2017-01-18, 00:31
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Ta sv foliehattarna nu för f-n och sluta upp med alla tramsinlägg!

Nen nej nej, nu finns det ju en bild med ett par hundra blattar i tidningen. Om vi bara ägnar tio forumsidor vardera åt gaggande om utseendet på varje blatte så löser vi nog det här innan polisen. Blatten med mest avvikande utseende måste vara dråparn! Helt logiskt. Diskutera.

(Edit: Kan ingen stänga av Internet till Rosengård, eller åtminstone spärra dem från att posta på Flashback?)
Senast redigerad av S-hund temporär 2017-01-18 kl. 00:33.
Citera
2017-01-18, 00:40
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Just precis han där, tack för hjälpen!

Det där skriker ju THUG LIFE low life, - eyy bruuuuur kolla som vi knäppte honom och ingen är gripen, behöver absolut inte vara gärnings mannen men det där leendet ger en kalla kårar. Hmm väldans konstigt beteende måste jag säga.

Tack för hjälpen i alla fall kanske kan leda till nåt för polisen om inget annat.
Men ditt jävla stolpskott, sitt inte och peka ut random snubbe som råkar le bland hundratals andra just när bilden knäpps som mördare. Du har inga som helst belägg för dessa grova och farliga anklagelser annat än din efterblivna idiothjärna.

Alltså, vilka jävla nötter som sitter här och leker Sherlock Holmes
Citera
2017-01-18, 00:47
Medlem
När ni talar om maskerad person, är det han med svarta täckjackan med täckt ansikte eller är det hen med den ljusa masken som står rakt nedanför mannen i vit jacka i trappan. Den är ju helskum. Märkligt att gå på en minnesstund i mask men ingen tycks reagera. Jag är i alla fall nästan helt säker på att det är en mask. Ingen riktig människa ser ut så.
Citera
2017-01-18, 00:50
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Och nu kommer det att bli 50 sidor med fotodetektivernas "spaningsarbete" här i tråden

Jag ger upp, gonatt.
Citera
2017-01-18, 00:56
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som detta har väckt folkets vrede i förorterna, 2 oskyldiga unga killen på kort tid.
Vi får hoppas att detta var vändningen på våldet.

https://www.facebook.com/islam.nu/videos/1458721644161479/

Alla bör lyssna på detta viktiga upprop från Moosa Assal, föreläsare om Islam, från islam.nu. Han är ett föredöme; en troende muslim som aktivt bekämpar våld, hämnd och hat i sin förort.

Citat:
Det går knappt en vecka utan att vi läser eller hör om en ungdom i förorten som antingen blivit skjuten eller knivhuggen eller liknande. Det har till och med gått till den grad när man börjar känna sig nästan immun. Nånting man bara scrollar förbi; ett blad man bara vänder och det är FEL!

Jag har märkt en grej kring morden i förorten; att det ofta är på grund av hämnd. Folk vill hämnas. Folk har mycket ilska som dom vill bli av med.

Men låt mig säga så här till dig som vill hämnas: Den dagen du släcker en annan persons liv är den dagen som du förstört ditt eget. För nästa morgon vaknar du upp som en mördare! Vad ska du säga till dina barn? Vad ska du säga till din familj? Vad ska du säga till den personens familj? Vad ska du säga till Gud på domedagen? Jag tror inte att någon föds ond och jag tror inte att något barn i den här världen föds med drömmen om att bli en mördare.

Ett råd till alla oss som säger att vi representerar Orten och reppar Orten och alla dem som har status och är förebilder:

Låt oss vara RIKTIGA förebilder för nästkommande generation! Låt oss inte vara bland dom som när våra barn växer upp, frågar oss varför vi blundade för dessa mord som skedde framför oss! Folk som är vänner, folk som vi känner, folk som idag riktar vapen mot varandra är samma personer som igår spelade fotboll med varandra. Samma personer som gick i samma skola.

Snälla, låt oss på bästa möjliga, fredliga sätt lägga oss i och lösa det här med dialog, via resonemang, via att man använder sunt förnuft och intellekt!

Låt oss sluta vara bland dem som bara pekar finger åt andra och säger "Var är politikerna?" och "Var är polisen?"!

Var är VI? Var är civilkuraget? Var är föräldrarna? Var är ungdomarna? Var är alla dom som säger att de representerar de här förorterna? Var är ni? Vi blundar när blodet spills under våra egna fötter!

Mycket väl talat! Denna uppmaning från 30 december kunde tyvärr inte stoppa mordet på Ahmed men det ger ändå hopp om framtiden. Om alla goda krafter i förorterna och i övriga samhället samarbetar är jag övertygad att vi kan stävja kriminaliteten och våldet i dessa förorter. Det är en minoritet som orsakar majoriteten av problemen och ger dessutom oskyldiga människor dåligt rykte för att de råkar bo i samma område eller ha liknande etnicitet som förövarna. Men för att få rätsida på dessa problem måste vi använda förnuftet. Att inte se problemen på grund av ideologiska skygglappar eller att låta hatet och frustrationen styra ens handlande, gör saken bara värre.

Problemet beror varken på ras och religion (som vissa här på FB hävdar) eller rasism och diskriminering (som vissa vänsterpolitiker hävdar) utan på att kriminella gäng tillåtits härja fritt utan att någon satt stopp för det. Huvudansvaret ligger på ungdomarna själva, deras föräldrar och övriga vuxna i närområdet. Men samhället i stort måste ge polisen och skolledningar maktbefogenheter och resurser att hjälpa till i uppfostringsarbetet och se till att de som missköter sig får ta konsekvenserna av sitt handlande i form av långvariga fängelsestraff och utvisning. Mordet på Ahmed är återigen en signal från en väckarklocka som under två decennier tjutit allt högre för döva öron. Det är verkligen dags att vakna!
Senast redigerad av DickeFix 2017-01-18 kl. 01:02.
Citera
2017-01-18, 01:01
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallepabanken
Samt att den som lämnade även tog hans telefon och pillade ut simkortet.

Var kommer uppgiften om att någon ("fotografen"?) tog ur simkortet ur Ahmeds mobil ursprungligen ifrån?

Jag tycker att jag plöjt igenom samtliga poster och tidningsartiklar, men har inte lyckats hitta var
uppgiften kom ifrån, och jag menar var fick den som lade upp första posten detta ifrån, från början, utanför Flashback?
Senast redigerad av Sorcar 2017-01-18 kl. 01:02. Anledning: stavninsmiss
Citera
2017-01-18, 01:22
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Var kommer uppgiften om att någon ("fotografen"?) tog ur simkortet ur Ahmeds mobil ursprungligen ifrån?

Jag tycker att jag plöjt igenom samtliga poster och tidningsartiklar, men har inte lyckats hitta var
uppgiften kom ifrån, och jag menar var fick den som lade upp första posten detta ifrån, från början, utanför Flashback?

Det var användaren Lafven som hävdade att det stod i polisens utredning

(FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård
Citera
2017-01-18, 01:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Det är väl mest en spekulation i tråden. Edit: jaha någon har påstått att den har insyn i utredningen.
Senast redigerad av Blundetto 2017-01-18 kl. 01:25.
Citera
2017-01-18, 01:25
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
När ni talar om maskerad person, är det han med svarta täckjackan med täckt ansikte eller är det hen med den ljusa masken som står rakt nedanför mannen i vit jacka i trappan. Den är ju helskum. Märkligt att gå på en minnesstund i mask men ingen tycks reagera. Jag är i alla fall nästan helt säker på att det är en mask. Ingen riktig människa ser ut så.

Det du ser som vit mask är, tror jag, en bildstörning feån en kamerablixt mot till exempel ett överpudrat ansikte. Siluetten och kläderna verkar tillhöra en kvinna. Notera att det vita sticket i ansiktet återkommer i det vita i handryggen på mannen till vänster i bilden, sett från betraktarens perspektiv. Bilden är tagen i dålig ljusmiljö och på långt håll - det finns hur många mätfel som helst i bilden och det är resultatet av dessa mätfel du ser.

För pudereffekten, bildgoogla "photo flashback makeup", "ghostface powder", "flashback powder". Det är mineralpigment som till exempel titanium dioxid som ger den oönskade effekten i ett foto som tas med blixtljus.

Här är exempel

http://4.bp.blogspot.com/-WpAqRtDd6kQ/Vl7oXLC0VSI/AAAAAAAAB-A/Pod2VNsJ0UI/s1600/WHITEFACECOLLAGE.png

http://i1271.photobucket.com/albums/jj635/eternalvoyageur/Photo-Flashback.jpg

http://www.inhautepursuit.com/wp-content/uploads/2014/06/angelina-jolie-nicole-kidman-eva-longoria-meke-up-fail-high-definition-powder-red-carpet.jpg

http://www.instyle.com/how-tos/best-foundations-banish-ghostface-flashback-your-photos
Senast redigerad av Rosa Luxemburg 2017-01-18 kl. 01:40.
Citera
2017-01-18, 01:32
Medlem
Sorcars avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det var användaren Lafven som hävdade att det stod i polisens utredning

Ja, jag såg att Lafven påstod detta, men det säger tyvärr inte ett dugg. Det är ju (bara) ett påstående ifrån honom/henne.
Ingen oberoende källa precis.
Jag säger inte att Lafven far med osanning, men nog vill man ha mer oberoende ursprungsbesked, eller?
Citera
2017-01-18, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Reagerade också på den där personen när jag kollade på hela bilden idag. Det ser ut som de två står och skämtar med varandra.

Däremot är jag inte säker på att det är en han. Kvinnliga drag i ansiktet. Håret ser ut att vara uppsatt i någon slags hästsvans och jackan ser ut som en tjejmodell med all den där pälsen.

vet inte varför han e inringad, men den blatten figurerar på b,la på holma, rånar folk med en neger och 2 andra till. Varför han ler är oväsentligt. Varför är han inringad med rött? Nån som vet. Isåfall finns det namn på han..
Citera
2017-01-18, 01:48
Bannlyst
[quote=eireann|59625892]
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Varför kom GM tillbaka och sköt honom igen? Jo - för att BO kände skytten och hade säkert ropat ngt till GM då han låg på marken. GM vänder då tillbaka för att tysta ahmed som vittne."

Jag tvivlar starkt på din teori då Ahmed inte verkar ha några kopplingar till kriminella gäng.
Jag hoppas att det gick väldigt fort men de sista sekunderna måste han ha haft en otrolig dödsångest.
Sköt de honom i benen och buken så att han föll ihop och sedan sköt honom i ögat eller var det 5-6 skott på raken?

Kan det ha varit en gänginitiation där de tvingade någon att skjuta mot random person?

Du behöver inte vara med i gäng för att skjutas om du hamnar i " fel sällskap ", känns mer som utpressning av ngt slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in