Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-18, 11:17
  #709
Medlem
Cents4s avatar
Kommer att ge Rapid en till chans efter att min King abonnemang löper ut snart.

Känns fel att betala det dubbla när man kan få det hälften så billigt hos Rapid. Dessutom så är Kingens betalningstjänst rena skämtet, tar enbart bitcoins vilket gör hela köpet ännu knepigare när man ska hålla på att leta efter återförsäljare av bitcoins.

Hur nöjda är ni som har Rapid?
2017-01-18, 13:08
  #710
Medlem
Jinglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold850
Wall of text

Tack så mycket för bra information! Ska testa trial hos rapid när jag har tid att testa och sedan köpa ett års abonnemang
2017-01-18, 15:57
  #711
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Från kingen eller rapid, eller nån annan?

Jag kör kört 24-timmars test och använt Kodi i Androidbox.
Funkar kanon, men! Jag tycker det är lång väg att knappa sig fram i Kodi.
Finns det nån smidigt alternativ, tex någon bra IPTV app så man kommer direkt in i TV-läget till sina kanaler?

Har även testat VLC i Androidboxen men inte fått det att funka. VLC i mobilen (Android) funkar bra.

Från ett forum.
2017-01-18, 16:39
  #712
Medlem
någon som har lust att länka en box som kan användas till rapidIPTV? Helst svensk återförsäljare där man kan spåra paketet.

Hur är kvalitén? har beställt trial men då kommer jag ju köra VLC på datorn..
2017-01-18, 17:06
  #713
Medlem
Vilken box stödjer att aktivera tex tele textning? Verkar ju finnas sådan text på dom flesta kanalerna android/VLC stödjer ju detta men, verkar inte fungera på mag boxarna?
2017-01-18, 18:27
  #714
Medlem
Mattias71s avatar
Någon som vet om man textningen funkar bättre med ssiptv appen än smartiptv?
Subs Funkar inte på alla kanalerna med smartiptv.
2017-01-18, 20:05
  #715
Medlem
Testade 24h på smart-tvn igår. Men fick det inte riktigt att fungera. Laggar som in i fan, endast en handfull kanaler som fungerar laggfritt.

Finns där något sätt att fixa det på?
Såg på iptvking att man skulle stänga av routerns brandvägg. Känns väl inte som ett alternativ.

Tack
2017-01-18, 20:10
  #716
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppish
Testade 24h på smart-tvn igår. Men fick det inte riktigt att fungera. Laggar som in i fan, endast en handfull kanaler som fungerar laggfritt.

Finns där något sätt att fixa det på?
Såg på iptvking att man skulle stänga av routerns brandvägg. Känns väl inte som ett alternativ.

Tack

Konstigt. Kör själv via Smart TVn på IPTV appen och det fungerar riktigt bra. Får man fråga vad du har för tv och vilken bandbredd?
2017-01-18, 20:28
  #717
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Kommer att ge Rapid en till chans efter att min King abonnemang löper ut snart.

Känns fel att betala det dubbla när man kan få det hälften så billigt hos Rapid. Dessutom så är Kingens betalningstjänst rena skämtet, tar enbart bitcoins vilket gör hela köpet ännu knepigare när man ska hålla på att leta efter återförsäljare av bitcoins.

Hur nöjda är ni som har Rapid?

Mycket nöjd med Rapid, kör med MAG boxen och det är ett enormt lyft mot att hålla på med VLC osv.....dock är textningen skitstor på svenska kanaler och lite jobbigt.
2017-01-18, 21:38
  #718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Kolla listan på resellers och skicka ett PM, Cuviller svarar snabbt och tar paypal. Hen är väl fransk men skriver även på engelska. Enklare kan det inte bli.

Har aldrig tidigare använt Paypal förut, men är det säkert? Anledningen till att jag inte vill ge ut eller koppla paypal till mitt bankkort är för att jag har hört att dom kan spåra vem som har betalat, om något skiter sig från Rapidiptv...

Hur brukar du göra? Hade kontakt med Culliver förra veckan, men vet ej hur paypal fungerar
Ska man bara koppla bankkortet till paypal och köra på eller finns det några "risker"?
2017-01-18, 21:44
  #719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Konstigt. Kör själv via Smart TVn på IPTV appen och det fungerar riktigt bra. Får man fråga vad du har för tv och vilken bandbredd?

Jag har en Sony KDL-55W755C, 100/10 från comhem.
Testade först med vanliga Wifi, funkade inte alls.
Körde med sladd vilket gjorde det lite bättre, men fortfarande inte tillfredställande.
2017-01-18, 22:25
  #720
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppish
Jag har en Sony KDL-55W755C, 100/10 från comhem.
Testade först med vanliga Wifi, funkade inte alls.
Körde med sladd vilket gjorde det lite bättre, men fortfarande inte tillfredställande.

Har ingen vidare koll på just Sony apparaterna men på Samsung TVn finns det flera olika IPTV appar att köra på, och det är olika appar som passar bäst för just varje enskild apparat. I mitt fall funkar IPTV appen med Samsung TVn galant.

Ta en titt på din AppStore i TVn och se om det finns andra appar att köra Rapid på. Det kan vara så att den du kör med nu inte är så jätte anpassad för just din TV.

Det är iallafall vad jag har läst på en del forum, för vissa har det löst sig och för andra inte.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback