2017-01-16, 22:12
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nämn ett blattemord med ca 3000 inlägg....det finns inga.

Det verkar som om denna tråden har blivit ett utlopp för lla som känner frustration över våldet, folk i orten och svenskar som tittar och ser på...därav 3000inlägg

Jag kan ju bara svara för mig själv.

Jag tycker att det intressanta med detta mord är just det faktum att det inte ser ut att vara av samma karaktär som de flesta andra blattemord. Det har inte ens kommit fram trovärdiga rykten på att killen var inblandad i någon speciellt kriminell verksamhet.

Jag tror mer på att detta kan ha andra orsaker. Intressantaste spåren hittills imo:
1
2
3
4

Det är ju inte ovanligt att en blatte har ihjäl en annan blatte.

Men 3 månader innan detta hände så hade vi (?) Sveriges första IS terroristdåd, mot en lokal som huserar shiamuslimer i Malmö.
BO har 2 dagar innan han mördas, lagt upp en bild på sin fejja där det står att han alltid kommer försvara sin religion:
https://sv-se.facebook.com/people/Ahmed-Obaid-AO/100009216482409
(Jag vet ju självklart inte om detta är den faktiska orsaken till mordet)

Det tycker jag gör denna tråden mer intressant än trådar om vanliga gängmord. Får väl se vad det landar på till slut.
Senast redigerad av KungensGrabbar 2017-01-16 kl. 23:11. Anledning: .
Citera
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=lOoP8yc_IE0&feature=share kan någon vara vänlig och översätta vad Ali Baba mumlar om ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det kan inte uteslutas att kameran är i maskopi med GM. Jag var själv inne på att det kunde vara GM som hade tagit bilden. En kille var inne här och skrev igår att det var han som tog bilden och att han visste vem mördaren var. Han skrev senare att han respekterade GM för vad han hade gjort och att det var helt galna killar, vilket jag tycker är minst sagt konstigt.
Det där behöver nog polisen kolla upp!
Citera
2017-01-16, 22:14
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Japp förädrarna måste ta sitt ansvar, håller med dig.

[/quote]
Som svar på dina frågor så tror jag det främst finns fyra olika anledningar till uppståndelsen.

Att han var 16 år: Hur mycket du ska ha det till att det är så vanligt att ungdomar dödar varandra så är det tack och lov inte så vanligt även om det händer några ggr per år.[/quote]

[/quote]Hände utanför mitt hus förra året, hans tråd fick 300 inlägg.[/quote]
[/quote]
Att en närbild på ungen publiceras i sociala medier: Det hör inte till vanligheterna.
[/quote]
[/quote]
Här håller jag med dig, men det beror på att folk är efterblivna i allmänhet...folk som är skjutna i huvet är fett vidriga, killen i det här fallet va helt ok förr nån som blivit skjuten i aniktet...just saying.[/quote]
[/quote]
Grabbens tillsynes laglydiga liv: Inga domar eller byskvaller som vittnar om att han var drogförsäljare eller rånare. I de andra fallen har det i trådarna snabbt konstaterats att det funnits kriminell koppling och därför lämnas det inte mycket att spekulera i.[/quote]

mm vi väntar på det, iom att han va så ung tar det längre tid
[/quote]
Samt att familjen går ut i media, att namn och bild publiceras och att politiker uppmärksammar händelsen.[/quote]

Precis vad jag skulle gjort som sörjande förälder; gå ut i media! äckel

[/quote]
Jag tycker inte det här är ett vanligt blattemord som vi sett många av de senaste åren. Det finns mycket som sticker ut.[/quote]

Nej inget alls sticker ut förutom ålder som är typ 1-2 år under medel om vi tänker dom yngre kretsarna.[/quote]

Du får gärna hävda det. De flesta som blir ihjälskjutna är fortfarande mellan 20-30 år och inte 15-16.
Citera
2017-01-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
En nära vän till BO berättar för Aftonbladet att han var en snäll och lugn kille som aldrig ville ha jag några problem. Det verkar som att BO var på fel plats vid fel tillfälle.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3G62X/basta-kompisen-allt-var-som-vanligt
Om Aftonbladet skriver det så måste det ju vara så..Du är en kvinna va?
Citera
2017-01-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Verkar som att bilden som är länkad härifrån nu är borttagen.

Nope

https://minfil.org/bb56s4b8bc/aba3c3d66b9095450b38c6bc4a4b7dfae5a43fc8.jpeg
Citera
2017-01-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess
Det är ju helt sanslöst - tyckte jag sett något om att dom prioriterar det dödliga våldet. Sanningen är nog tyvärr att polisen är fega och rädda.

En annan mycket suspekt tanke slår mig, Dom förhalar att utreda dessa mord och andra brott. Helt enkelt av den orsaken att dom vet att dom gjorts av invandrare.

Detta är helt enkelt ett sätt att påverka statistiken. Invandrare är inga mördare. Om det skulle komma fram, så blir det gratispoäng till SD. Hellre låter man mördare gå lösa..
Du tror inte att det kan vara så att de inte hinner med? Krävs ganska så mycket resurser för att utreda mord? Nä, det är nog Nazi-poliser..Det känns ju troligare
Citera
2017-01-16, 22:18
Bannlyst
Varför kom GM tillbaka och sköt honom igen? Jo - för att BO kände skytten och hade säkert ropat ngt till GM då han låg på marken. GM vänder då tillbaka för att tysta ahmed som vittne. Finns ingen anledning att utsätta sig för risken att bli gripen för mord ( med ev vittnen i närområdet) om inte GM och BO kände varandra. Att skjuta ett skott i huvidet tyder på hat eller känslomässig affekt. Det kan ha varit ngt som från början startat oskyldigt..som spårade ur. Men: det kan ha varit 2 som skjutit.
1. ena gm i benet..därefter " avslutar " den mer vane el kallblodiga sista skottet. Så det verkar kunna vara biologiska bröder som träffat ahmed i ngt avseende. Främst den första brodern i samma ålder 15-16 år sedan möjligen en ngt äldre 17-20 år..som kanske också medverkat vid tidigare malmö skjutningar. Ett kallblodigt skott i huvudet finns inte på kartan såvida det inte är " vardagsmat " ursäkta uttrycket med respekt.

Sedan har vi "HLR killen" ( som jag själv inte tror ett dugg på), som muddrar ahmed död på marken..snor mobilen..drar iväg till en lägenhet..använder telefonen av ngn anledning..en annan person som " fotar " över telefonen och lägger ut bild på snap. Den kille skulle man nog faktiskt höra mer än en gång..irrationellt och väldigt konstigt och totalt ologiskt. Om man har tillräckligt starkt psyke och gör HLR för att rädda liv då någon ligger blodig på marken med blod i hela ansiktet...och tvärvänder i sitt beteende för att sedan avlägsna telefonen hos den mördade..O M man inte känner personen..är inblandad..eller VET vad allt handlar om..och försöker skydda 3:e person. Det här stämmer inte.

Sedan vore det nog inte fel att höra ex-flickvännen och nån ev ny pojkvän till henne, eller ex-flickvännens familj.
Citera
2017-01-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"Gräddfil" ... Vill du bli begravd i muslimska delen? Judiska delen (vilken för övrigt funnits långt längre än "muslimska")

Alldeles självklart skall man kunna välja viloplats utifrån vad man har för övertygelse.

Detta är bara ett exempel på varför mångkulturella samhällen fungerar så dåligt. Alla skall göra på sitt sätt och vill inte beblandas med andra, men samtidigt skall alla vara en enda stor familj. Detta går definitivt inte ihop i min värld i alla fall.
Folk med helt olika kulturer och religioner mår bäst av att ha sina egna länder där alla tycker ungefär likadant och man inte behöver tillämpa apartheid varken i levande livet eller döden.
Citera
2017-01-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs-me
Kan inflika: Muslimerna har egna områden på våra kyrkogårdar (bara på vissa), då de inte vill/får blandas med oss orena. De ska begravas på orörd mark. De har så att säga en egen gräddfil även på detta området och har så haft under lång tid.

Vill inte diskutera det här men...
Det kan stämma att muslimerna måste begravas på egna område. Men att kristna räknas som orena stämmer inte.
Inte hos shiamuslimer iaf
Citera
2017-01-16, 22:28
Medlem
Herregud vilken lögnare den här papparazzin är . Alla fattar att han tog bilden för att sprida den vidare och alla fattar att han snodde mobilen men blev sen rädd för och behålla den. Om du läser detta ditt kräk!!!! JAG HOPPAS SAMMA ÖDE DRABBAR DIG ELLER NÅGON DU ÄLSKAR DJUPT.Du har medvetet delat bilden och den bilden finns nu på olika hemsidor och den lär aldrig försvinna. Hur klarar du av att veta vad du gjort mot hans familj. Din äkliga jävla fitta hoppas du blir outad så folk kan spy på dig.
Citera
2017-01-16, 22:29
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är mycket möjligt, som jag skrev är detta något som påståtts i tråden och jag har själv ingen kunskap om vad BO har eller inte har gjort förutom vad jag läst här. Ett annat påstående i tråden är att det finns en släktfejd mellan BOs familj och någon annan där det fanns uppgift om någon bilbomb/brand för ett antal år sedan. Är det också en annan Ahmed?

Ett avgasrör som lossnat under bilen(?) Tror inte heller att detta hade med bo familj att göra, då detta skedde innan (2007?) de flyttat till rosengård(?).

Har följt tråden sen start, och att BO var kriminell har jag inte sett några som helst tydliga indikationer på, mest löst struntprat och rena spekulationer av mobben här på fb. I andra mordfall så brukar det ganska fort komma uppgifter om sådana saker, som flera kan bekräfta, men här har det mest vart teorier på teorier om detta som nått sjukt verklighetsfrånvridna proportioner i typ 1500 inlägg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in