Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-22, 21:13
  #3685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pson
Står ju rätt klart att de som inte når upp till utbetalningsgränsen aldrig kommer få se några pengar och att det antagligen var så man planerade redan från början. När väl norrbaggarna fått tillbaka merparten av sina miljoner lär de inte lägga 5 minuter på att se till så mer pengar drivs in så resten får tillbaka sitt.

Visa gärna varifrån du fått dessa uppgifter. Eftersom du troligen inte kan visa att det inte är annat än fantasier från din sida, tycker jag att du lika gärna kan behålla dina fantasier för dig själv och sluta spamma i denna tråd.
Citera
2016-12-23, 02:43
  #3686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Visa gärna varifrån du fått dessa uppgifter. Eftersom du troligen inte kan visa att det inte är annat än fantasier från din sida, tycker jag att du lika gärna kan behålla dina fantasier för dig själv och sluta spamma i denna tråd.
Cheeses! Snacka om att tända på alla cylindrar för ingenting...
Först och främst så är inte att skriva _ett_ inlägg om mina tankar kring hur jag tror saker och ting kommer sluta i den här soppan att spamma.
"Uppgifterna" har jag fått från alla mail och nyheter som kommit efter kraschen och sen kryddat det med den lite lätt tveksamma bakgrunden hos flera av dem som sitter bakom spakarna.
Men jag har gärna fel.
Citera
2016-12-23, 19:31
  #3687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pson
Cheeses! Snacka om att tända på alla cylindrar för ingenting...
Först och främst så är inte att skriva _ett_ inlägg om mina tankar kring hur jag tror saker och ting kommer sluta i den här soppan att spamma.
"Uppgifterna" har jag fått från alla mail och nyheter som kommit efter kraschen och sen kryddat det med den lite lätt tveksamma bakgrunden hos flera av dem som sitter bakom spakarna.
Men jag har gärna fel.

Norrmännen har uträttat mångfaldigt mer än de advokater som är konkursförvaltare än så länge.

Jag får uppfattningen att du klagar på fel personer. Skall man klaga på några är det folk i ledningen av företaget innan konkursen, samt kanske de konsulter som anlitades i andra länder. Programbuggar är bara förnamnet.
Citera
2017-02-03, 12:06
  #3688
Medlem
Någon som har fått Januaribetalningen som de sa skulle komma i mailet ifrån styrgruppen?
Citera
2017-02-03, 21:51
  #3689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtremeBadger
Någon som har fått Januaribetalningen som de sa skulle komma i mailet ifrån styrgruppen?

Ingenting, trots att jag angett ett nytt bankkonto i Handelsbanken som ska fungera för överföringar från Norge.
Citera
2017-02-06, 16:41
  #3690
Medlem
Dem brukar ligga 3-6 veckor efter utsatt datum så det gäller att ha is i magen.

Senaste rapporten från förra året var dock lovande när det kommer till hur bra det gått att samla in skulderna så jag hoppas på att få iaf 1 utbetalning i år.
Citera
2017-02-16, 17:40
  #3691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Dem brukar ligga 3-6 veckor efter utsatt datum så det gäller att ha is i magen.

Senaste rapporten från förra året var dock lovande när det kommer till hur bra det gått att samla in skulderna så jag hoppas på att få iaf 1 utbetalning i år.


Om man lånat pengar av trustbuddy 2012 eller 2013, måste man betala tillbaka trots att dem gått i konkurs eller kan det bli preskriberat?
Citera
2017-02-16, 22:56
  #3692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn92
Om man lånat pengar av trustbuddy 2012 eller 2013, måste man betala tillbaka trots att dem gått i konkurs eller kan det bli preskriberat?

Du äger skulden tills du återbetalat den. Skulden har sålts vidare till ett inkassobolag och du är betalningsskyldig.
Citera
2017-02-20, 08:00
  #3693
Medlem
Westridges avatar
Inte fått någonting än
Citera
2017-02-20, 18:43
  #3694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn92
Om man lånat pengar av trustbuddy 2012 eller 2013, måste man betala tillbaka trots att dem gått i konkurs eller kan det bli preskriberat?

Menar du att inget inkassobolag jagar dig för att få betalt för skulden? intressant....
Citera
2017-02-22, 19:39
  #3695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtremeBadger
Någon som har fått Januaribetalningen som de sa skulle komma i mailet ifrån styrgruppen?

Igår, 21 februari, kom det in pengar på mitt konto hos Skandiabanken.
Citera
2017-02-23, 11:51
  #3696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Igår, 21 februari, kom det in pengar på mitt konto hos Skandiabanken.

Det verkar som om Styringsgruppen nu fått överföringarna till Skandiabanken att fungera.
Jag fick också en inbetalning från Norge till mitt Skandiabankskonto, trots att jag ändrat mitt konto till ett Handelsbankskonto.

Glädjande att det kommer pengar från Styringsgruppen igen. Nu har jag fått igen knappt 50% av mitt i Trustbuddy insatta kapital (förlorad ränta ej inräknat).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback