Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-18, 22:27
  #721
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Mycket nöjd med Rapid, kör med MAG boxen och det är ett enormt lyft mot att hålla på med VLC osv.....dock är textningen skitstor på svenska kanaler och lite jobbigt.

Det låter bra, textningen är inga problem för mig. Kollar inte på så jättemycket filmer i vanliga fall så är mest sportkanalerna man söker efter till ett billigt pris då jag tycker att Kingens abonnemang blir ganska dyrt i längden.

Blir att köra på Rapid då, tack för svar!
2017-01-18, 22:49
  #722
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
Har aldrig tidigare använt Paypal förut, men är det säkert? Anledningen till att jag inte vill ge ut eller koppla paypal till mitt bankkort är för att jag har hört att dom kan spåra vem som har betalat, om något skiter sig från Rapidiptv...

Hur brukar du göra? Hade kontakt med Culliver förra veckan, men vet ej hur paypal fungerar
Ska man bara koppla bankkortet till paypal och köra på eller finns det några "risker"?

Själva betalningen genom paypal fungerar bra och enkelt, jag gjorde en inbetalning via nätbanken istället för att koppla kortet, har gjort så tidigare också.

Hur säkert det är vågar jag inte svara på. Vissa har ju skickat in foto på körkortet till rapid, så paypal känns ganska tryggt jämfört med det.
2017-01-18, 23:08
  #723
Medlem
hagsatras avatar
Fattar inte hur ni kan ens överväga skicka in en kopia på legget eller betala med ert kontokort genom paypal. Använd bitcoin så slipper ni nojja om (när) första serverbeslaget sker
2017-01-19, 00:01
  #724
Medlem
neco182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Fattar inte hur ni kan ens överväga skicka in en kopia på legget eller betala med ert kontokort genom paypal. Använd bitcoin så slipper ni nojja om (när) första serverbeslaget sker

Fast det har ju redan framkommit tidigare i tråden att det är inte olagligt (som köpare) då vi inte avkodar själva utan endast tar emot en stream.
2017-01-19, 00:21
  #725
Medlem
Tänkte kolla ! vilken sida är det som sitter på mest sportkanaler ? söker mest england / sverige då jag ser mycket fotboll / hockey !
Söker även den med mest HD kanaler , tänkte även kolla om det är stor skillnad mellan mag 254 och 256 ? eller om det finns någon annan box som ni rekomenderar ?
2017-01-19, 06:37
  #726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Fattar inte hur ni kan ens överväga skicka in en kopia på legget eller betala med ert kontokort genom paypal. Använd bitcoin så slipper ni nojja om (när) första serverbeslaget sker

Tänkte samma sak angående det här med serverbeslaget...
Men hur går man tillväga för att skicka pengar via Bitcoin? Alltså vart reggat man sig för att skapa ett konto, mata in pengar?
Har aldrig använt det tidigare.

Har kikat runt deras hemsida och hittade mobilappen: "BTC.com Wallet" är det denna som gäller?
2017-01-19, 08:10
  #727
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
Tänkte samma sak angående det här med serverbeslaget...
Men hur går man tillväga för att skicka pengar via Bitcoin? Alltså vart reggat man sig för att skapa ett konto, mata in pengar?
Har aldrig använt det tidigare.

Har kikat runt deras hemsida och hittade mobilappen: "BTC.com Wallet" är det denna som gäller?

Kan rekommendera Bitstamp. Du skickar en internationell banköverföring till dem i euro och växlar därefter till bitcoin. Pengarna är framme nästa arbetsdag. https://www.bitstamp.net/help/how-to-buy/
2017-01-19, 09:13
  #728
Medlem
Testade Rapid igårkväll.
Vissa kanaler hade kanonbild (Kodi i Androidbox) medan många svenska kanaler, dock inte så viktiga, men ändå, tex Barnkanalerna, Discovery, 10,12 o.s.v. hade VHS kvalitet.

Har även testat IPTVking och då upplevde jag kanalerna som stabilare men testade då i huvudsak Viasat och Cmore. Kollade nog inte ens igenom de andra.

Hur upplever ni andra bildkvaliten på "vanliga" kanaler som ej har HD.
2017-01-19, 10:11
  #729
Medlem
Byxan81s avatar
Vad fan finns inte Cmore Live 5 med för? Gillar Leksand, och det går nästan alltid där. Finns den med någonstans?
2017-01-19, 10:20
  #730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
Har aldrig tidigare använt Paypal förut, men är det säkert? Anledningen till att jag inte vill ge ut eller koppla paypal till mitt bankkort är för att jag har hört att dom kan spåra vem som har betalat, om något skiter sig från Rapidiptv...

Hur brukar du göra? Hade kontakt med Culliver förra veckan, men vet ej hur paypal fungerar
Ska man bara koppla bankkortet till paypal och köra på eller finns det några "risker"?

Jag betalade med Paypal till en annan reseller och då är det ju bara en betalning till en "väns" emailadress i Paypal så jag skulle sluta oroa mig över huvud taget.
2017-01-19, 11:09
  #731
Medlem
GormDenGamles avatar
Detta med IPTV - hur får jag detta att fungera?
Jag har en Philips, men där finns inga appar för detta?
Sedan går jag in på deras sida - https://www.iptvking.me - och försöker luska ut hur jag installerar det via en Mac. Men ingen information om detta heller.
Vill någon hjälpa/guida mig?
2017-01-19, 11:50
  #732
Medlem
Det verkar va just kombon android/samt uppspelning med vlc, som klarar att aktivera textning på dom kanalerna det finns text på tex skys kanaler osv. dvs teletext osv.


Mag boxarna klarar det inte

Dreambox trodde jag skulle ordna det men icke.


Kodi verkar ju gå att få till efter mycket tricks, men kodi och iptv är inte direkt smidigt/snabbt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback