Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-27, 20:29
  #877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Vissa har PM:at om svenska kanaler. Jag lägger ut lite som ändå täcker en bra bit på det som IPTVKING ger ut. Allt är inte i HD. Och ja, det förekommer lagg. Det är gratis som sagt. Om det inte fungerar för er, så har ni gjort något fel. Punkt. De flesta VIASAT sport kanalerna finns, men ej i HD.

Det finns en som heter Darkzide IPTV, den har ett fåtal svenska kanaler, de mesta är i danska.

Sedan finns LiveStreams Pro. Ladda först ner Shanis repository och lägg till den därifrån.

denna sidan kan ni ladda ner massor av listor. Konvertera alla till XML. Efter att ni har fixat LiveStreams Pro, högerklicka - Add Source, välj den XML filen som ni laddade ner, sedan döper ni om namnet till det som XML filen heter på KODI. Där kan ni sedan kolla på allt som den listan ger.

Här är den skandinaviska.

Det finns självklart olika listor, man väljer själv beroende på vilket lands kanaler man vill ha.

Vissa av dessa stängs ner. Man måste hela tiden vara uppdaterad. Jag har haft alla svenska kanaler när det kommer till CMORE och Viasat. Både i HD och ej. Men det händer ju att de försvinner och att man måste leta nytt.

Det bästa alternativet är ändå att köpa det som IPTVKING och RAPID och många andra ger. Det som de ger ut drömde folk om att få för 10-12 år sedan ändå. Köp en bra box och någon av deras utbud, så slipper ni lagg och hela tiden behöva leta nytt plus att man slipper vänta hela tiden mellan kanalbyte som tar tusen år med dessa addons på KODI. Dessutom sparar man sjukt mycket pengar för alla de tusentals kanalerna man får!

Jag har testat den skandinaviska listan i live streams pro. Ingen kanal funkar! Är listan gammal?
Jag får upp listan med kanalerna och det står och tuggar, men inget händer.
2017-01-27, 20:59
  #878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Jag har testat den skandinaviska listan i live streams pro. Ingen kanal funkar! Är listan gammal?
Jag får upp listan med kanalerna och det står och tuggar, men inget händer.

gör som tidigare nämnde, skaffa en tvip sbox (inte mag rent skit, har bytt ut tre mag boxar) och skaffa ett betal abonnemang istället så slipper du hela tiden hålla på med trasiga länkar.

jag hade själv mag box tidigare, när ja såg att iptvking slutade sälja dessa drog ja iväg ett mail och frågade och fick en ganska bra förklaring för dessa. de va något om att de e alldeles för många mag boxar som åker på retur och garantin är endast 30 dagar medan tvip har två år så de blev svårt för dom att hänga med. tvip är mycket stabilare än mag och undertexterna funkar perfekt, mag256 var ju förfärlig texten åkte över hela skärmen.

för er som funderar på box, visst låter magen som en fin enhet då den är så populär men den är populär för den var först ut på marknaden med sin stalker portal, tvip är mycket bättre. de kan säkert fler bekräfta.

sen var du skaffar abb ifrån är väl upp till dig men satsa på en tvip. du kan använda kanalerna på din dator om du skulle resa trots att leverantörerna säger nej.

knepet är att skaffa stalker addon till kodi och emulera din egna MAC adress från boxen så har du kanalerna på kodi också =) observera att efter portal adressen måste /index.html läggas till i stalker addon för att de ska funka exempelvis mag.portal.se/c/index.html

kör på grabbar och lycka till
2017-01-28, 00:16
  #879
Medlem
Någon som kan ge något svar? Har fått ett testkonto på Rapid. Jag kör Apple TV 4 och GSE smart iptv. De funkar att köra i ca 20 min sen går de inte längre att byta till någon annan kanal. Får unnable to connect to server.

Kan de var någon spärr från BBB min ISP eller ligger det i Apple TV eller Appen.

Någon som vet?
2017-01-28, 04:06
  #880
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipfiss
Någon som kan ge något svar? Har fått ett testkonto på Rapid. Jag kör Apple TV 4 och GSE smart iptv. De funkar att köra i ca 20 min sen går de inte längre att byta till någon annan kanal. Får unnable to connect to server.

Kan de var någon spärr från BBB min ISP eller ligger det i Apple TV eller Appen.

Någon som vet?

Det har inte funkat för mig heller under några timmar, kan inte ens starta deras add on.
2017-01-28, 06:07
  #881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
gör som tidigare nämnde, skaffa en tvip sbox (inte mag rent skit, har bytt ut tre mag boxar) och skaffa ett betal abonnemang istället så slipper du hela tiden hålla på med trasiga länkar.

jag hade själv mag box tidigare, när ja såg att iptvking slutade sälja dessa drog ja iväg ett mail och frågade och fick en ganska bra förklaring för dessa. de va något om att de e alldeles för många mag boxar som åker på retur och garantin är endast 30 dagar medan tvip har två år så de blev svårt för dom att hänga med. tvip är mycket stabilare än mag och undertexterna funkar perfekt, mag256 var ju förfärlig texten åkte över hela skärmen.

för er som funderar på box, visst låter magen som en fin enhet då den är så populär men den är populär för den var först ut på marknaden med sin stalker portal, tvip är mycket bättre. de kan säkert fler bekräfta.

sen var du skaffar abb ifrån är väl upp till dig men satsa på en tvip. du kan använda kanalerna på din dator om du skulle resa trots att leverantörerna säger nej.

knepet är att skaffa stalker addon till kodi och emulera din egna MAC adress från boxen så har du kanalerna på kodi också =) observera att efter portal adressen måste /index.html läggas till i stalker addon för att de ska funka exempelvis mag.portal.se/c/index.html

kör på grabbar och lycka till

har ingen box så jag är okunnig på det området. kan man välja att köra stalker eller android med kodi på denna box?
ska man välja stalker i så fall?
2017-01-28, 07:13
  #882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Det har inte funkat för mig heller under några timmar, kan inte ens starta deras add on.

Menar du i appen? Jag är ny på detta så dålig koll. Men kör jag igång vpn och testar i vlc så får jag först att de inte går sen kommer alla kanaler?

Så något skumt är det.
2017-01-28, 11:11
  #883
Medlem
hello!

Någon som testat htcmeme.wixsite.com programmet för att spela in program med iptvking ?
Funkar det ?
Mvh
2017-01-28, 11:19
  #884
Medlem
Sån här som använder dreambox till iptvking/rapid?
Har en 500hd liggandes hemma. Skulle det funka? och funkar epg då med?
2017-01-28, 11:31
  #885
Medlem
druttaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Är det någon här som har erfarenheter av http://www.camdserver.com/

Jag kör för närvarande ifrån camdserver.
IPTV
Alla Cmorekanalerna är med.

Stabil leverantör av tjänster..till Dreambox
Verkar lösa dom flesta problem som ibland dyker upp med
kodning,pairning etc
Tex Viasat HD har dom kört i flera år.

Men nu har jag gått över till deras IPTVservice,och
det verkar fungera lika excellent
2017-01-28, 11:40
  #886
Medlem
musttomtes avatar
Använder Kodi och IpTv king funkar lika bra på en Smart TV - Kan inte bli bättre, är även på resa och tar en titt på Amerika. Mtv är betydligt bättre där.

https://www.youtube.com/watch?v=7u7Hs25r6Ho


Trevlig helg
2017-01-28, 12:29
  #887
Medlem
redhotchilis avatar
Använder ni VPN för att skydda er om detta nu anses olagligt?

Eller är det bara att köra öppet?
2017-01-28, 14:05
  #888
Medlem
Testar Rapid IPTV nu, första gången jag kör IPTV. Herregud vad härligt att kunna se hela världens kanaler, även fast jag såklart mest håller mig till USA, Sverige och Storbrittanien. Fungerar hur bra som helst ju!

Det enda som är lite konstigt är att vissa kanaler inte fungerar ibland men då brukar jag bara skicka in ett mail till deras support så löser dom det ganska snabbt iaf.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback