Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-25, 22:06
  #853
Medlem
freddybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Någon som vet om det finns någon länk till något gratis program där man kan sortera kanalerna som man vill dvs plocka bort det man ej vill ha

Anteckningar.

Det är bara öppna .m3u-filen med valfri texteditor och sedan ta bort allt du inte vill ha.
2017-01-26, 01:47
  #854
Avstängd
Underutvecklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Fick teststream av en reseller..
VILKEN? Fattar du inte vad jag skriver? Vilken? Böj på det. Vilka? Fattar du inte att det är det som är intressant att veta för folk I den här tråden? Varför vill du att folk ska krusa för dig för att få fram en sådan enkel fråga?
2017-01-26, 04:58
  #855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
VILKEN? Fattar du inte vad jag skriver? Vilken? Böj på det. Vilka? Fattar du inte att det är det som är intressant att veta för folk I den här tråden? Varför vill du att folk ska krusa för dig för att få fram en sådan enkel fråga?

https://www.iptvking.me
Varsegod
2017-01-26, 16:58
  #856
Medlem
Poddes avatar
Nån som vet en sida likt livesoccertv.com men som listar vilka kanaler som visar KHL?
2017-01-26, 17:22
  #857
Medlem
Cents4s avatar
Är det någon här som har erfarenheter av http://www.camdserver.com/

Var i kontakt med deras kundtjänst och frågade om Cmore, han jag pratade med påstod att man redan har hittat en lösning för Cmore kanalerna och att dessa fungerar felfritt. Verkar som att de inte delar ut trials dock, han ville mest sälja och sa att jag kunde köpa ett månadsabonnemang för 20 euro så jag kunde se med "egna ögon" som han så fint uttryckte det.

Finner det väldigt konstigt att Rapid och IPTVKing inte har hittat en lösning än. Känns aningen oprofessionellt att man inte har en plan B när sådant sker. Blir nog att avvakta ett tag till.
2017-01-26, 18:31
  #858
Medlem
Seppo1337s avatar
Alltså vadfan. Jag drog hem 24h testet men för mig är det fullständigt oanvändbart. Jag sitter på typ 18-20 mbit men jag kan knappt starta en kanal (Svensk) för att det ska buffra så mycket. Vips så är den igång i 5 sekunder men sen måste det buffras igen. Är det verkligen så illa när man har 20 mbit?

Testat på datorn med kodi förövrigt.
2017-01-26, 18:39
  #859
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Alltså vadfan. Jag drog hem 24h testet men för mig är det fullständigt oanvändbart. Jag sitter på typ 18-20 mbit men jag kan knappt starta en kanal (Svensk) för att det ska buffra så mycket. Vips så är den igång i 5 sekunder men sen måste det buffras igen. Är det verkligen så illa när man har 20 mbit?

Testat på datorn med kodi förövrigt.

För SD material så ligger du på gränsen, för HD så har du för dålig lina, för det rekommenderas minst 30 Mbit.
Kör du med wifi? Gör du det så kör med en kabel istället. När jag gjorde det så försvann nästan all min buffring.
Sen kan du testa med VLC spelaren, kanske funkar bättre för dig?
2017-01-26, 18:45
  #860
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
För SD material så ligger du på gränsen, för HD så har du för dålig lina, för det rekommenderas minst 30 Mbit.
Kör du med wifi? Gör du det så kör med en kabel istället. När jag gjorde det så försvann nästan all min buffring.
Sen kan du testa med VLC spelaren, kanske funkar bättre för dig?
Tack. Har testat allt på WIFI hittills. Skall testa med kabel. Hur drar man igång det på VLC?
2017-01-26, 18:49
  #861
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Tack. Har testat allt på WIFI hittills. Skall testa med kabel. Hur drar man igång det på VLC?

Det kommer bli 1000 gånger bättre när du kör med kabel.
https://support.rapidiptv.net/hc/en-...C-Media-Player
2017-01-26, 18:53
  #862
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Det kommer bli 1000 gånger bättre när du kör med kabel.
https://support.rapidiptv.net/hc/en-...C-Media-Player
Sitter med kabel nu - får samma resultat på bredbandskollen samt samma problem med buffringen. Shit vad tråkigt.
2017-01-26, 19:00
  #863
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Sitter med kabel nu - får samma resultat på bredbandskollen samt samma problem med buffringen. Shit vad tråkigt.

Du laddar inte ner eller gör nått annat på datorn samtidigt? har du 3g/4g lina? en stabil fiber är absolut att rekommendera om du har möjlighet att skaffa det.
Pausa programmet en liten stund och se om det hjälper.

Citat:
Our IP TV streams use the latest H264 technology, offering the best compression and quality. The IPTV stream sizes are roughly around 8 Mbit. However when changing channels the H264 protocol may bounce higher slightly to begin showing the picture, this is why a 16 Mbit minimum internet connection speed is required, 30 Mbit for HD channels.
2017-01-26, 19:01
  #864
Medlem
Jag kör via wifi och har aldrig problem. Nu kör jag med iptvking och TVIP S Box och det snurrar på riktigt bra så varför alla snackar om att det inte går med wifi förstår jag inte.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback