Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 00:29
  #193
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Du missade uppenbarligen den här raden i specifikationen.
Det var märkligt, längst upp står det "Item specifics" och sen "2G:850/900/1800/1900MHz 3G:900/2100MHz"-.. men bläddrar man ned på sidan en bra bit så står det även "4G: FDD LTE Band 800/900/1800/2100/2600MHz"

Okej! Den har alltså 4G, det är ju alltid något
2017-01-17, 00:53
  #194
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Folk är så himla psykiskt svaga, reklambyråerna och mobilföretagen har verkligen lyckats få idioter att betala överpris för en hypad statuspryl. Blir själv äcklad när folk köper "den senaste versionen" fast det inte var något fel på deras gamla mobil. De tar inget ansvar för miljön och visar bara att de saknar karaktär med sina såkallade "flådiga" inköp.
2017-01-17, 08:51
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygian-Vista
Folk är så himla psykiskt svaga, reklambyråerna och mobilföretagen har verkligen lyckats få idioter att betala överpris för en hypad statuspryl. Blir själv äcklad när folk köper "den senaste versionen" fast det inte var något fel på deras gamla mobil. De tar inget ansvar för miljön och visar bara att de saknar karaktär med sina såkallade "flådiga" inköp.
Hur tänker du nu? Om ingen köper senaste versionen så kan heller ingen använda en gammal modell. Någon måste köpa "den senaste versionen" för att de ska kunna bli aktuella på begagnatmarknaden. Att enbart använda sig av ett par år gamla enheter driver inte utvecklingen framåt. De som utvecklar ny teknik måste få ersättning för sina kostnader och det är de som köper senaste tekniken som betalar för kalaset.
Bra för mig då fler enheter når begagnat-marknaden.
Jag vara själv en fem år gammal mobil som fortfarande fungerar tillfredställande. Och när den inte fungerar längre så kan jag lämna den till tillverkaren den så tar de hand och återanvänder den. Miljövänligt och bra.
2017-01-17, 10:04
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theshawty
9K är inte dyrt om man ser till helheten. Jag ville ha en telefon som ligger i absoluta framkant, då finns inget annat val än IPhone 7 Plus i dagens läge.

Klart det finns dugligt kinaskrot för en bråkdel av priset men kinaskrot var inget jag eftersökte.

Vilka funksjoner och kvaliteter har din iPhone som inte min 1500 kr telefon, "LeEco Le 2 x527" har? Då menar jag inte Android vs iPhone...
2017-01-17, 10:56
  #197
Medlem
Kör med en billig ZTE och den är helt ok för det superlåga priset. tror jag gav 900:- en gång i i tiden för den. Den åker i golvet med jämna mellanrum, den hanterar inte varsamt precis, men den tuffar och går. dock skulle lite bättre kamera varit ett plus. Mycket bra ljud i alla fall, kopplar den ofta till soundbaren för att avnjuta musik. Surfa på nätet är inga problem avseende prestandan. Och det bästa, går den sönder så är det bara att slänga och köpa en ny utan att det kostar skjortan. Har upptäckt att kinesiska data prylar faktiskt har bra kvalitet vare sig det gäller nätverks eller datorprodukter. ´Lenovo, Huwaei och ZTE är alla mina favoriter.
2017-01-18, 00:22
  #198
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Tråden är stängd. Vidare debatt om IOS/Apple vs Android osv hänvisas till (FB) Android vs iOS vs resten (Vilken plattform är bäst?)
/MOD
__________________
Senast redigerad av Motvillig1.2 2017-01-18 kl. 13:42.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback