Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-18, 10:36
  #73
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invsesting
Någon som vet vart denna skojare befinner sig? Blåser gammalt folk på det där viset....

Är han frisläppt? Bor han i Matfors?

Dömdes 2014 till sju år så då är han väl villkorligt frigiven typ 2018, så gissar att han bor på anstalt just nu. Folkbokförd på en gård, jag gissar att det är hans fasters..?
Det känns vedervärdigt att denna människa snart redan är ute igen. Återfallsrisken är väl 99% och uppåt.
Citera
2016-06-28, 12:54
  #74
Medlem
mrvecks avatar
Någon som vet hur det har gått för målsägandena? Har de fått pengar (typ via försäkring eller brottsofferjour) eller står de utan fortfarande? Känns ju förjävligt att de ska stå utan pengar även om de "får skylla sig själv" då de lånat ut dem. Känns som att samhället borde hjälpa dem på något vis.

Blir sugen på en insamling, framförallt till fastern. Sen vad man vill göra med Per-ulrik och kärringen behöver man kanske inte prata högt om, de verkar ju helt jävla lost och saknar all form av samvete, såna här människor borde låsas in för all framtid, de kommer aldrig att bidra till samhället ändå.
Citera
2016-07-05, 07:29
  #75
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrveck
Någon som vet hur det har gått för målsägandena? Har de fått pengar (typ via försäkring eller brottsofferjour) eller står de utan fortfarande? Känns ju förjävligt att de ska stå utan pengar även om de "får skylla sig själv" då de lånat ut dem. Känns som att samhället borde hjälpa dem på något vis.

Blir sugen på en insamling, framförallt till fastern. Sen vad man vill göra med Per-ulrik och kärringen behöver man kanske inte prata högt om, de verkar ju helt jävla lost och saknar all form av samvete, såna här människor borde låsas in för all framtid, de kommer aldrig att bidra till samhället ändå.
Rekommenderar rättegångspodden där flera målsäganden berättar sina historier. Per-Ulrik har stora skadeståndskrav på sig men inga tillgångar så tyvärr kommer nog ingen någonsin sin se sina pengar. Flera gick ju från stora besparingar och likvida medel i form av egendom till att bli skuldsatta upp över öronen.
Helt sjukt hur manipulativa de var och även hur godtrogna målsägande var.
Citera
2017-02-06, 21:22
  #76
Medlem
ResKille91s avatar
Rekommenderar rättegångspodden med
Sjukt intressant
Citera
2017-02-06, 23:39
  #77
Medlem
flugrekorders avatar
Det är väl snart dags att släppa morsan fri om jag har räknat och tänkt rätt? (1/3 av straffet villkorat om hon sköter sig plus att hon får tillgodogöra sig häktningstiden, det borde innebära att hon blir frisläppt Mars 2017?)
Citera
2017-02-07, 00:41
  #78
Medlem
Finns det bilder på avskummen?
Citera
2017-04-26, 06:15
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Det är väl snart dags att släppa morsan fri om jag har räknat och tänkt rätt? (1/3 av straffet villkorat om hon sköter sig plus att hon får tillgodogöra sig häktningstiden, det borde innebära att hon blir frisläppt Mars 2017?)


Morsan är väl ute sen länge (3 år i hovrätten) Pär-Ulrik fick 5 så han är nog ute också om han fick 2/3 av straffet. De häktades i början av 2014
Citera
2017-04-26, 09:27
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Morsan är väl ute sen länge (3 år i hovrätten) Pär-Ulrik fick 5 så han är nog ute också om han fick 2/3 av straffet. De häktades i början av 2014
Tack otrolig pod. Man undrar verkligen hur de båda har kunnat lura dessa personer med svamlet-
fruktansvärt att den gamla mamman agerade som redskap. Inte en enda gång ställer hon en rak fråga till sin son- de svamlar i sina samtal- han har alltså spelat bort alla pengar.
Citera
2017-04-26, 10:44
  #81
Medlem
flugrekorders avatar
Jag prövade att ringa Kriminalvården för att se om Per Ulrik fortfarande avtjänar sitt straff men det var tydligen ingen offentlig uppgift enligt receptionisten jag talade med. (Första gången jag prövar på något dylikt) Jag noterar dock att modern och sonen är skrivna på en fastighet i Matfors om man nu kan dra några slutsatser av det.
Citera
2017-04-30, 00:34
  #82
Medlem
Det här rättsfallet är minst sagt unikt.

Moderns son opererade och hjärntvättade sedermera både sin mor och släkt/bekanta.
Han spelade hela tiden på det mänskliga samvetet.
Som en av de drabbade beskriver i ett förhör:
"Jag har blivit fostrad att hjälpa andra i nöd, det är så jag har blivit lärd".
Det är verkligen så det är, och speciellt i de äldre generationerna. De tror som oftast på det goda i människan.

Det är oerhört beklagligt att vissa människor spelar på andras samvete för egen vinning.
Den skyldige sonen är mycket känslokall och känner ingen alls skuld över de enorma skador han orsakat.

Han fascinerar mig dock ur ett psykologiskt perspektiv, och har fått mig att lyssna på just detta avsnitt flertalet gånger.
Han tycks ha direkta säkra svar på åklagarens frågor utan att känna minsta skuld.
De svar han ger styrs alltid i från sitt egna ansvar.
Han känner snarare stolthet att han hela tiden lånat pengar, “och inte tagit dem” som han uttrycker sig själv.
Han är en duktig, tydlig talare och snabbtänkt.

Människor som kommer vara i hans närvaro i framtiden tycker jag redan synd om, eftersom han kommer fortsätta manipulera människor.

Jag är inte insatt i hur han har fått vård, men jag hoppas innerligt att han får vård efter sin vistelse i fängelse. Det är en direkt varningssignal att han inte har känt någon alls ånger över huvud taget.
Citera
2017-04-30, 10:09
  #83
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananchoc
Det här rättsfallet är minst sagt unikt.

Moderns son opererade och hjärntvättade sedermera både sin mor och släkt/bekanta.
Han spelade hela tiden på det mänskliga samvetet.
Som en av de drabbade beskriver i ett förhör:
"Jag har blivit fostrad att hjälpa andra i nöd, det är så jag har blivit lärd".
Det är verkligen så det är, och speciellt i de äldre generationerna. De tror som oftast på det goda i människan.

Det är oerhört beklagligt att vissa människor spelar på andras samvete för egen vinning.
Den skyldige sonen är mycket känslokall och känner ingen alls skuld över de enorma skador han orsakat.

Han fascinerar mig dock ur ett psykologiskt perspektiv, och har fått mig att lyssna på just detta avsnitt flertalet gånger.
Han tycks ha direkta säkra svar på åklagarens frågor utan att känna minsta skuld.
De svar han ger styrs alltid i från sitt egna ansvar.
Han känner snarare stolthet att han hela tiden lånat pengar, “och inte tagit dem” som han uttrycker sig själv.
Han är en duktig, tydlig talare och snabbtänkt.

Människor som kommer vara i hans närvaro i framtiden tycker jag redan synd om, eftersom han kommer fortsätta manipulera människor.

Jag är inte insatt i hur han har fått vård, men jag hoppas innerligt att han får vård efter sin vistelse i fängelse. Det är en direkt varningssignal att han inte har känt någon alls ånger över huvud taget.

De som förlorat allt i sådana här processer har ofta svårt kontrollera sitt rättspatos. Det kan sluta med att GM får vissa kroppsdelar avlägsnade medelst såg, yxa eller annat skarpt föremål. Utan bedövning.

Då brukar munvigheten spela mindre roll.
Citera
2017-08-20, 01:39
  #84
Medlem
Per Ulrik Hansson hoppas du snart är ett minne blott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback