2017-02-07, 04:57
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Exakt! Folk är så utsvultna på offentliga personer som säger sanningen. Själv blir jag mest förbannad på det fega kräket. Han har sett det här i 15 år säger han och det är först tre dagar innan pensionen han går ut med det. Jaha? Hade du och några andra haft kulor nog att göra det för ett par decennier sedan så hade vi kanske inte varit i den här situationen!!

Jag ser inte honom som feg.
Men jag ser det inte heller som något sensationellt.
Men folk får väl sitta och njutrunka på facebook i några dagar, have fun.
Citera
2017-02-07, 05:47
Medlem
Citat:
Exakt! Folk är så utsvultna på offentliga personer som säger sanningen. Själv blir jag mest förbannad på det fega kräket. Han har sett det här i 15 år säger han och det är först tre dagar innan pensionen han går ut med det. Jaha? Hade du och några andra haft kulor nog att göra det för ett par decennier sedan så hade vi kanske inte varit i den här situationen!!

Säg upp dig från jobbet och bli politiker... Det är i princip vad du bett PS göra för 10 år sedan.
Spelar ingen roll vad du säger, folk som talat om problemen har i rask takt blivit av med jobben eller omplacerade och fått deras liv förstörda.
Sedan tystas dom ner och har inget att komma med ändå.

Det som faktiskt betyder något med det han gjort nu, sådär inpå pensionen är att han har visat att man MÅSTE vara i en trovärdig position men utan något att förlora för att folk skall höra en på riktigt.
Det faktum att man endast kan tala om problemen just när man skall gå i pension är det som väcker folk.
Citera
2017-02-07, 05:57
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Sjukt med "polisanmälan" mot honom när han släpper ut sanningen.
Det goda hatet visar sitt fula tryne och försöker tysta meningsmotståndare/sanningssägare igen.
De glömmer att ju mer uppmärksamhet han får desto mer sprids hans budskap!
Citera
2017-02-07, 06:06
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Snick snack. Du måtte ha sovit det sista decenniet. Alla som knystat har blivit ekonomiska martyrer, utfrysta, tystade och av med jobbet. Nu är tillfället däremot perfekt, facebook är utbyggt till de flesta, alternativa medier kan hårdlansera nyheten och gamla mossiga ljugmedia kan bara se på och gnissla tänder.

Det gäller att välja sina strider strategskt och sätta in stöten vid exakt rätt tillfälle, precis vad Peter Springare gjorde. Hade han gått ut för 10 år sedan hade han rasistavfärdats och tystats direkt, de flesta hade inte hört ett knyst. Nu däremot är det en jordbävning.
Citera
2017-02-07, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Bra att Facebooksidan ökar o ökar, men när jag går in är det 52000 medlemmar, inte 78 tusen
. vad händer?

Man kanske går med sen blir man rädd för att chefen alt PK vänner ska få veta det och blir rädd om jobbet. Jag är en av dom, jobbar där det inte skulle ses med blida ögon om jag var med i gruppen, har hört min chef tryckt SD många gånger samt att jag arbetar med patienter vilket inte skulle se bra ut.
Citera
2017-02-07, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Illa?
Många som kallar de 13% som röstade på SD i förra valet för rasister eller nazister.

Det jag syftar på är alltså detta som lasternassumma skriver om här nedan. Det blåste motvind så de pudlade och ändrade sig då det kunde skada deras försäljning och annonsering. Pengarna styr som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Expressen gjorde en rolig pudel.

Först rubriken:

Rasiststödet till polisen efter Facebookinlägget

Sedan (när det var ungefär 50 000 medlemmar i gruppen):

Södet till polisen efter Facebookinlägget

https://s24.postimg.org/9z23ixaol/17...pr_nyrubbe.jpg

Är det så enkelt att skepsis mot förd immigrations-, integrations- och flyktingpolitik upphör att vara rasistisk när den uttalas samstämmigt av 50 000?

Citera
2017-02-07, 06:30
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
SD lär ha tagit något av ett kvantsprång i Örebroregionen.

Det är viktigt att förstå den lokala och regionala betydelsen i, vad vi kan kalla, förändringsarbete. Insikten att tokerierna är inte ett stockholmsfenomen endast, kan göra underverk i opinionen. Sverige lider fortfarande av en tro hos många utanför storstäderna, att problemen med invandring och kriminalitet kommer vara begränsade just till de större städerna. Den lokala arabiska kolonin kommer flytta till Stockholm. Någon gång där i framtiden så återgår allt till det som en gång var. O.s.v.
Citera
2017-02-07, 06:47
Medlem
Drapåtrissors avatar
Och där kom inte helt oväntat dom vanliga flosklerna om att det handlar om "män" och en gammal BRÅ rapport från 2005. Bättre kan du Evelyn Schreiber än dra samma gamla valser igen som vi redan har hört till leda.

http://na.se/opinion/ledare/man-bega...-val-inte-saga
Citera
2017-02-07, 06:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Illa?
Många som kallar de 13% som röstade på SD i förra valet för rasister eller nazister.

Sverige måste enligt gammel media vara det nazist tätaste landet i världen....
Citera
2017-02-07, 07:01
Medlem
Gautamas avatar
82 313 medlemmar i skrivande stund.
Citera
2017-02-07, 07:12
Medlem
Passepartouts avatar
Det unika med "stå upp för Peter Springare" på Facebook är dialogen mellan människor som i vanliga fall inte möts. Det är allt från feminister till långt åt höger. Någon skriver att den ska rensa ut alla vänner som inte "gillar" sidan och möts med argument att det är ingen bra idé att stänga ute. En annan vill demonstrera utanför polishuset och får till svar att det är smartare att sansa sig och arbeta konstruktivt istället för att gapa och skrika. Många kloka personer på sidan.

Ibland blir tonen hätsk mellan postare, men det löser sig när analys och argument får blötas några gånger. Folk ber varandra om ursäkt ...

Jag är imponerad över den goda viljan att styra skeppet i en konstruktiv riktning.
Citera
2017-02-07, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Här är ännu en polis som lättar på trycket.
http://avpixlat.info/2017/02/06/annu...t-fran-munnen/

Ett inlägg på avpixlat som vederbörande citerat från Springares FB-kommentarer. Notera särskilt det feta:de. Någon som tror "invandringen och integrationen" kommer lösas med en mjuklandning?

Edit: Tvåa på den.

Som avslutning är här Galenskaparnas Trögfattarnas Förening i ny tappning. Riktigt rolig, även om den inte är sann. De är inte naiva. De är inte okunniga. De vet exakt vad de gör och de kommer ställas till svars för det.
https://www.youtube.com/watch?v=PVKm...ature=youtu.be

Nu fick jag ett gott skratt på morgonkvisten! 😄👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in