Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 23:08
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det var inte jätteintressant. Snarare en väldigt rörig diskussion med en inkompetent programledare. Jag har stört mig många gånger på henne. Hon pratade tex. konstant om populister, liksom vad är det för fel på världen när populister vinner terräng. Att omtala vissa politiska grupper som populister är att redan på förhand ha cementerat sakernas tillstånd. Då utgår man från att "populisterna" inte kan vara lösningen utan de är bara ett sjukdomssymptom. Man dömer dem på förhand. Förutom att programledaren är flamsig så använder hon sig alltså av politiska etablissemangets fördomsfulla nedvärderande floskler i sin beskrivning av den politiska oppositionen.

Och vad gör Katerina Janouch där? Sitter hon där i egenskap av en spillrans ny populist? Riktigt undermåligt program.

Hon sitter där i egenskap av kändis som det stormat runt och som exempel på att Sverige är mer pk än Finland.
Jag tyckte snubben som antydde att det var ett ilandsproblem hade en poäng. Alltså, en ankdammsfråga. Det går jävligt bra för Sverige nu. Men pk-nissarna kan inte låta bli att ta fram pekpinnarna, trots att det Janouch säger hade försvunnit i bruset om det inte uppmärksammats så.
Citera
2017-01-20, 09:58
  #422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Hon sitter där i egenskap av kändis som det stormat runt och som exempel på att Sverige är mer pk än Finland.
Jag tyckte snubben som antydde att det var ett ilandsproblem hade en poäng. Alltså, en ankdammsfråga. Det går jävligt bra för Sverige nu. Men pk-nissarna kan inte låta bli att ta fram pekpinnarna, trots att det Janouch säger hade försvunnit i bruset om det inte uppmärksammats så.
Lite skrämmande ändå med en historiker som inte förstår - eller låtsas att han inte förstår - skillnaden mellan sociala och ekonomiska frågor. Janouch påpekade ju också mycket riktigt att det framför allt var det förstnämnda hon talade om. Vissa arabstater är ganska rika men inte skulle jag vilja bo där för det. På samma sätt skulle jag föredra ett lite fattigare land med social stabilitet framför ett rikt land med hög kriminalitet.

Annars var det ett rätt bra program, tycker jag. Blev glatt överraskad av fredsforskaren/grönpolitikern. Dessutom verkade alla inblandade respektera demokratin och åsiktsfriheten.
Citera
2017-01-20, 10:20
  #423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Lite skrämmande ändå med en historiker som inte förstår - eller låtsas att han inte förstår - skillnaden mellan sociala och ekonomiska frågor. Janouch påpekade ju också mycket riktigt att det framför allt var det förstnämnda hon talade om. Vissa arabstater är ganska rika men inte skulle jag vilja bo där för det. På samma sätt skulle jag föredra ett lite fattigare land med social stabilitet framför ett rikt land med hög kriminalitet.

Annars var det ett rätt bra program, tycker jag. Blev glatt överraskad av fredsforskaren/grönpolitikern. Dessutom verkade alla inblandade respektera demokratin och åsiktsfriheten.

Ja det gjorde hon - eller både och. Till exempel sa hon att problemen inom sjukvården nog mest beror på dålig organisation, inte brist på pengar. Det här har jag hört från folk som jobbar inom vården också, Så Janouch är faktiskt mer nyanserad än att hon säger "allt är flyktingarnas fel" osv.
De sociala frågorna hänger i hop med de ekonomiska men en sak är svår att göra något åt, segregationen. Miljonprogrammen är här för att stanna, och det är där man hamnar om man inte har kontakter eller kan köpa bostadsrätt.
Citera
2017-01-20, 12:57
  #424
Medlem
Belavias avatar
Ganska trevligt att det blev just KJ som utlöste det här!

Birro har vi ju sedan tidigare. Men jag tycker KJ är smartare, och kanske modigare också. Med det sagt vill jag inte ta ifrån Birro något, han blev offentligt karaktärsmördad för 3 år sedan och har inte fått tillstymmelsen till återupprättelse av MSM

KJ tror jag gillar det här någonstans också, hon har något vasst isig, på ett bra sätt menar jag nu, som kommer fint till pass.

Sedan att hon har lite finess skadar inte, en del skarpa formuleringar på twitter måste hon ha cred för!
Citera
2017-01-20, 13:03
  #425
Medlem
Belavias avatar
Det som bäst visar på att KJ inte skjuter helt snett är ju ändå drevet mot henne!

Haha, både statsministern och DN!

Jag menar.. skulle hon ha så fel som etablissemanget menar, varför engagerar sig de ens? Vem bryr sig om någon som säger galenskaper, för det låter ju helt galet det hon säger, men hade det inte haft substans hade hon bara myggat av sig själv och ingen hade kunnat bry sig mindre.
Citera
2017-01-20, 14:04
  #426
Medlem
swimmingpools avatar
Stackars journalister som måste gå igenom vartenda fakta.
http://www.svt.se/kultur/medier/sant...nouch-debatten
Citera
2017-01-20, 14:48
  #427
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Stackars journalister som måste gå igenom vartenda fakta.
http://www.svt.se/kultur/medier/sant...nouch-debatten

Det är väl utmärkt att Janouchs lögnaktighet exponeras.
Citera
2017-01-20, 15:13
  #428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Det är väl utmärkt att Janouchs lögnaktighet exponeras.

Tror du på de lögnerna som Fake-news SVD presenterar så önskar jag dig lycka till.
Citera
2017-01-20, 15:58
  #429
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Stackars journalister som måste gå igenom vartenda fakta.
http://www.svt.se/kultur/medier/sant...nouch-debatten

Bland annat avfärdar de att pensionärer inte har råd att äta. Men i somras gjorde ett reportage:

Pensionärer har inte råd att köpa mat
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...d-att-kopa-mat

SVT gör samma misstag som många andra gör. Hamnar man i skiten; stå still. Den här faktan lär ju kollas upp och granskas och sedan ställa svt till svar eftersom man har fel och dessutom hänger ut en person. Låt vara att hon är offentlig men nu börjar det bli löjligt när både statsministern och public service kommenterar Janouchgate. Om hennes uppgifter stämmer blir den här affären större eftersom då handlar det om att staten vilseleder medborgarna till fördel för ett visst skrå inom etablissemanget.
__________________
Senast redigerad av TheLucky 2017-01-20 kl. 16:04.
Citera
2017-01-20, 17:25
  #430
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Stackars journalister som måste gå igenom vartenda fakta.
http://www.svt.se/kultur/medier/sant...nouch-debatten
Jag minns en tid då kulturjournalismen skildrade kultur i form av film, litteratur, teater, konst osv. Numera ägnar sig det vänstervridna kulturfolket påfallande ofta åt politisk aktivism. Katerinas utspel har skapat panik i PK-ankdammen där alla förväntas följa konsensus.

Det hade varit uppfriskande om ytterligare någon kändis "tagit bladet från munnen" och backat upp Katerina i invandringsfrågan, men med tanke på häxjakten på oliktänkande i det här landet kan jag förstå att många förblir tysta.
Citera
2017-01-20, 19:28
  #431
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horemheb
Underbar tråd. Katerina J svammelpissar på Sverige men håller ändå linjen; massinvandringen fuckar upp landet. Några vakna skribenter påpekar att hon är jude och följaktligen har svängt politiskt bara för att inte riskera den judiska maktbasen i det nya Sverige.

I annan tråd diskuteras om Katerina tar den i tvåan. Man måste älska FB!



Du tar ju den i tvåan, vissa med tydlig kommunist agenda är sanningssägare på twitter.
Citera
2017-01-20, 20:02
  #432
Medlem
swimmingpools avatar
Bor hon i Rosengård eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback