Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-20, 20:03
  #433
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Bland annat avfärdar de att pensionärer inte har råd att äta. Men i somras gjorde ett reportage:

Pensionärer har inte råd att köpa mat
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...d-att-kopa-mat

SVT gör samma misstag som många andra gör. Hamnar man i skiten; stå still. Den här faktan lär ju kollas upp och granskas och sedan ställa svt till svar eftersom man har fel och dessutom hänger ut en person. Låt vara att hon är offentlig men nu börjar det bli löjligt när både statsministern och public service kommenterar Janouchgate. Om hennes uppgifter stämmer blir den här affären större eftersom då handlar det om att staten vilseleder medborgarna till fördel för ett visst skrå inom etablissemanget.
Är det det enda hon har fel i?
Citera
2017-01-20, 20:24
  #434
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Stackars journalister som måste gå igenom vartenda fakta.
http://www.svt.se/kultur/medier/sant...nouch-debatten

I parallelltråden på I&I granskas SVT:s så kallade faktagranskning.

(FB) Katerina Janouch hårt kritiserad av PK media efter intervju i tjeckisk media
Citera
2017-01-20, 21:02
  #435
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Bland annat avfärdar de att pensionärer inte har råd att äta. Men i somras gjorde ett reportage:

Pensionärer har inte råd att köpa mat
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...d-att-kopa-mat

SVT gör samma misstag som många andra gör. Hamnar man i skiten; stå still. Den här faktan lär ju kollas upp och granskas och sedan ställa svt till svar eftersom man har fel och dessutom hänger ut en person. Låt vara att hon är offentlig men nu börjar det bli löjligt när både statsministern och public service kommenterar Janouchgate. Om hennes uppgifter stämmer blir den här affären större eftersom då handlar det om att staten vilseleder medborgarna till fördel för ett visst skrå inom etablissemanget.


Haha. Utmarkt. Vi har kommit till det stadiet i Sverige att vi litar mer pa vad vi faktiskt ser, hor, upplever an vad nagon statsunderordnad forskare eller BRA kommit fram till i nagra berakningar. "Rinkeby ar jatte sakert for de har endast haft 1.9 mord i mars manad ..." eller "enligt vara berakningar har endast var 3e polisbil blivit beskjuten, stenad eller jagad ut ur omradet i fraga, for att vara ett sk utanforskapssamhalle maste varannan bil bli utsatt sa Janousch har fel".

Media far det allt svarare att balansera sina politiska standpunkter och samtidigt salja sina tidningar.
__________________
Senast redigerad av Rackabajsare 2017-01-20 kl. 21:04.
Citera
2017-01-20, 21:15
  #436
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Är det det enda hon har fel i?

Hon har inte fel i det heller. Der är SVT som ljuger.
Citera
2017-01-20, 21:33
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Är det det enda hon har fel i?

Nä. Att allt fler svenskar beväpnar sig och lär sig skjuta för att de känner sig otrygga, stämmer inte enligt polisen.
Om otryggheten ökat eller inte, det beror på vad man jämför med. Otryggheten var högre för tio år sen men något lägre förra året.
Janouch är en dramaqueen.
Citera
2017-01-20, 21:35
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Bor hon i Rosengård eller?

Hon bor väl i Vasastan, i Stockholm.
Citera
2017-01-20, 21:58
  #439
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Bland annat avfärdar de att pensionärer inte har råd att äta. Men i somras gjorde ett reportage:

Pensionärer har inte råd att köpa mat
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...d-att-kopa-mat
För att "ha råd att äta" räcker det inte med att ha pengar, man måste kunna sköta sin ekonomi också. Besparingar i äldrevården gör att många äldre idag bor kvar hemma trots att de börjat visa tecken på demens. De är helt chanslösa när telefonförsäljare ringer och vill lura på dem skit. Tycker numera det är obehagligt att handla i köpcentret pga gatusäljarna som ropar till folk. Aldrig att en ung människa stannar, utan det är bara gamlingar som blir pålurade dyra abonnemang.

Jag tror knappt jag hört demensaspekten tas upp alls när det gäller fattigpensionärer. Det verkar bara handla om att alternativmedia tycker att invandringen sänker pensionerna medan MSM premierar de berömda "pensionsräddarna". Men tar man det ett steg längre så är bristande demensvård en konsekvens av ökade samhällskostnader.
Citera
2017-01-20, 22:21
  #440
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasson
För att "ha råd att äta" räcker det inte med att ha pengar, man måste kunna sköta sin ekonomi också. Besparingar i äldrevården gör att många äldre idag bor kvar hemma trots att de börjat visa tecken på demens. De är helt chanslösa när telefonförsäljare ringer och vill lura på dem skit. Tycker numera det är obehagligt att handla i köpcentret pga gatusäljarna som ropar till folk. Aldrig att en ung människa stannar, utan det är bara gamlingar som blir pålurade dyra abonnemang.

Jag tror knappt jag hört demensaspekten tas upp alls när det gäller fattigpensionärer. Det verkar bara handla om att alternativmedia tycker att invandringen sänker pensionerna medan MSM premierar de berömda "pensionsräddarna". Men tar man det ett steg längre så är bristande demensvård en konsekvens av ökade samhällskostnader.


Sjalvklart. I politiken handlar allt om prioriteringar.. Att svenska politiker prioterar manga andra saker fore det som en valdigt stor del av folket anser som viktigare visar varfor det ar ett sadan missnoje i landet.
__________________
Senast redigerad av Rackabajsare 2017-01-20 kl. 22:29.
Citera
2017-01-21, 10:20
  #441
Medlem
David Eberhard tar ut svängarna rejält i GP. Härligt att läsa!

Citat:
Andelen tjeckisktalande människor i kulturvänstern förefaller öka med flera tusen procent inom någon timme efter Janouch intervju. Indignationen är så tät att den kan inandas. Får man verkligen tala illa om Sverige? Det bästa landet på jorden. Det måste vara rasism att göra så!

Dagens Nyheter är på krigsstigen, men det är inte makthavare de granskar. Inte heller orättvisorna i samhället. Nej, sådant är så 1900-tal. Det är inte problematiskt för DN Kultur att det sker återkommande stenkastning mot blåljuspersonal i förorter. DN Kultur kallar istället Expressens ledarsida för alarmistisk eftersom Expressen problematiserar ungdomars radikalisering och rekrytering till kriminella gäng. Expressen har också haft mage att skriva om antastade kvinnor på badhus och svårigheter att få ut brev eftersom posten inte vågar köra till vissa platser. Enligt DN Kultur ska sådant tystas. Allt är bra i Sverige, hela tiden, överallt.

När sen någon har mage att utomlands förstöra den fina bilden av Sverige - då är måttet rågat. Då gäller det att sätta ner foten i sandlådan! Då ringer man snabbt till Janouch förlag och kräver ett avståndstagande. Och det får man - från en förläggare som gärna ger ut böcker av folk som under lång tid fått betalt av KGB.

[---] Humorn i sandlådan växer. Spritt språngande naken blir kejsaren dock först när självaste landsfadern Stefan Löfven (S) ger sig in i leken.

På sitt statsmannamässiga sätt förklarar han med följande uttalande att det inte är okej att bete sig som Janouch: ”Det är en person som gör ett, enligt min uppfattning, väldigt konstigt uttalande. Respekten är stor för den svenska och nordiska modellen, att vi kombinerar produktivitet med jämlikhet, bra arbetsvillkor för företagare med produktiva och effektiva företag och en välfärd som bidrar”.
http://www.gp.se/ledare/eberhard-sta...äder-1.4122810
Citera
2017-01-23, 11:07
  #442
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Det verkar turligt nog löna sig att vara ärlig och öppen. Även om det strider mot DN´s extremvänsterhegemoniska hållning.

Jag läste på Nyheter Idag att hon har ökad försäljning på sina barnböcker.
Citera
2017-01-23, 15:26
  #443
Medlem
Nu får nog statsministern gå ut och ta en av sina egna i örat. Stina Näslund vid ABF (starkt knutet till S och V) Sollefteå sprider en dålig bild av Sverige i utlandet angående deras omtalade kurser för att föda i bilen med anledning av nedläggningen av BB.

Men inte bara oroliga mammor och pappor är engagerade, kursen har blivit nedringd av internationell media.

Citat:
– Två tyska tv-kanaler vill komma och vara med första tillfället, RTL och statliga ARD, säger Stina Näslund.

– I Tyskland har man också en utveckling med BB som stänger, men de har alltid hört att Sverige är bäst i världen på denna sjukvård, så de tycker att det låter sanslöst.

– Samma med Kanada. Jag var med i en direktsändning med kanadensisk radio och de undrade "Vad är det som händer med ert land?", säger Stina Näslund.

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/foda...n-varldsnyhet/


Vad tror ni? Måste inte drevet gå nu? Kommer S att strypa pengarna till ABF? Kräva hennes avgång?
Citera
2017-01-23, 22:03
  #444
Medlem
Katerina förklarar krig mot SVT? Jag har allvarligt inte hängt med riktigt var Kulturnyheterna har gjort senaste tiden men i en lång twitter-rant skriver hon:

Citat:
Ok, nu kommer den trista sagan om public service som helt tappat kompassen o nu är ett sorgligt gytter av uppfostrariver. Detta handlar eg inte längre om tjeckintervjun lr 75% hit lr dit. Det handlar om politiserad statsteve som man hoppades försökte rycka upp sig efter Peter Rawet-haveriet samt faktum att knappt nån tittar på de usla vinklade sändningarna längre

Påtalade felvinklingen och att man ryckte loss citat för att framställa mig som en tok. Bad bli uppringd av ansv utgivare. Fick mejladress

Blev inte kontaktad. Mejlade o bad få replik. Fick svar: Detta ej debattprogr, skriv t Opinion. Sa att de måste ändra felet i rubriken...inget hände.Sa att de lyfte "felaktigheter" fast det inte fanns några eg fel. Inget hände.Enl yttrandefrihetslagen ska man fria, ej fälla

Men nej. Så nu i dag på fm kom sms fr @KULTURNYHETERNA och jag erbjöds tydliggöra det jag ansåg vara fel. (obs public service, 3 reportrar och 2 översättare har jobbat m min intervju - granskning beställd av vem? Mr Löfven?&#128521 men nu skulle jag ges plats att förklara

kände mig skeptisk då jag saknar förtroende för SVT pga allt vinklas enl deras agenda. Men jag fick tala till punkt, förklara o resonera

Jag sa: Det är en otrolig klyfta mellan folks verklighet och vad som skildras och hur verkligheten http://beskrivs.Man mörkar fakta.Man vrider och är så jäkla rädd för att krönka nån. Det är fegt o mesigt o många är trötta.Att man reagerat på mig beror på att jag sa några sanningens ord om hur Sverige spårat. Att många saker inte fungerar.Att det kokar i stugorna.Att medier måste börja respektera vanligt folk

Att Sverige saknar kompetenta politiker som tar ansvar för landet, att vi driver som ett skepp utan kapten.Och att allt fler fått nog. Och att gammelmedias makt krackelerar och att de som styrt nu känner lika stark oro som vi kvinnor som är rädda för att gå ut nattetid

Vad kommer hända framöver, frågade reportern.Svårt att säga, sa jag, men vi lever i ett slags beredskapstid då alla tvingas tänkas kritiskt Vilket i sig är bra, men det innebär också att tex public service måste snäppa upp sin nivå... Vi hade bra samtal. Ändå kände jag det är inte möjligt om detta görs värdigt. Så jag frågade flera ggr, nej BAD, snälla klipp nu inte detta så jag framstår som en idiot

Nej då, försäkrade han, jag lovar. Ändå visste jag att det skulle bli pannkaka o det blev det, detta inslag var bara ännu ett storebrorsprojekt, det där uppstudsiga tjeckiska fruntimret kan väl aldrig i billa sig att vi, fina SVT, ska erkänna VI gjort ngt fel? Så man tar in Jack Werner som ska få sista ordet, efter att fullständigt massakrerat mitt budskap, min förklaring, och den förnedrande vinklade "faktakollen" där man säger sig veta vad som är SANT o FALSKt ligger kvar på webben o bara fortsätter ticka in obehag för mig, som straff

Istället för att då komplettera så inte meningar rycks loss ur sitt sammanhang... Detta är alltså "public service" , svensk statsteve 2017

Vad är allmänintresset i att framställa en person som icke-trovärdig? Vems syfte gagnas? Detta problem för media, att folk saknar förtroende

Jag kommer PO-anmäla SVT och Kulturnyheterna för rätt ska vara rätt, inte för att jag gillar att bråka men nån måtta får det ju vara.

"Ett solklart fall av att vilja smutskasta en person" är utlåtandet fr jurist redan på tidigt stadium. Det handlar inte om nån intervju hit lr dut, utan hur statliga teven demolerar en person för att visa musklerna. Det är sorgligt för att detta just visar det jag påtalat när jag pratat om Åsikyskorridoren, att folk inte vågar prata pga de antingen mobbas eller fryses ut, eller det de säger förvanskas för att passa in i det statliga/korrekta narrativet. Och det skapar polarisering o ett extremt osunt debattklimat där folk mår dåligt Och blir osams o klarar inte av att mötas. Och i bitterheten o firndskapen frodas hat och extremism. Samt förakt för pompösa medieaktörer.

Ville bara berätta hur det kan gå till bakom kulisserna. Hur lite respekt det finns o att fina public service jagar klick och bekräftelse

Men nu ska jag kolla en serie o vässa klorna. Kommer aldrig hålla tyst om nåt och det blir garanterat fler intervjuer i tjeckisk tv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback