Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-25, 10:30
  #325
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toru81
själv sugen på apple tv då en vän har, och att ha upplägget i form av appar i separat box, har kört chromecast och fungerar numera väldigt bra , men trevligt även kunna styra allt med bara fjärr,
på tal om det, testa nya till atv4 och under den korta stunden gillar jag inte styrplattan, bökar mej hellre fram med "klick" som med den gamla kontrollen, nån som vet om det går att använda atv3 kontroll på nya atv4 ?
Tvärt om för mig. Älskar toch-fjärren.
Citera
2016-12-25, 10:32
  #326
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDefence
Jag är inte så insatt i Apple TV 4, men har förstått att man kan ladda ner appar för att kolla på exempelvis Netflix.

Appar, exempelvis Netflix finns redan inbyggda i de flesta modernare TV idag.

Är det som skiljer ATV4 från en vanlig smarttv airplay, eller finns det fler fördelar?
Du behöver ingen TV till en Apple-TV, det räcker med en skärm i.e ingen TV licens.
Citera
2017-01-13, 15:18
  #327
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Fler som har märkt att svenska App Store på Apple TV inte funkar? Hjulet står bara och snurrar sen blir det vit skärm. Funkar utmärkt om jag loggar in via mitt amerikanska Itunes-konto och således kommer åt amerikanska App Store.
Citera
2017-01-13, 17:43
  #328
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Fler som har märkt att svenska App Store på Apple TV inte funkar? Hjulet står bara och snurrar sen blir det vit skärm. Funkar utmärkt om jag loggar in via mitt amerikanska Itunes-konto och således kommer åt amerikanska App Store.
Har nu resettat Apple TV:n men samma problem återstår, kan inte komma in på App Store där. Alla andra appar funkar fint. Ingen annan som upplever detta?
Citera
2017-01-13, 18:23
  #329
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har nu resettat Apple TV:n men samma problem återstår, kan inte komma in på App Store där. Alla andra appar funkar fint. Ingen annan som upplever detta?

Testade precis och inga problem här.
Citera
2017-01-13, 19:15
  #330
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Testade precis och inga problem här.
Gjorde en uppdatering (som jag trodde skedde automatiskt) och nu funkar det. Var nog där skon klämde!
Citera
2017-01-13, 20:55
  #331
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Gjorde en uppdatering (som jag trodde skedde automatiskt) och nu funkar det. Var nog där skon klämde!

Man kan ställa in att uppdateringar går på automatiskt, nånstans i inställningarna. Men även om inte den senaste uppdateringen är installerad så borde App Store funka. Nåja, ibland gör man något och sen funkar det, så är det i IT-världen
Citera
2017-01-14, 15:25
  #332
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Gjorde en uppdatering (som jag trodde skedde automatiskt) och nu funkar det. Var nog där skon klämde!

Japp för jag hade exakt samms problem. Märkligt stt den inte hittat uppdateringen sjölv
Citera
2017-01-17, 17:59
  #333
Medlem
omman köpt en apple Tv 4och den blir stulen, alltså själva enheten. varför syns den på mina enhetermen går varken att låsa elller göra nåt med? fett irriterande då den försvann i sommras under nåt mindra övervakande öga men vet ine när, å kunde därför inte upprätta anmälan heller. va ska man göra?
Citera
2017-02-01, 21:36
  #334
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Funderar på att köpa en Apple-Tv 4.. Men vilken version ska man välja? Vad sparar man på "minnet"? Klarar man sig med 32 lr är det bara dumsnålt?
Citera
2017-02-01, 23:07
  #335
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Funderar på att köpa en Apple-Tv 4.. Men vilken version ska man välja? Vad sparar man på "minnet"? Klarar man sig med 32 lr är det bara dumsnålt?
Det är väl appar i form av spel och sådant. Jag skulle då aldrig behöva mer lagring än 32.
Citera
2017-02-02, 18:19
  #336
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Det är väl appar i form av spel och sådant. Jag skulle då aldrig behöva mer lagring än 32.

Då klarar jag mig nog med 32gb

Tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback