2017-01-19, 18:09
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
streamlink är en fork på livestreamer så det är nog att föredra men livestreamer duger fortfarande för mycket.
inte twitch t.ex., som den typ gjordes för
Citera
2017-01-19, 18:46
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
inte twitch t.ex., som den typ gjordes för
Kod:
twitch-oauth-token=
Citera
2017-01-19, 18:55
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Kod:
twitch-oauth-token=
...jaha? varför ska jag behöva en sån? streamlink funkar fint
Citera
2017-01-19, 18:56
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
...jaha? varför ska jag behöva en sån? streamlink funkar fint
Streamlink är en merge av en mängd commits från livestreamer som inte blivit merge:ade så antagligen inte... jag vill bara poängtera att du fortfarande kan få det att fungera med livestreamer.
Citera
2017-01-19, 21:21
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Försöker i detta nu att ladda hem via programmet www.uwtd.me men det fungerar inte. Användarvänligheten är verkligen usel i det här programmet.

Startar jag SVT-list_DL_2.1.exe kan jag inte välja mapp där SVT-programmet ska hämtas hem till.

Den förra versionen av programmet som jag testade för ett år sedan eller dylikt fungerade mycket bra. Vad har hänt sen sist?
Citera
2017-01-19, 21:51
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Försöker i detta nu att ladda hem via programmet www.uwtd.me men det fungerar inte. Användarvänligheten är verkligen usel i det här programmet.

Startar jag SVT-list_DL_2.1.exe kan jag inte välja mapp där SVT-programmet ska hämtas hem till.

Den förra versionen av programmet som jag testade för ett år sedan eller dylikt fungerade mycket bra. Vad har hänt sen sist?
Du läser ej guide på sidan?
Citera
2017-01-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren

du måste starta umans_webtv_downloader en gång och sedan skriva in vars du vill ha alla filer.. för alla program. som till ex SVT-list_DL_2.1. Men det står ju i umans instruktioner så jag gjorde väl en björntjänst..

det är ju värdens bästa program så sluta gnäll
Citera
2017-01-20, 03:34
Medlem
EuropeanCastles avatar
Hej, jag rippar med Chrome --> Fler verktyg --> Verktyg för programmerare --> Network.

Problemet är att den inte får med undertexten på dom videos som har CC. Jag läste hur man kunde ladda ner srt-filer, så nu har jag texten på datorn, men hur får jag texten till videon?
Citera
2017-01-20, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuropeanCastle
Hej, jag rippar med Chrome --> Fler verktyg --> Verktyg för programmerare --> Network.

Problemet är att den inte får med undertexten på dom videos som har CC. Jag läste hur man kunde ladda ner srt-filer, så nu har jag texten på datorn, men hur får jag texten till videon?
Lägg den i samma mapp som filmfilen och se till att dom heter samma sak förutom filändelsen tex; test.mp4 och test.srt
Citera
2017-01-20, 09:52
Medlem
Citat:

Varför krånglar du så, när det finns umans prg?

www.uwtd.me

Då får du ju med en .SRT automatiskt, rätt döpt från början.

Citat:

I t ex VLC Player är det ju bara att Högerklicka i Fönstret där videon visas, och välja Subs, och sen bläddra sig till den Sub man vill använda.
Citera
2017-01-20, 10:48
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:

Gäller detta dreamfilm eller vilken tjänst gäller de? Eftersom du valt att gå den här vägen utgår jag ifrån att inga program stödjer den tjänst du försöker hämta ifrån. Väldigt få tjänster använder sig utav srt för sina streams utan de vanligaste är vit eller xml. Srt förekommer på väldigt få sidor. vtt och xml behöver konverteras för att bli srt.
Citera
2017-01-20, 11:57
Medlem
Citat:
Väldigt få tjänster använder sig utav srt för sina streams utan de vanligaste är vit eller xml.

vit? Inte svart då?

Viafree är en av de större tjänsterna, och de samt Viaplay har ju .SRT subs, som ju kan hämtas med t ex umans prg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in