2017-01-22, 03:46
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Tycker Rupert Friend som spelar Quinn spelade *sjukt* bra. Han sätter förvirrade junkie-personan klockrent. Självfallet blir det lite tradigt i längden men gissar att de vill bygga upp hans story arc så vi ska känna mer för honom när han tillslut klarnar till och hjälper Carrie avstyra nästa terroristattack. Kan det vara en trolig utgång för säsongen kanske?

Ganska sorgligt överlag att se en sån skicklig soldat som Quinn helt förstörd men också bra att författarna till serien inte gav honom ett snabbt tillfrisknande.. för orealistiskt.

(Nu S6-E1.)

Håller med, gillar Quinn en hel del.
Citera
2017-01-22, 23:22
Medlem
tuffkatts avatar
Så Carrie har gått och blivit vänsterliberal? Försvarar terrorister? Det blir intressant att se hur hennes roll i den här säsongen utvecklar sig.
Citera
2017-01-23, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Så Carrie har gått och blivit vänsterliberal? Försvarar terrorister? Det blir intressant att se hur hennes roll i den här säsongen utvecklar sig.

Ja, jag håller med. Sevärt med karaktärer som inte rullar på i samma stil i säsong efter säsong. Ser framemot att följa både Carries och Quinns utveckling.
Citera
2017-01-23, 23:22
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Nu S6-E2, massa kall vitt vin, snygg böna etc etc.
Citera
2017-01-23, 23:26
Medlem
freeriderXIIs avatar
Lite segt tempo på gott och ont, lite Keve Hjelm takt.

Citera
2017-01-23, 23:32
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Nonsens, Säsong S6, OK.
Citera
2017-01-24, 21:57
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Nonsens, Säsong S6, OK.

Saken är den att varje säsongstart så diskuteras detta. Det är blaha, dålig story etc men som varje säsong så lär även denna säsongen ta sig, ge det ett par avsnitt till.
Citera
2017-01-25, 18:08
Medlem
fernebos avatar
Får se om jag har det tålamodet. Avsnitt två startade jag tre gånger innan jag ens orkade fullfölja det. Jag har liksom inget emot drama och långsam uppbyggnad, men den här säsongsstarten är det mest träiga och stillastående jag sett på länge. Det finns ingen spänning eller nerv alls.

Jag ger serien en chans till, men om avsnitt tre inte tar fart ordentligt, så blir det sista avsnittet jag kommer att se av Homeland.

Har svårt att tro att det blir några fler säsonger.
Citera
2017-01-30, 20:27
Medlem
JustZlatans avatar
Jag kommer inte ihåg om jag såg förra avsnittet. Var det då han gick till en hora?
Citera
2017-01-30, 22:48
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Får se om jag har det tålamodet. Avsnitt två startade jag tre gånger innan jag ens orkade fullfölja det. Jag har liksom inget emot drama och långsam uppbyggnad, men den här säsongsstarten är det mest träiga och stillastående jag sett på länge. Det finns ingen spänning eller nerv alls.

Jag ger serien en chans till, men om avsnitt tre inte tar fart ordentligt, så blir det sista avsnittet jag kommer att se av Homeland.

Har svårt att tro att det blir några fler säsonger.
Ja, det var ju i alla fall ett lite hoppfullt avslut på avsnitt 3.

Serien behöver mer Quinn och mindre Adal.
Det blir annars lite väl mycket av konspirerande och för oss tittare dolda intriger. Adals karaktär har vi ju egentligen inte fått lära känna alls, och att bygga handlingar runt denna dimmiga figur med dennes okända planer gör att man tappar orienteringen och mest känner sig lite vilse.
Quinn är raka motsatsen, men han får kurera sig fort och göra sig mer användbar. Han är livsviktig för serien.
Citera
2017-01-30, 22:53
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Ja, det var ju i alla fall ett lite hoppfullt avslut på avsnitt 3.

Serien behöver mer Quinn och mindre Adal.
Det blir annars lite väl mycket av konspirerande och för oss tittare dolda intriger. Adals karaktär har vi ju egentligen inte fått lära känna alls, och att bygga handlingar runt denna dimmiga figur med dennes okända planer gör att man tappar orienteringen och mest känner sig lite vilse.
Quinn är raka motsatsen, men han får kurera sig fort och göra sig mer användbar. Han är livsviktig för serien.

Serien behöver en friskare Quinn! Inte en paranoid junkie.
Citera
2017-01-31, 17:04
Medlem
dovAkins avatar
Bra tredje avsnitt. Vette fan hur denna säsong ska spela ut sig känns lite som vad som helst kan ske.

Intressant när Saul pratade om Israel med kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in