Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-04, 21:32
  #1033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Förvisso sitter jag på en ADSL-lina men på datorn flyter allt på bra. Därför vill jag vara säker på att boxen klarar av att leverera en bra bild. Sen att det inte är HD gör mig inget.
ok, kör du med en kabel i så ser jag inte att det ska vara några problem.
2017-02-04, 21:50
  #1034
Medlem
Har några frågor

1: Någon som testat IUDTV iptv ,finns en hel del på aliexpress , pris ca 90 usd med mag 250 box och 12 mån abb

https://www.aliexpress.com/item/Mag-...581634628.html

2: Är det någon större skillnad mot mag 250 box eller att köra med en mjukvara på en android box ?

3: är det olagligt att streama på detta sättet ?

4: Kan man köpa box på aliexpress eller är det bara sämre kopior på boxarna där ?
2017-02-04, 22:46
  #1035
Medlem
Har tänkt testa en gratis period från trial, hur får man in kanalerna i kodi? Var skall man lägga in länken man får?
2017-02-04, 23:07
  #1036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
vilka enheter har du tänkt använda det med? välj Android så får du en m3u fil som du kan använda på PC osv.


- PC, typ VLC eller annan klient - förslag?
- Någon box. Har AppleTV men den är lite stängd så jag funderar på Nvidia Shield.
2017-02-04, 23:07
  #1037
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikfred
Har tänkt testa en gratis period från trial, hur får man in kanalerna i kodi? Var skall man lägga in länken man får?
Jag fick en väldigt bra guide av Boyette från Rapid som man följde. Väldigt bra.

Testade att köra IPTV på min Android Box igen och det laggar som satan. Kör jag via datorn fungerar det kanon....
2017-02-04, 23:26
  #1038
Medlem
NickLidstroms avatar
Kan någon bekräfta att viasat NHL 1-8 fungerar nu när matcherna är igång? Skippar helst snacket att vissa matcher går på andra kanaler.
2017-02-05, 00:10
  #1039
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Kan någon bekräfta att viasat NHL 1-8 fungerar nu när matcherna är igång? Skippar helst snacket att vissa matcher går på andra kanaler.
Hos camdserver?
2017-02-05, 00:57
  #1040
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Kan någon bekräfta att viasat NHL 1-8 fungerar nu när matcherna är igång? Skippar helst snacket att vissa matcher går på andra kanaler.

Tror du har missförstått det hela. Ska du ha Viasat 1-8 kanalerna så är det ett såkallat combo elite package som du ska köpa hos Camdserver, ganska dyr är den, 220€ för ett helt år. Det är de enda leverantörerna med dessa kanaler vad jag har sett.

Notera att Viasat 1-8 endast fungerar genom en dreambox då de inte lyckats att få in dom via IPTV för tillfället.

Så med andra ord är det inte värt pengarna i mina ögon. Som någon skrev innan. Köp ett vanligt IPTV abonnemang och kolla på valfri utländsk kanal med engelska kommentatorer. Notera att Viasat 1-8 kanalerna inte har svenska kommentatorer så det är mer eller mindre ett uselt köp, enda skillnaden är att det är en Viasat logga i högra hörnet.
__________________
Senast redigerad av Cents4 2017-02-05 kl. 00:59.
2017-02-05, 01:21
  #1041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbuk
- PC, typ VLC eller annan klient - förslag?
- Någon box. Har AppleTV men den är lite stängd så jag funderar på Nvidia Shield.
ok välj Android då men spelar inte så stor roll du lär få en m3u fil, Nvidia Shield funkar men grovt overkill om du bara tänkt köra IPTV, då funkar valfri Android box för runt 500kr.
2017-02-05, 12:29
  #1042
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Tror du har missförstått det hela. Ska du ha Viasat 1-8 kanalerna så är det ett såkallat combo elite package som du ska köpa hos Camdserver, ganska dyr är den, 220€ för ett helt år. Det är de enda leverantörerna med dessa kanaler vad jag har sett.

Notera att Viasat 1-8 endast fungerar genom en dreambox då de inte lyckats att få in dom via IPTV för tillfället.

Så med andra ord är det inte värt pengarna i mina ögon. Som någon skrev innan. Köp ett vanligt IPTV abonnemang och kolla på valfri utländsk kanal med engelska kommentatorer. Notera att Viasat 1-8 kanalerna inte har svenska kommentatorer så det är mer eller mindre ett uselt köp, enda skillnaden är att det är en Viasat logga i högra hörnet.

Ja jag föredrar faktiskt dreambox, sen är alla de kanalerna i HD. Någon här skrev tidigare att det var SD.

175kr i månaden för alla kanaler på dreambox och även ha tillgång till IPTV-utbudet är ju inget att bråka om. Tvärtom, då cardsharing idag är mycket stabilare än ip tv.
2017-02-05, 12:39
  #1043
Medlem
redhotchilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Tror du har missförstått det hela. Ska du ha Viasat 1-8 kanalerna så är det ett såkallat combo elite package som du ska köpa hos Camdserver, ganska dyr är den, 220€ för ett helt år. Det är de enda leverantörerna med dessa kanaler vad jag har sett.

Notera att Viasat 1-8 endast fungerar genom en dreambox då de inte lyckats att få in dom via IPTV för tillfället.

Så med andra ord är det inte värt pengarna i mina ögon. Som någon skrev innan. Köp ett vanligt IPTV abonnemang och kolla på valfri utländsk kanal med engelska kommentatorer. Notera att Viasat 1-8 kanalerna inte har svenska kommentatorer så det är mer eller mindre ett uselt köp, enda skillnaden är att det är en Viasat logga i högra hörnet.

What? Menar du alltså att Viasat Sport Premium osv INTE fungerar via camdserver IPTV? 😯 Eller vad är Viasat 1-8 som du syftar på?
2017-02-05, 12:44
  #1044
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
What? Menar du alltså att Viasat Sport Premium osv INTE fungerar via camdserver IPTV? 😯 Eller vad är Viasat 1-8 som du syftar på?
Han menar viasat 1-8 pairade NHL kanaler.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback