det var ett äkta fall och att hon friats före jag berättade det ..

JAG vet däremot - och delgav den informationen här - eftersom tråden väcktes till liv igen.

Hur jag vet - vet däremot inte DU och NI

Är det nu man ska slänga in den gamla klassikern - källa?
Citera
2017-02-07, 23:02
Avstängd
Citat:
Nej, det handlar om att hon lämnade honom - inget annat ...

Det Italienska rättsväsendet friade och gav henne en "stor seger" ..

Jag tror inte att italienska domstolar använder termer som "stor seger".

Sedan har de endast kommit fram till att hon inte ska sitta i fängelse. Att hon betett sig klandervärt tror jag att de flesta här är överens om.
Citera
2017-02-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Allt är tydligen möjligt i denna värld. Var ju en här i Sverige som polisanmälde för att han fått en brandgul tröja i julklapp Har svårt att tro att polisen går vidare med sånt här ...

Exakt!
Och nån stjärna i Växjö för några år sedan ringde in och anmälde ett bedrägeri, han hade visst fått dåligt pulver av den lokala banditen.
Man skall aldrig sluta att förvånas över intelligensreserverna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in