Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 21:01
  #697
Medlem
Link85s avatar
jag köpte 1 år hos Rapid. Tycket inte att det var en stor deal att jag behövde skicka bild på id samt bankkort då jag strök i princip allt förutom mitt namn. Man behöver visa allt.

Kör på min AT4 med en app (minns ej namn). Tycker dock att det är tråkigt att det inte finns undertexter på engelska åtminstone när man kollar på tex vikings som de har lagt upp
__________________
Senast redigerad av Link85 2017-01-17 kl. 21:20.
2017-01-17, 22:36
  #698
Medlem
Funkar en Tivo Box från com hem att ha som "Box"? Har även den lilla man har till tvillingkorten. Funkar någon av dem eller man måste köpa en annan typ av Box?
2017-01-17, 23:04
  #699
Medlem
Jeff.Becks avatar
Är det någon skillnad i bildkvalitet mellan box och Kodi? Och hur står sig tjänsten mot t ex Ruya?
2017-01-17, 23:08
  #700
Medlem
ihelps avatar
Hur fungerar det över Kodi? Vill inte ha något jävla box som jag inte har använding av i fallet att de stängs av. Har efterfrågat provperiod men men orkar ej vänta på svar.

Skillnad mellan Kodi och den där jekla boxen?
2017-01-18, 00:00
  #701
Medlem
hagsatras avatar
Som pc-tittare så föredrar jag VLC över Kodi efter ha experimenterat lite. Kodi är betydligt långsammare och själva klienten har laggat fast ett antal gånger. Mycket smidare med VLC och enkelt att använda sökfunktionen till den kanalen man vill åt.
2017-01-18, 01:30
  #702
Medlem
Jinglers avatar
King eller Rapid? Vilken är bäst? Andra alternativ som är bättre? Rapid är mycket billigare och verkar ha fler kanaler totalt. Tänkte kolla via datorn med VLC samt genom Ifånen, vilket alternativ skulle ni då rekommendera? Vill inte ha något krångel med betalning osv utan det ska vara smidigt också, vill inte skicka in bild på kreditkort som jag läste att någon här skrev tex. Sedan vill jag inte ha alltför mycket fördröjning eller lagg på livesänd sport samt så undrar jag om man kan sortera kanalerna själv och eventuellt ta bort de man inte vill ha?
2017-01-18, 02:12
  #703
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Min kom utan PVR Clients-menyn under addons i Kodi. Hur fixar man det?

Avinstallera kodi 17 och installera kodi 16.1 då har du samma version som finns i alla guider.
2017-01-18, 07:34
  #704
Medlem
Alla undertexter stöds beroende på vilken klient man använder. Boxarna och Simple Iptv i Kodi stödjer inte teletext undertext, dessa finns bland annat på Viasats kanaler. DVB-undertext fungerar. VLC stödjer alla sorters undertexter. Det bästa är att begära en 24h trial och testa före man köper om undertexter är viktigt.

En tivobox fungerar inte nej. Det måste vara en iptvbox eller någon tvbox som stödjer kodi eller android.

Har testat både Kodi och Tvip S-box 410. Jag tycker Tvip-boxen flyter betydligt bättre. Begär en trial och testa i Kodi så kan du själv bilda dig en uppfattning. Begär trial från återförsäljare eller iptvking och du får den inom 1 timme om du begär den inom kontorstider.

Iptvking är återförsäljare av Rapidiptv, så det är samma servrar och samma kanaler hos båda. Det man betalar extra för hos Iptvking är den svenska supporten vilken man inte får hos Rapidiptv. Iptvking erbjuder även förkonfigurerade boxar och hjälp över teamviewer om man är kund där.

Varken Iptvking eller de övriga återförsäljarna i deras forum kräver bild på kreditkort. Du kan betala med PayPal eller om du hittar en svensk återförsäljare som tar Swish.

Är 30-120 sekunders fördröjning beroende på kanal enligt mina erfarenheter. Jag har personligen inte märkt något buffer, har 100/100, men jag har läst i forumet att en del har problem så det kan bero på vilken ISP du har. Prova med en trial först är min rekommendation.

Du kan ladda ner kanallistan och ändra i den hur du vill själv.
2017-01-18, 07:48
  #705
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold850
Alla undertexter stöds beroende på vilken klient man använder. Boxarna och Simple Iptv i Kodi stödjer inte teletext undertext, dessa finns bland annat på Viasats kanaler. DVB-undertext fungerar. VLC stödjer alla sorters undertexter. Det bästa är att begära en 24h trial och testa före man köper om undertexter är viktigt.

En tivobox fungerar inte nej. Det måste vara en iptvbox eller någon tvbox som stödjer kodi eller android.

Har testat både Kodi och Tvip S-box 410. Jag tycker Tvip-boxen flyter betydligt bättre. Begär en trial och testa i Kodi så kan du själv bilda dig en uppfattning. Begär trial från återförsäljare eller iptvking och du får den inom 1 timme om du begär den inom kontorstider.

Iptvking är återförsäljare av Rapidiptv, så det är samma servrar och samma kanaler hos båda. Det man betalar extra för hos Iptvking är den svenska supporten vilken man inte får hos Rapidiptv. Iptvking erbjuder även förkonfigurerade boxar och hjälp över teamviewer om man är kund där.

Varken Iptvking eller de övriga återförsäljarna i deras forum kräver bild på kreditkort. Du kan betala med PayPal eller om du hittar en svensk återförsäljare som tar Swish.

Är 30-120 sekunders fördröjning beroende på kanal enligt mina erfarenheter. Jag har personligen inte märkt något buffer, har 100/100, men jag har läst i forumet att en del har problem så det kan bero på vilken ISP du har. Prova med en trial först är min rekommendation.

Du kan ladda ner kanallistan och ändra i den hur du vill själv.

Kör ett år på Rapid, undrar vad DVB står för? Annars mycket nöjd. 2 lax kostar SVT licensen för en tredjedel får jag alla kanaler i universum och inte bara två sosse/demagogkanaler som rapar upp det usa säger. Kram på er alla.

ps rekommenderar varmt Brittiska BBC, dom är inte knähundar. ds
2017-01-18, 08:36
  #706
Medlem
hksnismos avatar
Kör DreamBox ett tag till, när alla texter alltid fungerar och det är stabilt HD på allt, kommer väl inom ett år då kanske man byter
2017-01-18, 09:10
  #707
Avstängd
Hitta en snubbe som säljer för 75 Dollar om året.
Ska testa kvaliteten och avgöra om det är något att ha. Fick 24 timmar gratis.
2017-01-18, 09:40
  #708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland
Hitta en snubbe som säljer för 75 Dollar om året.
Ska testa kvaliteten och avgöra om det är något att ha. Fick 24 timmar gratis.

Från kingen eller rapid, eller nån annan?

Jag kör kört 24-timmars test och använt Kodi i Androidbox.
Funkar kanon, men! Jag tycker det är lång väg att knappa sig fram i Kodi.
Finns det nån smidigt alternativ, tex någon bra IPTV app så man kommer direkt in i TV-läget till sina kanaler?

Har även testat VLC i Androidboxen men inte fått det att funka. VLC i mobilen (Android) funkar bra.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback