Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-20, 14:32
  #9145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Kan meddela att 'gå full Arnstad'numera är vedertaget begrepp på twitter.

Har senaste tiden sett flera stora välkända skribenter använda uttrycket.

Trist, med tanke på att "gå full" betyder att vandra i onyktert tillstånd på svenska. bara ännu ett sätt för etablissemanget att hjärntvätta svenskarna till att överge sin kultur, sitt språk, sina rötter och sina rättigheter.

Det här är ännu en anledning till att jag inte kommer överens med andra nationalister. De påstår att de vill ha ett svenskt Sverige, men hoppar på amerikaniseringståget lika mycket som vänstern gör.
Citera
2017-01-20, 16:37
  #9146
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Trist, med tanke på att "gå full" betyder att vandra i onyktert tillstånd på svenska. bara ännu ett sätt för etablissemanget att hjärntvätta svenskarna till att överge sin kultur, sitt språk, sina rötter och sina rättigheter.

Det här är ännu en anledning till att jag inte kommer överens med andra nationalister. De påstår att de vill ha ett svenskt Sverige, men hoppar på amerikaniseringståget lika mycket som vänstern gör.
Nja så ska inte begreppet ses.Undertonen är att man påhejad kör på med sitt förvridna verbala snack.Utan att reflektera över andra aspekter än den man själv har i huvudet.Lite faktarensad information.Att vara övertygad man själv sitter inne med hela sanningen.
Citera
2017-01-20, 16:47
  #9147
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
"Luke! Don't underestimate the dark side!"

Varför kommer jag att tänka på den melodramatiska scenen i Star Wars Episode III: Revenge of the Sith, när senator Padmé Amidala resignerat utbrister "so this is how democracy dies, with thunderous applauds"?

Det, mina vänner, är vad Arnstad fruktar. Ett ont galaktiskt imperie!

Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
I Arnes sjuka sinnevärld är väl Det Mörka Hotet (ja, pun intended!) att SD bygger en Dödsstjärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Skrattade högt åt tanken att Arne nojar över SD:are i rymden. Sedan kollade jag hans Twitter-konto ( har inte sett det förut) och förstår att han är seriös med att SD:are är nazister, orcher och stormtroopers i kombination. Herregud.
Det här är en episk flashbacktråd som bara blir roligare eftersom åren går!

Jag kommer ihåg att kring premiären av The Force Awakens, lade Henrik Skywalker
upp bilder på facebook där han gjorde jedi-poser. Ingen vacker syn med hans
köttiga kroppshydda och stirrande blick.

Skulle kunna tänka mig att han är såpass vrickad att han skulle kunna börja bekänna
sig till religionen "Jedi". Det finns tydligen en sådan. I så fall måste han dock göra
avkall på sin tuffa ateistimage som han odlar. För "religion är för idioter" enligt
vetenskapsmannen Henrik.
Citera
2017-01-21, 00:51
  #9148
Medlem
20 tidiga varningstecken på att man drabbats av en psykos: http://adhd-npf.com/psykos-varningstecken/

Henke har offentligt uppvisat 6 av symptomen. Jag vet inte hur många som krävs för att få en diagnos, men man ska även betänka att alla symptom inte syns utifrån, särskilt inte för de utav oss som aldrig träffar Henke i verkligheten.

Henkes symptom är:

– Tror att kompisar arbetskamrater eller folk i närheten, vill dig illa eller vill bli av med dig.
Ser fascism/nazism/rasism/våldsbrottslingar hos varenda kollega som inte bekräftar hans världsbild. Nu senast Katerina Janouch, som han tror kommer skjuta någon.

– Känner att du kan läsa andras tankar eller att dina blir lästa.
Henke tror sig veta vad hans meningsmotståndare tänker, och vad de planerar mot honom och resten av de goda.

– Du vill vara i din inre värld, och slutar med medicineringen.
Huruvida Henke har erbjudits medicin vet jag inte, men att han är insnöad i sin fantasivärld med historiska konflikter som han tror sker i nutid är uppenbart. Lägg därtill hans ständiga hänvisningar till sci-fi -och fantasyfilmer som uppbackning för hans politiska analyser, samt att han citerade filmer i icke-debatten mot Vávra Suk.

– Får vanföreställningar om att du har en stor uppgift eller är berömd.
Europas trygghet hänger på att vi låter Henke göra det han gör.

– tycker att du har helt unika egenskaper som andra saknar.
Som sagt - utan Henke blir det kokta fläsket stekt. Ingen ser hotet lika tydligt som Henke.

– Ökade svårigheter att hantera vardagen praktiskt såväl som i att kommunicera med omvärlden i praktiken.
Senaste exemplet var icke-debatten mot Vávra Suk. Henke trodde sig höra argument och förnekelser från Suk, som Suk aldrig hade sagt, och hade svårt att kommunicera rakt med Cecilia Gralde när hon ställde frågor till honom.
Citera
2017-01-21, 01:10
  #9149
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
20 tidiga varningstecken på att man drabbats av en psykos: http://adhd-npf.com/psykos-varningstecken/

Henke har offentligt uppvisat 6 av symptomen. Jag vet inte hur många som krävs för att få en diagnos, men man ska även betänka att alla symptom inte syns utifrån, särskilt inte för de utav oss som aldrig träffar Henke i verkligheten.
Du får tänka på att han försörjer sig på detta. Så han lär överdriva en del medvetet också, säga saker han vet är fel, och även medvetet undvika debatter han förstår att han inte kan vinna.

Men bara det faktum att han valt denna försörjning tyder ju på att han har något fel som gör att han inte klarar ett vanligt jobb. Att inte förstå att lögnen om examen skulle bli genomskådad är också en varningsklocka.
Citera
2017-01-21, 02:45
  #9150
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
För "religion är för idioter" enligt
vetenskapsmannen Henrik.
Har du källa på det?
Tidigare i tråden uppgav han ju att han var muslim.
Citera
2017-01-21, 08:25
  #9151
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmumrik50
Har du källa på det?
Tidigare i tråden uppgav han ju att han var muslim.
Efter ett "terrordåd" mot muslimer i Sverige sade han högtidligt: #jag är muslim
"-Idag står jag solidarisk med mina muslimska systrar och bröder"

Då frågade någon tvättäkta muslim honom, på twitter, om Arnstad var muslim, varvid
idioten säger: "-Nej jag är ateist"..

Muslimer tror ju som bekant på Gud, vilket gör Arnstads uttalande till en förolämpning
mot alla muslimer. Men det är han alldeles för dum för att fatta.
Citera
2017-01-22, 08:45
  #9152
Medlem
Apropå Henkes fascination för påhittade världar och fantasy: Harry Potter inte att förglömma. En riktig arnstadklassiker var när han som inbjuden expert i SVT:s morgonsoffa hävdade att "vi står inför en "Harry Potter-situation: Är Voldemort tillbaka eller är Voldemort inte tillbaka?" Ämnet var förstås "fascistiska" SD. (Mot slutet av klippet.)

https://www.youtube.com/watch?v=08eZG7FYMrA

Det här var ungefär samtidigt som Löfven kallade SD nyfascistiskt med hänvisning till Arnstad. Det hade varit ganska festligt om vår käre statsminister börjat dilla om Voldemort och Harry Potter också.

Arnstad har dessutom kallat Breivik "en norsk motsvarighet till Harry Potter-böckernas Voldemort, en personifiering av ondskan vars namn icke får nämnas i det offentliga samtalet".

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Vi har redan börjat se en ungersk utveckling i Norge, där demokratin naggas i kanten bit för bit.

[---] Breivik framstår som en norsk motsvarighet till Harry Potter-böckernas Voldemort, en personifiering av ondskan vars namn icke får nämnas i det offentliga samtalet. Då kommer censurens saxar fram.

Vårt grannland i väst är på god väg in i tystnaden. Breivik kan tryggt fortsätta le inne i sitt fängelse, för än så länge verkar allt gå som han vill i konungariket Norge.
http://www.hd.se/2013-12-08/det-tysta-landet
Citera
2017-01-22, 13:12
  #9153
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Skulle kunna tänka mig att han är såpass vrickad att han skulle kunna börja bekänna
sig till religionen "Jedi". Det finns tydligen en sådan. I så fall måste han dock göra
avkall på sin tuffa ateistimage som han odlar. För "religion är för idioter" enligt
vetenskapsmannen Henrik.
Skulle inte förvåna mig om han konverterar till islam, sån stor apologet som han är.
Citera
2017-01-22, 22:58
  #9154
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Leta upp Älskade fascism på Google Books och sök "Tolkien" eller "Sagan om Ringen" så får du se!
Ok, den här sade ju en del:
http://www.gp.se/n%C3%B6je/henrik-ar...scism-1.526067
Men jag skulle gärna ha citat ur boken.
Citera
2017-01-22, 23:23
  #9155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Ok, den här sade ju en del:
http://www.gp.se/n%C3%B6je/henrik-ar...scism-1.526067
Men jag skulle gärna ha citat ur boken.
Det går tyvärr inte att kopiera från Google Books (såvitt jag vet i alla fall) och jag är för lat för att skriva av för hand. Leta efter "Älskade fascism" med din sökmotor så hittar du den snart (testa Fler - Böcker i menyn). Sedan kan du göra sökningar i själva boken. Annars får du helt enkelt knata iväg till biblioteket.
Citera
2017-01-23, 00:14
  #9156
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Hemskt med Trump. Men det kunde vara värre. Det kunde vara SD.

Arne gillar Trump innerst inne

https://mobile.twitter.com/arnstad/s...89548506841088
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback