Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 12:49
  #733
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Testade Rapid igårkväll.
Vissa kanaler hade kanonbild (Kodi i Androidbox) medan många svenska kanaler, dock inte så viktiga, men ändå, tex Barnkanalerna, Discovery, 10,12 o.s.v. hade VHS kvalitet.

Har även testat IPTVking och då upplevde jag kanalerna som stabilare men testade då i huvudsak Viasat och Cmore. Kollade nog inte ens igenom de andra.

Hur upplever ni andra bildkvaliten på "vanliga" kanaler som ej har HD.

Det skiftar, man vänjer sig också vid bildkvaliten på vissa kanaler men håller med om att de borde höja bitraten på vissa kanaler men tror det handlar om att de ligger redan på en mycket hög nivå från deras datacenter vad gäller bandbredd, det är stora mängder vi pratar om här, typ providerkapacitet.

Men generellt dom svenska håller ganska hög kvalite tycker jag, kan dock rekommendera kanalerna från Israel, skitbra HD kvalitet och skitbra kanaler odubbade.
2017-01-19, 12:51
  #734
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Det verkar va just kombon android/samt uppspelning med vlc, som klarar att aktivera textning på dom kanalerna det finns text på tex skys kanaler osv. dvs teletext osv.


Mag boxarna klarar det inte

Dreambox trodde jag skulle ordna det men icke.


Kodi verkar ju gå att få till efter mycket tricks, men kodi och iptv är inte direkt smidigt/snabbt

Alltså jag fattar inte de som trixar med Kodi och sånt skit för det är bara omständigt, man ska in i menyer hela tiden och det tar tid starta, relativt långsam zappning osv....

Jag kör med MAG boxen och det finns inte enklare speciellt om du kopplar mot deras portal, du får hela kanalistan efter land direkt och det är bara zappa, det går blixtsnabbt, körde VLC tidigare och det var trixande fram och tillbaks.
2017-01-19, 14:22
  #735
Medlem
Gregory.Houses avatar
Har ni några tips hur man fixar så att Mag 250 laggar mindre? Det laggar / buffrar mest när det kommer till sportkanaler.
2017-01-19, 14:24
  #736
Avstängd
ÄR det någon tjänst som har alla C More kanalerna, de ja testat på brukar lagga eller inte funka alls
2017-01-19, 14:39
  #737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Kan rekommendera Bitstamp. Du skickar en internationell banköverföring till dem i euro och växlar därefter till bitcoin. Pengarna är framme nästa arbetsdag. https://www.bitstamp.net/help/how-to-buy/
Kan inte göra det via Safello? Har läst att den ska vara bra då man kan överföra pengar direkt via swish :/

Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
Jag betalade med Paypal till en annan reseller och då är det ju bara en betalning till en "väns" emailadress i Paypal så jag skulle sluta oroa mig över huvud taget.
Men när man gör det, ser man inte ditt namn och alla dina uppgifter? Jag är inte nojig av mig, bryr mig helt enkelt inte, men det är som @hagsatra skrev, man slipper då nojja sig när (eller OM) serverbeslaget nu sker :/
__________________
Senast redigerad av Naxster 2017-01-19 kl. 14:41.
2017-01-19, 15:51
  #738
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
Kan inte göra det via Safello? Har läst att den ska vara bra då man kan överföra pengar direkt via swish :/


Men när man gör det, ser man inte ditt namn och alla dina uppgifter? Jag är inte nojig av mig, bryr mig helt enkelt inte, men det är som @hagsatra skrev, man slipper då nojja sig när (eller OM) serverbeslaget nu sker :/


Om du verkligen vill bara anonym så borde du kunna vänta en arbetsdag istället för att betala med swish. Safello är en svensk mellanhand vilket betyder att de samarbetar med svenska myndigheter och lämnar ut uppgifter till polisen om de frågar. Dessutom ger mellanhänderna en betydligt sämre kurs än en riktig exchange. Dvs dyrare och sämre anonymitet
2017-01-19, 18:46
  #739
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Så, vilket kör vi på gubbar?

Tvip S Box 410
https://www.amazon.de/TVIP-Multimedi.../dp/B015CS7AU2

eller

Mag 256?
https://satvision.se/mag-256-iptv-ott-box-original.html

410´an är ju billigare och "Kungarna" säger att den har bättre prestanda och flyt.
2017-01-19, 19:35
  #740
Medlem
MrBraxs avatar
Riktigt coolt, detta! Prövar ett dygn med VLC, funkar rätt bra.

Men även med detta låga pris vill jag nog ändå inte betala för att kolla på reklam och en massa skit vid obestämda tider
2017-01-19, 21:33
  #741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kar--i--Gnaget
Så, vilket kör vi på gubbar?

Tvip S Box 410
https://www.amazon.de/TVIP-Multimedi.../dp/B015CS7AU2

eller

Mag 256?
https://satvision.se/mag-256-iptv-ott-box-original.html

410´an är ju billigare och "Kungarna" säger att den har bättre prestanda och flyt.


Vill du kunna aktivera textning på svenska kanaler typ Viasat ,C More osv om det inte är inbrända texter vilket det sällan är på dessa kanaler så klarar ingen av dessa boxar det, Har en mag 254 ,surt annars är dom rätt okej.

Men en Nvidia Shield med iptv programvara och VLC är mycket snabbare än dessa boxar
2017-01-20, 01:13
  #742
Medlem
Tjenare fick precis hem min MAG 256 box , inte bestämt mig för vilken IPTV leverantör jag skall köra på , så tänkte kolla vilka är det som sitter på flest HD kanaler i sportvärlden ? söker främst England / Sverige .
Verkar som att rapid inte har så mycket HD inom viasat området , samt att IPTVKING verkar sakna HD i premium , golf och hockey. Finns det någon annan leverantör som sitter på HD i alla dessa sport kanaler ? eller får man köra på någon utan dessa och sakna vissa hd kanaler ? någon som har bästa lösningen ?
2017-01-20, 16:51
  #743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Om du verkligen vill bara anonym så borde du kunna vänta en arbetsdag istället för att betala med swish. Safello är en svensk mellanhand vilket betyder att de samarbetar med svenska myndigheter och lämnar ut uppgifter till polisen om de frågar. Dessutom ger mellanhänderna en betydligt sämre kurs än en riktig exchange. Dvs dyrare och sämre anonymitet

Registrerade ett konto hos bitstamp, det var typ värre i mina ögon :/
Man måste tydligen ge dom all information såsom, ett kort på dig, Leg, ID handlingar etc etc..
Tror att jag använder paypal istället :P

Meeen en fråga bara, jag har haft kontakt med en reseller hos Rapidiptv där han ber mig att jag betala som om jag överför pengar till vänner/familj och att jag ska ge honom min paypal mail adress, ska man ge honom mitt paypal mejl adress eller inte? :/
Vet ej riktigt hur det här fungerar, med paypal och allt det där.
__________________
Senast redigerad av Naxster 2017-01-20 kl. 16:58.
2017-01-20, 20:27
  #744
Medlem
Köpte en tvip box. 412 från ebay.de o reggade 3 månader hos rapid(via en reseller som tar swish) o enkelt utryckt:för de pengarna så får ni skit mycket i utbytte.vilka kanaler som helst, många i hd, med text osv.klart det har visa buggar då o då men för ca 100 kr i månaden o tillgång till allt så ser jag inte anledning o klaga.man kan alltid ringa sin tv leverantör o be om en prisuppgift för t.ex alla dessa svenska kanaler.....

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback