30 429 besökare online
1 074 782 medlemmar • 56 283 197 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Programvara: Windows
Svara på ämne
Ämnesverktyg
beeo
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av 1FF
Googla istället på - refresh install W7.

Vilket är problemet?

Tack, W7 startar inte och kan inte reparera sig själv. För tillfället befinner jag mig i ett DOS fönster x:/windows/ och försöker lokalisera KB 976932 som tydligen ska vara SP1 för att ta ta bort den. Se ovan.

Har förresten läst metervis av olika förslag, googlat och testat nästan hela helgen Har dock fastnat för ett tips att ta bort SP1.

1FF
Medlem
1FFs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av beeo
Tack, W7 startar inte och kan inte reparera sig själv. För tillfället befinner jag mig i ett DOS fönster x:/windows/ och försöker lokalisera KB 976932 som tydligen ska vara SP1 för att ta ta bort den. Se ovan.

Har förresten läst metervis av olika förslag, googlat och testat nästan hela helgen Har dock fastnat för ett tips att ta bort SP1.

Har du provat att komma åt att köra sfc /scannow?

Varför skulle borttagandet av sp1 lösa problemet?

beeo
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av 1FF
Har du provat att komma åt att köra sfc /scannow?

Ja jag har kört sfc/scannow men får svaret att system repair pending. Tog bort filen pending.* Windows och körde med svaret att resource protection did not find any integrity violations.

Citat:
Varför skulle borttagandet av sp1 lösa problemet?

Ja, enligt en sida som jag just nu inte hittar så kan man således köra en update och på så sätt reparera W7? Vet ej om det fungerar, än!

1FF
Medlem
1FFs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av beeo
Ja jag har kört sfc/scannow men får svaret att system repair pending. Tog bort filen pending.* Windows och körde med svaret att resource protection did not find any integrity violations.

Ja, enligt en sida som jag just nu inte hittar så kan man således köra en update och på så sätt reparera W7? Vet ej om det fungerar, än!

Om sfc inte hittar något så är det troligen inget fel på Os`et utan något annat problem. Men bara troligen.

Ok jag fattar. Det går ju att köra "w.update" på många andra olika sätt ändå.
Jag skulle hellre först prova med en refresh/repair install av W7.

Prova med en reparation via en W7 repair disc.

Sweeper80
Medlem
Sweeper80s avatar
När man stoppar i en DVD-skiva i driven, visst var det så att man kunde trycka på en knappkombination för att den bara ska åka in och inte börja spinna alls?

Tack!

Svara på ämne
Svara Topp Dela