Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-22, 19:39
  #817
Medlem
4thqtds avatar
Testar en 12h trial från http://king-iptv.net/ nu o kan konstatera att de har text på fler av de svenska kanalerna än iptvking har. Riktigt många sportkanaler o har inte upplevt lagg eller buffring den stunden jag testat. Använder kodi.
2017-01-22, 19:42
  #818
Medlem
Tjenare !
Tänkte beställa en box imorgon eller på tisdag och undrade vilken man ska välja.
funderar antingen på MAG 256 , TVIP S-Box v.410 eller AVOV TVOnline 4 IPTV vilken tror ni är bäst för att få ut mest av sitt iptv tittande ? är ganska ny på detta och försökt läsa lite men förstår inte riktigt skillnaden!

mvh
2017-01-22, 20:45
  #819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerTooth
Tjenare !
Tänkte beställa en box imorgon eller på tisdag och undrade vilken man ska välja.
funderar antingen på MAG 256 , TVIP S-Box v.410 eller AVOV TVOnline 4 IPTV vilken tror ni är bäst för att få ut mest av sitt iptv tittande ? är ganska ny på detta och försökt läsa lite men förstår inte riktigt skillnaden!

mvh



Har själv klurat på samma fråga länge nu. Alla jag talat med säger varken bu eller bä. Hälften säger Mag, hälften TVIP...


Samtidigt så kommer MAG (infomir) eller vad företaget heter från Polen ut med en helt ny generation boxar i Mars, MAG 351/352. Men är inte så sugen på att vänta så jag beställer nog en V.412 imorgon.


De som s-boxarn TVIP i Ryssland har också de mycket bättre boxar, V.415 och en 6xx serie, men de går ej att köpa någonstans.


Samtidigt som en liten liten liten skara säger Android box med Kodi.


Men alla man frågar, ingen säger varför eller vad som är bra. Så det är ett svårt val om man nu inte vill köpa en av varje.
2017-01-22, 20:53
  #820
Medlem
freddybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
Kör via smart-TV men hade velat kunna ta bort en massa kanaler som är ointressanta. Går inte det?

Box kanske är smidigare för frugan också? Hon vet ju knappt hur man startat smartTV-funktionerna så 😊

Du kan manuellt ändra i .m3u-filen som du lägger in i ditt IPTV-program. Och ta bort allt skit som inte behövs, fördelen med att ta bort direkt i filen är också att EPG:n inte behöver överarbeta och ladda ner till en massa kanaler som inte används.
2017-01-22, 21:27
  #821
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Testar en 12h trial från http://king-iptv.net/ nu o kan konstatera att de har text på fler av de svenska kanalerna än iptvking har. Riktigt många sportkanaler o har inte upplevt lagg eller buffring den stunden jag testat. Använder kodi.
Jag köpte det igår, men har fan inte lyckats få igång VOD NHL kanalerna eller några andra VOD sportkanaler lyckas du?
2017-01-22, 21:44
  #822
Medlem
Testade först iptvking - sen köpte jag från king-iptv.

Det som slår mig direkt är att EPG är mycket sämre. Osäker på om det är något jag gör fel, eller om det är deras listor som inte är uppdaterade.

iptvking har sorterat sina listor mycket bättre..

Förstår det som att jag kanske kan redigera m3u-filen, och se till att alla kanaler får samma ID som hos iptvking - sen bör jag kunna använda deras EPG?

Någon som har prövat? Har precis frågat support - får se om jag får svar.. Annars blir det iptvking om 3 månader. Hur är EPG på rapid? Kan någon ta screenshot?
2017-01-22, 21:51
  #823
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Jag köpte det igår, men har fan inte lyckats få igång VOD NHL kanalerna eller några andra VOD sportkanaler lyckas du?

Nej men vet inte om de matcherna som visas av rikstäckande kanaler visas som VOD.
2017-01-22, 21:52
  #824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Har bara en dum tv så jag vet inte hur det funkar, har du kollat länken jag postade där det står hur du kan redigera listan?
Själv kör jag med kodi och rapids egen app, när man startar upp appen så väljer man land så då slipper man alla israeliska och finska kanaler.



Du kan köpa direkt från rapid, men det går fortare och det är smidigare och billigare att köpa från en ÅF. Köper du från rapid så måste du skicka in en bild på ID och CC, köper du från ÅF så betalar du smidigt med paypal. Sen får du även support från ÅF.
Är det samma kvalité från alla ÅF`? var ju rätt kasst på viasat (fick trial från en annan snubbe)
2017-01-22, 22:14
  #825
Medlem
deadhead.s avatar
Vad använder ni för hårdvara när ni kollar på IPTV? Sitter här med en Dreambox men får fan inte till det via Kodi.
2017-01-22, 22:36
  #826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Vad använder ni för hårdvara när ni kollar på IPTV? Sitter här med en Dreambox men får fan inte till det via Kodi.

Kör på DreamBox,mag 254,samt Nvidia Shield

Snabbast och bäst Nvidia Shield med vlc
2017-01-22, 22:59
  #827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylie.J
Har själv klurat på samma fråga länge nu. Alla jag talat med säger varken bu eller bä. Hälften säger Mag, hälften TVIP...


Samtidigt så kommer MAG (infomir) eller vad företaget heter från Polen ut med en helt ny generation boxar i Mars, MAG 351/352. Men är inte så sugen på att vänta så jag beställer nog en V.412 imorgon.


De som s-boxarn TVIP i Ryssland har också de mycket bättre boxar, V.415 och en 6xx serie, men de går ej att köpa någonstans.


Samtidigt som en liten liten liten skara säger Android box med Kodi.


Men alla man frågar, ingen säger varför eller vad som är bra. Så det är ett svårt val om man nu inte vill köpa en av varje.

Okej , jo dom nya boxarna lär ju vara riktigt nice !
Dock sugen på att testa AVOV TVOnline 4 IPTV och köra kodi mot rapid ! tycker den är riktigt snygg om man jämnför med andra i samma prisklass och eftersom man har fruntimmer spelar det in haha
2017-01-23, 12:20
  #828
Medlem
Jäkligt dåligt att Viasat osv inte är i HD

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback