Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 17:33
  #4513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Googla istället på - refresh install W7.

Vilket är problemet?

Tack, W7 startar inte och kan inte reparera sig själv. För tillfället befinner jag mig i ett DOS fönster x:/windows/ och försöker lokalisera KB 976932 som tydligen ska vara SP1 för att ta ta bort den. Se ovan.

Har förresten läst metervis av olika förslag, googlat och testat nästan hela helgen Har dock fastnat för ett tips att ta bort SP1.
Citera
2017-01-15, 17:41
  #4514
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beeo
Tack, W7 startar inte och kan inte reparera sig själv. För tillfället befinner jag mig i ett DOS fönster x:/windows/ och försöker lokalisera KB 976932 som tydligen ska vara SP1 för att ta ta bort den. Se ovan.

Har förresten läst metervis av olika förslag, googlat och testat nästan hela helgen Har dock fastnat för ett tips att ta bort SP1.


Har du provat att komma åt att köra sfc /scannow?

Varför skulle borttagandet av sp1 lösa problemet?
Citera
2017-01-15, 19:04
  #4515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har du provat att komma åt att köra sfc /scannow?


Ja jag har kört sfc/scannow men får svaret att system repair pending. Tog bort filen pending.* Windows och körde med svaret att resource protection did not find any integrity violations.

Citat:
Varför skulle borttagandet av sp1 lösa problemet?

Ja, enligt en sida som jag just nu inte hittar så kan man således köra en update och på så sätt reparera W7? Vet ej om det fungerar, än!
Citera
2017-01-15, 19:15
  #4516
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beeo
Ja jag har kört sfc/scannow men får svaret att system repair pending. Tog bort filen pending.* Windows och körde med svaret att resource protection did not find any integrity violations.



Ja, enligt en sida som jag just nu inte hittar så kan man således köra en update och på så sätt reparera W7? Vet ej om det fungerar, än!


Om sfc inte hittar något så är det troligen inget fel på Os`et utan något annat problem. Men bara troligen.

Ok jag fattar. Det går ju att köra "w.update" på många andra olika sätt ändå.
Jag skulle hellre först prova med en refresh/repair install av W7.

Prova med en reparation via en W7 repair disc.
Citera
2017-01-21, 10:22
  #4517
Medlem
Sweeper80s avatar
När man stoppar i en DVD-skiva i driven, visst var det så att man kunde trycka på en knappkombination för att den bara ska åka in och inte börja spinna alls?

Tack!
Citera
2017-01-22, 10:57
  #4518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
När man stoppar i en DVD-skiva i driven, visst var det så att man kunde trycka på en knappkombination för att den bara ska åka in och inte börja spinna alls?


Tryck o håll Ned SHIFT.
Citera
2017-02-04, 04:17
  #4519
Medlem
Hej.

Mitt dator-ljud försvann efter en ”kritisk uppdatering” som installerades utan mitt godkännande eller min vetskap…
Felkod 19.

Så, frågan är.. hur fixar jag ljudet??

Finns inget val att välja som ljuduppspelningsenhet. Eller:
"Det finns ingen enhet för ljuduppspelning installerad"
Har 7st fel i "Enhetshanteraren -> Ljud-, Video-, Spelenheter".
Och har aldrig sett dom 6st andra innan, bara funnits: "High Definition Audio Device".
Och standardljud 2.0, som nu försvunnit.

Tog även en bild för vad den "kritiska uppdateringen" gjort med ljudenheterna:
http://imgbox.com/6bwbqM3F

Jag VET att "kritiska uppdateringar" ÄR felet. För gör jag en återställning INNAN denna uppdateringen, fungerar ljudet igen.
Men den bara installerar sig själv efteråt ändå, och felet återuppstår…

Någon som vet hur man TAR BORT/SPÄRRAR att datorn kan installera "kritiska uppdateringar", överhuvudtaget???
"Windows Uppdate" är avstängt sedan år tillbaka, då en annan uppdatering fick datorn att bara starta om, och om, och om, helatiden…
Men ändå fel.
Typ "Win Updates Disabler”..

- Datorn är ett hopkok från lokalt dataföretag.
- Stationär dator.
- Windows 7 Home Premium, 64bit, SP1
- Ett antal år gammal, minst 4år.
- Ljudkortet heter tydligen: ”Gigabyte GA-G41MT-ES2L (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2DDR3 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
- Även ett eget, optiskt uttag, som verkar heta: ”Realtek ALC887 @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]

Hittat drivar till dom, förhoppningsvis rätt… och ska pröva med dom.

- Har startat om 15-20ggr.
- Uppdatera drivern ett div. ggr. (men den "har redan nyaste driver-version")
- Använt datorns felsökare ett div. ggr. (finns fel, men kan varken åtgärda eller specificera felet)
- Sökt maskinvaruförändringar

Hittade en ”Reparationsskiva” jag gjorde för några år sen, ska prova den med.
Nej till - (FB) Hantera Windows updates - ÄVEN på W10! (/Mod)


Om du behöver mer info om datorn, och programvaran, så har jag ett raderat ämnen som nöt-moderator’n gjorde utan anledning… där finns iaf mycket:
(FB) Allt ljud borta p.g.a. en "kritisk uppdatering" i win7.. Går fixa/inställa tillbaka?

För vad är det som gör att det blir såhär, och hur tar jag bort uppdateringen/möjligheten så jag kommer tillbaka som det var innan??


Jag behöver verkligen hjälp.. så kan du någon ledtråd så..
Tack på förhand.
Citera
2017-02-04, 07:33
  #4520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mats1984
Mitt dator-ljud försvann efter en ”kritisk uppdatering” som installerades utan mitt godkännande eller min vetskap…

Avinstallera alla Ljudenheter genom att Högerklicka på var o en i Enhetshanteraren ( >>DenHärDatorn>Högerklick>Hantera) och välj Ta Bort, ta då bort även själva Drivrutinen, det brukar den fråga om.

Gör detta på samtliga Ljud-enheter du nu har i Enhetshanteraren.

Innan du startar om så stänger du av att Win7 ska uppdatera Drivrutiner.

http://www.thewindowsclub.com/stop-w...-automatically

>>DenHärDatorn>Högerklick>Egenskaper>Fliken Hårdvara.

Du kan ju även stänga av Windows Update i Services, dubbelklicka på den Servicen och Stoppa den, och ställ den sen på Disabled.

Sen startar du om datorn, och svarar då NEJ på frågan om Win7 ska Uppdatera de Drivrutiner du just tog bort, och sen installerar du istället de Drivrutiner du hämtat från Ljudkorts-tillverkarens egen webbsida. Jag förutsätter du hämtat en körbar fil, alltså en .exe fil.
Får du ingen fråga så installera då ändå de nya Drivrutinerna du hämtat.

Starta sen om igen, och allt fungerar (förhoppningsvis ...).
__________________
Senast redigerad av ubbelubbe 2017-02-04 kl. 07:40.
Citera
2017-02-04, 08:07
  #4521
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats1984
Hej.

Mitt dator-ljud försvann efter en ”kritisk uppdatering” som installerades utan mitt godkännande eller min vetskap…
Felkod 19.

Så, frågan är.. hur fixar jag ljudet??

Finns inget val att välja som ljuduppspelningsenhet. Eller:
"Det finns ingen enhet för ljuduppspelning installerad"
Har 7st fel i "Enhetshanteraren -> Ljud-, Video-, Spelenheter".
Och har aldrig sett dom 6st andra innan, bara funnits: "High Definition Audio Device".
Och standardljud 2.0, som nu försvunnit.

Tog även en bild för vad den "kritiska uppdateringen" gjort med ljudenheterna:
http://imgbox.com/6bwbqM3F

Jag VET att "kritiska uppdateringar" ÄR felet. För gör jag en återställning INNAN denna uppdateringen, fungerar ljudet igen.
Men den bara installerar sig själv efteråt ändå, och felet återuppstår…

Någon som vet hur man TAR BORT/SPÄRRAR att datorn kan installera "kritiska uppdateringar", överhuvudtaget???
"Windows Uppdate" är avstängt sedan år tillbaka, då en annan uppdatering fick datorn att bara starta om, och om, och om, helatiden…
Men ändå fel.
Typ "Win Updates Disabler”..

- Datorn är ett hopkok från lokalt dataföretag.
- Stationär dator.
- Windows 7 Home Premium, 64bit, SP1
- Ett antal år gammal, minst 4år.
- Ljudkortet heter tydligen: ”Gigabyte GA-G41MT-ES2L (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2DDR3 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
- Även ett eget, optiskt uttag, som verkar heta: ”Realtek ALC887 @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]

Hittat drivar till dom, förhoppningsvis rätt… och ska pröva med dom.

- Har startat om 15-20ggr.
- Uppdatera drivern ett div. ggr. (men den "har redan nyaste driver-version")
- Använt datorns felsökare ett div. ggr. (finns fel, men kan varken åtgärda eller specificera felet)
- Sökt maskinvaruförändringar

Hittade en ”Reparationsskiva” jag gjorde för några år sen, ska prova den med.
Nej till - (FB) Hantera Windows updates - ÄVEN på W10! (/Mod)


Om du behöver mer info om datorn, och programvaran, så har jag ett raderat ämnen som nöt-moderator’n gjorde utan anledning… där finns iaf mycket:
(FB) Allt ljud borta p.g.a. en "kritisk uppdatering" i win7.. Går fixa/inställa tillbaka?

För vad är det som gör att det blir såhär, och hur tar jag bort uppdateringen/möjligheten så jag kommer tillbaka som det var innan??


Jag behöver verkligen hjälp.. så kan du någon ledtråd så..
Tack på förhand.

Installera det här - http://www.sordum.org/9470/windows-update-blocker-v1-0/.
Återställ och aktivera Wub efteråt så ska problemet vara fixat.
Citera
2017-02-04, 11:58
  #4522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Installera det här - http://www.sordum.org/9470/windows-update-blocker-v1-0/.
Återställ och aktivera Wub efteråt så ska problemet vara fixat.

Varför rekommenderar du ett prg som är avsett för Windows 10?

Den här tråden, och det TS vill, handlar ju om Win7.
Citera
2017-02-04, 12:15
  #4523
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
Varför rekommenderar du ett prg som är avsett för Windows 10?

Den här tråden, och det TS vill, handlar ju om Win7.
Citat:
Supported operating systems: Windows 10, Windows 8.1 , Windows 8 , Windows 7 , Windos Vista ,Windows XP (32\64-bit)
.
Citera
2017-02-04, 12:41
  #4524
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe

Varför rekommenderar du ett prg som är avsett för Windows 10?

Den här tråden, och det TS vill, handlar ju om Win7.



Citat:
Citat:

Supported operating systems: Windows 10, Windows 8.1 , Windows 8 , Windows 7 , Windos Vista ,Windows XP (32\64-bit)



Tack - S.Y-Sophie


Frågor på det?...ubbelubbe.
__________________
Senast redigerad av 1FF 2017-02-04 kl. 12:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback