Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-07, 16:45
  #1141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
jag har iaf undertexter via Camdserver...och EPG via appen IPTV Extreme


Om du menar på kanaler där det finns inbränd undertexter, så ja ...

Annars finns det inga undertexter.
2017-02-07, 16:50
  #1142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Om du menar på kanaler där det finns inbränd undertexter, så ja ...

Annars finns det inga undertexter.
ge mig några exempel på kanaler så kan jag kolla.
2017-02-07, 16:56
  #1143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
ge mig några exempel på kanaler så kan jag kolla.


Prova gärna nedan:

Discovery Science SE
C More Series HD SE
2017-02-07, 17:04
  #1144
Medlem
COYBs avatar
Jag har text på C More series HD med camdserver.
2017-02-07, 17:09
  #1145
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Jag kör på en MAG 254.

Min upplevelse var att IPTVKing fungerade lika bra som RapidIPTV. Bägge var samma sak.

Camdserver upplevde jag hade en "högre kvalitet" på bilden, när det kommer till speciellt VIASAT kanalerna. Men det kunde dock frysa och lagga för ofta, och var allmänt trögt.

Sen att King/Rapid har EPG samt undertexter till kanalerna, är bara ett plus ...

Camdserver har undertexter... kollar själv nu på en dokumentär i

Kingen och Rapid har samma utbud av kanaler ja, men de svenska är stabilare hos Kingen då de har mer serverutrymme för dessa om jag har förstått det rätt. Har skrivits om detta tidigare i tråden.

Camdserver är klart värt pengarna, ska man köpa ett abonnemang tycker jag Att Camdserver är ett solklart förstaval, Kingen hamnar inte långt efter men deras ockerpriser är skrämmande.
2017-02-07, 17:14
  #1146
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Camdserver har undertexter... kollar själv nu på en dokumentär i

Kingen och Rapid har samma utbud av kanaler ja, men de svenska är stabilare hos Kingen då de har mer serverutrymme för dessa om jag har förstått det rätt. Har skrivits om detta tidigare i tråden.

Camdserver är klart värt pengarna, ska man köpa ett abonnemang tycker jag Att Camdserver är ett solklart förstaval, Kingen hamnar inte långt efter men deras ockerpriser är skrämmande.


Det är ju dock bara "kingen" som säger det själva.

Varje gång det är strul med någon kanal enligt kingens forum så är samma fel rapporterade på rapids forum.


Har camdserver färre danska/svenska/norska kanaler än rapid?
2017-02-07, 17:38
  #1147
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det är ju dock bara "kingen" som säger det själva.

Varje gång det är strul med någon kanal enligt kingens forum så är samma fel rapporterade på rapids forum.


Har camdserver färre danska/svenska/norska kanaler än rapid?

Ja, jag har själv varit fundersam ibland till om det bara är en jäkla reseller från Rapid som har startat "Kingen" och sedan tjänar grova pengar på det. Ingen som vet till hundra.

Minns inte hur många nordiska kanaler Rapid har exakt men Camdserver har en del nordiska kanaler, alla de svenska kanalerna man behöver finns där iallafall. Kan vara så att Rapid har 5-10 kanaler fler när det kommer till norden, om ens det.
2017-02-07, 17:59
  #1148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det är ju dock bara "kingen" som säger det själva.

Varje gång det är strul med någon kanal enligt kingens forum så är samma fel rapporterade på rapids forum.


Har camdserver färre danska/svenska/norska kanaler än rapid?
Så är det.

"Kingen" är bara en återförsäljare av RapidIPTV(för ett jäkla överpris dessutom!). Exakt samma servrar används. Kollar jag på samma kanal hos "Kingen" som hos RapidIPTV så ansluter den till exakt samma server(kan verifieras med vanliga nätverksövervakningsverktyg). Dessutom används ju samma portal för att ladda ner m3u filen som i sin tur också är likadan, nämligen clientportal.link.
2017-02-07, 18:29
  #1149
Medlem
Tja.
Någon som vet ifall IPTVKING's länk till EPG http://tinyurl.com/iptvkingepg är den som gäller för Kodi?
Får inte till det, hjälp!
2017-02-07, 18:41
  #1150
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Vilken box ska man kika på, nåt nytt i antågande? Snabba kanalbyten å bra epg är väl det viktigaste
2017-02-07, 19:13
  #1151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Vilken box ska man kika på, nåt nytt i antågande? Snabba kanalbyten å bra epg är väl det viktigaste

enklast är antingen en Android box eller en mini PC med Windows. du får en m3u fil som du tex öppnar med SPMC eller Kodi om du vill ha det flashigt, annars funkar VLC.
2017-02-07, 19:33
  #1152
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
enklast är antingen en Android box eller en mini PC med Windows. du får en m3u fil som du tex öppnar med SPMC eller Kodi om du vill ha det flashigt, annars funkar VLC.


Kör Kodi på pc nu men det är drygt att sitta vid datorn hela tiden, känner att en box till tvn skulle vara smidigare

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback