2017-01-21, 19:22
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
om det var en polis som blivit mördad !! då jävlar hade de lagt ner all tid och energi på att lösa det så snabbt det bara gick
Det är klart att det skulle bli mer personligt för dem om det var en polis. Men du kan vara övertygad om att polisens anhöriga inte skulle ljuga om varje detalj i utredningen. Även saker som med lätthet går att bevisa med teknisk bevisning.
Citera
2017-01-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Handlade Ahmed på egen hand eller är där någon som är jävligt orolig just nu?

Ahmed handlade inte på egen hand, det ska finnas 2 personer till som vart inblandade när narkotikan försvann.
Citera
2017-01-21, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zippoflo
Denna information kommer från folk med väldigt god insyn i Malmös undre värld.
Narkotika ska ha försvunnit vid en leverans och Ahmed ska haft ett finger med i det hela.

Jag tror personligen mer på detta än alla andra spekulationer varför han avrättades.
Nej-den undre världen skulle nog inte sippra- sådan information. DE skulle använda våld för att få fram vart leveransen gömts.
Men om en ung person jobbar extra vid sidan av gymnasiet/skola- med att dela ut tidningar,
jobba med loppis, det rimmar dåligt ihop med att ha fingrar i narkotikahandel.
Att vara inblandad med narkotikaleveranser -brukar betyda att dessa personer inte är alltför synliga
och skärpta att välja ett krävande gymnasieprogram.
Citera
2017-01-21, 19:41
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ahmed handlade inte på egen hand, det ska finnas 2 personer till som vart inblandade när narkotikan försvann.
Är det kompisar i samma ålder?
Citera
2017-01-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej-den undre världen skulle nog inte sippra- sådan information. DE skulle använda våld för att få fram vart leveransen gömts.
Men om en ung person jobbar extra vid sidan av gymnasiet/skola- med att dela ut tidningar,
jobba med loppis, det rimmar dåligt ihop med att ha fingrar i narkotikahandel.
Att vara inblandad med narkotikaleveranser -brukar betyda att dessa personer inte är alltför synliga
och skärpta att välja ett krävande gymnasieprogram.

Den undre världen är inte sluten, folk snackar! Jag har själv varit kriminell, hade då ett vanligt jobb i butik, hade ut ca 14-15 tusen. Men på kvällar/nätter så langa jag droger osv och gick alltid beväpnad. Min familj och vanliga kompisar visste inget om detta. Jag levde ett dubbelliv och mina andra kriminella kompisar och bekanta förstod inte varför jag hade ett vanligt jobb när jag tjänade bra med cash....
Jag gjorde detta för att ha en fasad och en vit inkomst.

Med detta vill jag ha sagt att det spelar ingen roll om han hade extra jobb.osv... Snabba cash lockar alltid.
Det var 2 personer till som vart inblandade, tror du att Ahmed eller dessa 2 hade polisanmält om dom fick stryk eller blev hotade. Dom har fått en skuld och en tid på sig att betala...
Citera
2017-01-21, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Är det kompisar i samma ålder?

Dom är 17 & 19
Citera
2017-01-21, 20:02
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Dom är 17 & 19
Tack för intressant information.

Det lär vara en dödsdom på dessa två också. Frågan är om det gör något om de går till polisen. En till dödsdom spelar liksom ingen roll.
Citera
2017-01-21, 20:17
Medlem
Citat:
Någon skrev på fb, man ska inte leka med palestinier, är det vad du oxå hört?
Citera
2017-01-21, 20:20
Medlem
Blir trött på att läsa att ni skriver så mycket skit om en död person som var helt oskyldig så därför säger jag nu sanningen. Detta var ett hedersmord. Mer än så behöver ni inte veta, grabben är 16 år och hade hela livet framför sig och ni sitter och skriver sånt?. Längtar till nån utav era barn får sitt huvud fullt utav bly, för precis så oskyldiga dom är så var Ahmed också det. Så ni som inte vet ett skit, sluta hitta på en massa för ni framstår bara som efterblivna idioter
Citera
2017-01-21, 20:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tydligen har det varit stor skillnad senaste veckan bara mot tidigare. Vi får se och hoppas, känns som en förändring är på gång.

Du verkar ändå lite desillusionerad.

Har du övergett raggarspåret?
Citera
2017-01-21, 20:24
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastakablar
Blir trött på att läsa att ni skriver så mycket skit om en död person som var helt oskyldig så därför säger jag nu sanningen. Detta var ett hedersmord. Mer än så behöver ni inte veta, grabben är 16 år och hade hela livet framför sig och ni sitter och skriver sånt?. Längtar till nån utav era barn får sitt huvud fullt utav bly, för precis så oskyldiga dom är så var Ahmed också det. Så ni som inte vet ett skit, sluta hitta på en massa för ni framstår bara som efterblivna idioter
Längtar du efter att barn blir fulla med bly?Inte snällt..
Citera
2017-01-21, 20:25
Medlem
reisling73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Framtiden och hoppet får utvisa vad som sker, men kan se att viss förändring redan börjat!
Och polisens operationer du snackar om kan du glömma påverkan kommer inifrån inte utifrån.
Höll visst inte så länge...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LRRQq/skjutning-i-malmo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in