Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-16, 22:26
  #8353
Avstängd
jonnajo88s avatar
Ska dock inte klaga! Fick Lapras i kväll! Kostade 10 ultraballs!
Citera
2017-01-16, 22:44
  #8354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
Nej. Jag får 9/10 5 km. 1/20 2 km och 10 km.
Närmare sanningen där, skulle vilja påstå att för mig är ungefär 8 till 9 ägg av 10 femmor, sett till totalen alltså.
Man kan ju få bra period, hade en sekvens på 4 10or på 20 ägg, annars är det väl en 10a och 4 2or per 30 ägg standard.
Citera
2017-01-16, 23:26
  #8355
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Uppskattningsvis är 2/3 av alla ägg 5 km, 1/6 är 2 km och 1/6 är 10 km. Stämmer det för er?
För mig skulle jag säga 7/10 5km, 2/10 2km och 1/10 10km.
Citera
2017-01-17, 10:27
  #8356
Medlem
Mackan1992s avatar
Vad har ni för nests där ni bor? Har nyligen blivit ett Kabuto-nest här, fångar hur många som helst!
Citera
2017-01-17, 13:21
  #8357
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Vad har ni för nests där ni bor? Har nyligen blivit ett Kabuto-nest här, fångar hur många som helst!


De ändras ju varannan vecka, har ett nest i en park inne i stan bara, några andra "nests" verkar inte finnas, bara frekventa spawnpunkter kanske... bästa var när vi hade Bulbasaur-nest, fick man sig ett par Venusaurs, sedan kom ju jul-eventet och gjorde dem lite mindre rare dock

Annars har det inte varit något upphetsande direkt, zubatnest förra, nu jigglypuff... diverse 5km-ägg-crap bara.

Och faaaaan, utvecklade just min andra Alakazam med 90% IV lvl 29. Fucking Confusion / Dazzling Gleam, då har man två st med precis samma skit

Har för övrigt tre Gyarados, ALLA fick Twister. Älskar min tur

Enda vettiga var mina Venusaurs som iaf fick Vine Whip / Solar Beam samt Razor Leaf / Petal Blizzard så man har en på attacken och en på deffen...

Åtta Lapras har jag, sex har Dragon Pulse... men de med Ice Shard / Ice Beam och Frost Breath / Blizzard är mina guldklimpar, slaktar allt vad drakar heter på gymmen iaf. Vad det nu är viktig info för... back to work kanske
Citera
2017-01-17, 14:41
  #8358
Medlem
Megaforces avatar
Kör med en iphone och senaste ios, men det går inte att stänga av ljudeffekterna. Inställningen för ljudeffekterna i settings gör ingen skillnad. Det är bara musiken som går att stänga av.

Det som är mest störande är att om man svarar i telefon så hörs ljudeffekterna fortfarande. Man måste döda appen helt för att bli av med ljudet. Det räcker alltså inte med att byta app eller gå till telefonläge.

Det spelar heller ingen roll om battery saver och vibration är av eller på.

Är det någon annan som har detta problem eller är det bara min telefon som knasar sig?
Citera
2017-01-17, 15:52
  #8359
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kör med en iphone och senaste ios, men det går inte att stänga av ljudeffekterna. Inställningen för ljudeffekterna i settings gör ingen skillnad. Det är bara musiken som går att stänga av.

Det som är mest störande är att om man svarar i telefon så hörs ljudeffekterna fortfarande. Man måste döda appen helt för att bli av med ljudet. Det räcker alltså inte med att byta app eller gå till telefonläge.

Det spelar heller ingen roll om battery saver och vibration är av eller på.

Är det någon annan som har detta problem eller är det bara min telefon som knasar sig?

Skumt. Mitt tips är att du avinstallerar appen helt och hållet och laddar ner den på nytt.

Var det förresten något särskilt "mini-Lapras-event" igår? Både jag, frugan och ett flertal andra jag känner sprang på en vild Lapras igår, på helt olika ställen vid olika tidpunkter. Och i morse såg jag och fångade min första vilda Dratini på evigheter. Har Niantic bestämt sig för att portionera ut fler rares i väntan på släppet av generation 2 månntro?
Citera
2017-01-17, 22:08
  #8360
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kör med en iphone och senaste ios, men det går inte att stänga av ljudeffekterna. Inställningen för ljudeffekterna i settings gör ingen skillnad. Det är bara musiken som går att stänga av.

Det som är mest störande är att om man svarar i telefon så hörs ljudeffekterna fortfarande. Man måste döda appen helt för att bli av med ljudet. Det räcker alltså inte med att byta app eller gå till telefonläge.

Det spelar heller ingen roll om battery saver och vibration är av eller på.

Är det någon annan som har detta problem eller är det bara min telefon som knasar sig?

Om man har telefonen på ljudlös så blir det i alla fall inget ljud alls, även om appen är i förgrunden.
Citera
2017-01-17, 22:14
  #8361
Medlem
NirvanAs avatar
Nya uppdaten verkar vara skit, inget vettigt eller nytt.

Level 33, poweruppat de 10 bästa (bästa moveset, bästa IVn) , har nästan alla guldmedaljer, komplett pokedex förutom 1 bebis jag inte bryr mig om.... Svårt att motivera nu, nu blir det nog skönt med ett break, men promenader ska jag nog fortsätta ta för promenaders skull men inte för pokemon gos skull
Citera
2017-01-18, 09:15
  #8362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Svårt att säga. Fångade en vid Mölndalsån utanför Rondo förra veckan. Annars är det tunt. Tidigare runt Vallgraven nära Trädgårdsföreningen, men ingen verkar se några där nu.

Den som saknar Electabuzz kan bege sig till lekplatsen nära Kristallen i Lund. Fångade 4st på mindre än 12 timmar i helgen, 2 st dök upp nästan samtidigt.

Aerodactyl har jag sett en gång i Göteborg, nånstans centralt, och sedan inte igen. Fick den.

Aerodactyl är väl rätt vanlig i Göteborgsområdet? Jag har i alla fall lyckats fånga 17st
Citera
2017-01-18, 09:26
  #8363
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Vad har ni för nests där ni bor? Har nyligen blivit ett Kabuto-nest här, fångar hur många som helst!

Snälla säg att det nestet ligger i Stockholm?!
Jag bor på ett dött ställe. Har långt till närmsta nest och där är det ett nest för Eevee.
Citera
2017-01-18, 12:03
  #8364
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Om man har telefonen på ljudlös så blir det i alla fall inget ljud alls, även om appen är i förgrunden.

Jo, men när man talar i telefon så har man ju inte telefonen på ljudlös. Problemet är alltså att appen fortfarande ger ljud ifrån sig även när music och sound effects är avstängda. Det verkar alltså inte gå att stänga av appens ljud helt och hållet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback